Read the Official Description

Allmän information om programmet:

  • Undervisningsspråk: Engelska
  • Kredit timmar: 132
  • Varaktighet Studie: 4 år

Programbeskrivning

Detta program ger en hög standard utbildning för människor att arbeta professionellt inom rese- och turistnäringen. Den förser resor och turism turistmarknaden med kvalificerad personal på olika nivåer, och uppmuntrar eleverna att kommunicera effektivt i mångkulturella miljöer.

Curriculum

Studenterna tilldelas en kandidatexamen i Tourism Management efter slutförandet av följande kurser:
A. University Krav (27 Cr. Hr.)
B. Faculty Krav (21 Cr.Hr.)

Courses201

C. Department Krav (84 Cr Hr..): -Compulsory Krav (69 Cr.Hr.)

Kurskod & No. KURSNAMN Kursbeskrivning
TUR 142 Jordan Arkeologi över Ages Kursen syftar till att ge studenterna nödvändiga kunskaper om tidigare civilisationer som bosatte sig i Jordanien och arvet tjäna effekterna av den jordanska turistprodukten som attraktioner för turister från hela världen. Kursen omfattar arkeologi från olika arkeologiska åldrar som förhistoria, grekiska, Nabataea, romerska, bysantinska och den islamiska perioden fram till nu.
TOUR 212 Tour Guiding I kursen ingår begreppet tour vägledande, vilka typer av turistguider, roller guider, vikten av tour vägledande och dess relation till turism händelser och framtiden för guider. Kursen är också innebär turen vägledande framgångsrika kompetens, till exempel första hjälpen kompetens, tidsplanering, läsa turist kartor, presentationsteknik, som handlar om olika typer av turister och svara på deras frågor och klagomål och invändningar, och hur man skapar en samspelet mellan turister och turistmål
TOUR 222 Resebyråer Kursen syftar till att ge eleverna de kunskaper och färdigheter som behövs för att resebyrån verksamheten globalt och i Jordanien. Kursen omfattar begreppen resor och turism mäklare, betydelsen av resebyråer, deras funktioner, deras organisation och ledning, planering av deras arbete och verksamhet, organisering och marknadsföring av individuella och gruppresor, förhållandet mellan resebyrån med andra turism och yrken.
TOUR 232 Kommunikationsförmåga i turism
TOUR 233 English for Travel & Tourism (1) Kursen syftar till att ge studenterna grundläggande färdigheter i läsning, skrivning och förstå ordförråd och meningar och texter. Denna kurs är tillägnad studenter som studerar turism management där engelska lärs ut för turismen. Syftet med kursen är att ge studenterna språk och yrkesskicklighet som behövs för att arbeta framgångsrikt i inom rese- och turistnäringen. Denna kurs kommer att begränsas till undervisnings tempus och skriva enkla meningar i samband med specialiserade resor och turism, inklusive fastställandet av de viktigaste turist terminologi på engelska.
TOUR 234 English for Travel & Tourism (2) Denna kurs är utformad för att ge studenterna möjlighet att utveckla akademiska skrivkunskaper, tala och lyssna samt utbildning på den nya ordförråd på engelska när det gäller turism, resor och en genomgång av det engelska språket och tempus. Kursen ger också eleverna att kommunicera effektivt på engelska i rese- och turistnäringen. Eleverna lär sig i denna kurs, skriva färdigheter, lyssna, tala och förstå den nya terminologin och texter inom turism, särskilt för Jordan som turistmål
TUR 314 E-turism Kursen syftar till att ge studenterna nödvändig information och kunskap om betydelsen av informationsteknik i rese- och turist och köp av turisttjänster på Internet (e-upphandling). Kursen syftar också till att bekanta studenterna med de elektroniska distributionskanaler och göra det möjligt för dem att välja, använda och hantera dessa kanaler på ett effektivt sätt.
TOUR 321 Resa Destination Management Syftet med kursen är att ge studenterna en god kunskap om modeller och teorier om destinationssystem (DMS). Kursen kommer att ge studenterna de kunskaper som krävs för att hantera behoven hos turister och besökare och värdsamhällen, den privata sektorn och den offentliga sektorn i olika delar av världen för att möjliggöra förvaltningen av turistmål i syfte att uppnå hållbarhet och öka tillfredsställelsen av turister och besökare.
HOTL 321 Internationell Hospitality Information Systems Eleverna lär sig att använda specialiserad programvara gästfrihet institutioner när det gäller hotellbokning, redovisning och rapportering, och andra aspekter i samband med förhållandet mellan gäst och hotellet.
TOUR 322 Turism och Hospitality Marketing Kursen syftar till att ge eleverna de begrepp och definitioner av marknadsföring av turism och turistmål marknadsföring blandning av traditionell och modern för alla turisttjänster. Kursen behandlar begreppet marknadsföring och marknadsmixen av turism och gästfrihet. Kursen ger studenterna samtida marknadsföringsfrågor i turism och gästfrihet anläggningar som e-marknadsföring, marknadsföring via sociala nätverk. Kursen fokuserar också på sig rollen som turistmål marknadsföring organisationer som turism styrelser och den roll som offentliga och privata sektorn i marknadsföringen av turistmål.
TOUR 335 Turistinformation Systems Syftet med kursen är att ge studenterna kunskaper och grundläggande begrepp och färdigheter som behövs i turistinformationen som används i turism och resebyråer, flygbolag och GIS geografiskt informationssystem (GIS). Denna kurs är utformad för att lära eleverna och utbilda dem på de viktigaste globala distributionssystem (GDS) och dator bokningssystem (CRS) system som Amadeus, Galileo och Sabre.
TOUR 336 Tourism and Hospitality Statistik Kursen syftar till att ge eleverna de grundläggande begreppen av information och kunskap om resor och turism och gästfrihet statistik nationellt och internationellt. Eleverna utsätts för den internationella definitioner terminologi turister, besökare, resenärer och undantag i dessa definitioner för internationell statistik. Andra viktiga termer som diskuteras såsom vistelsetid av turister, statistik över former av transportslag, bostadsort och nationalitet.
TOUR 345 Turism geografi Denna kurs är utformad för att introducera studenterna till de grundläggande begreppen geografi i förhållande till turistnäringen, resor och turism över hela världen som ett begrepp inom det geografiska och turism globala regioner. Kursen fokuserar på en viktig gren av geografi, dvs kulturgeografi. Kursen fokuserar på betydelsen av platsen och den geografiska fördelningen och dess inverkan på turistprodukter och tjänster. Kursen omfattar betydelsen av plats, geografiska läge, geografiska områden och turism världen, geo-turism mönster
TOUR 346 Turism Lagstiftningar & etik Denna kurs är utformad för att introducera studenterna till de lagar och förordningar som gäller internationella och lokala turism som turism investeringslagar, arbetsrätt, social trygghet, inrikes och internationella skiljeförfaranden rättstvister. Kursen syftar också till att introducera studenterna till principerna för de tio globala etiska koder för turism som grundades av Världsturismorganisationen, det vill säga turism bidrag till ömsesidig förståelse och respekt mellan folk och samhällen; Turismen som ett verktyg för individuell och kollektiv uppfyllelse; Turism, en faktor för hållbar utveckling; Turism, en användare av kulturarvet för mänskligheten och bidrar till dess förstärkning; Turism, en positiv aktivitet för värdländer och samhällen; Skyldigheter aktörer inom turismutveckling; Rätt till turism, Liberty turiströrelser; Rättigheter arbetarna och entreprenörer inom turistnäringen, Genomförandet av principerna i den globala etikkoden för turism.
TOUR 347 Intern Kursen syftar till att ge eleverna de kunskaper och praktiska och tillämpad kunskap i verksamheten resebyråer och i andra turism institutioner. Denna kurs är en praktisk tillämpning i en verklig arbetsmiljö för vad eleverna lärt sig teoretiskt i klassrummen. Eleverna kommer att utbildas på verksamheten i resebyrån, såsom företagets arbetsmekanismen, utforma individuella och paket och skräddarsydda tillverkade turer, flygbokningar, hotellbokningar, händelser, konferenser och andra reservationer. Eleverna kommer att tilldelas de lokala turism och resebyråer och andra turistrelaterade institutioner i Jordanien, med förbehåll för godkännande av institutionen.
TOUR 415 Flygplats och Aviation Management Syftet med kursen är att ge studenterna grundläggande kunskaper och begrepp på drift och förvaltning av flygplatser och flygtransporter, flygfrakt och hållbarhet i denna sektor. I kursen ingår även flera viktigaste ämnen som en introduktion på flygplatser, sin typer och användningsområden, luftfart och typer, planering och förvaltning för flygplatser, flygplatsverksamhet, infrastruktur på flygplatsen som tjänar turister och turistsektorn, flyg säkerhet, säkerheten för turister, invandring och pass.
TOUR 426 turism entreprenörskap Kursen syftar till att ge eleverna de begrepp och kunskap om ledarskap och företagande inom turistnäringen, såsom självförvaltning, delaktighet och ledarskap, kommunikation och kulturell förståelse, kritisk kompetensanalys, problemlösningsförmåga, kreativt tänkande, och så vidare. Kursen förklarar rollen av ledare på två nivåer: individnivå (människor som ledare) och på organisationsnivå (företagsledare).
TUR 427 turism Economics Syftet med kursen är att introducera studenterna till de ekonomiska egenskaperna hos turism och dess effekter. Kursen granskar också de viktigaste ämnena i turism ekonomi som turism efterfrågan och utbud lokalt och globalt, de faktorer som turism utbud och efterfrågan, multiplikatoreffekten av turism, analys av mikro- och makroekonomi i turistmål, turism efterfrågan prognoser, konkurrens inom turisttjänster, ekonomiska fördelar och kostnader för samhället, skatter och statliga stöd.
TOUR 428 Strategic Management in Tourism Denna kurs är utformad för att introducera studenterna till begreppen strategisk ledning i resor och turism. Kursen innehåller flera ämnen inklusive: introduktion till strategi som en process, analys av interna och externa faktorer av turistinstitutet, SWOT-analys, den strategiska alternativ tas, utvärdering och genomförande av strategin. Denna kurs recensioner ett antal lokala och globala strategier inom resor och turism.
HOTL 441 HRM i turism och Hospitality Kursen fokuserar på en djupgående titt på de olika aspekter som rör hanteringen av mänskliga resurser inom turist och besöksnäringen. Det förklarar de viktigaste kraven som krävs för en framgångsrik förvaltning av mänskliga resurser i turism och gästfrihet, som omfattar planering och polarisering och rekrytering, utbildning och utveckling samt utveckling och betala och prestationsbedömning.
TOUR 448 Hållbar turism Kursen syftar till att bygga upp en tydlig förståelse av begreppen hållbarhet och dess relation till turismens utveckling på lokal, regional och internationell nivå. Kursen ger också eleverna gå igenom de teorier och metoder för hållbarhet inom turistnäringen. Kursen ger en analys av de dimensioner av hållbar turism, som omfattar ekonomiska, sociala, kulturella och miljömässiga dimensioner.
TOUR 449 Examensarbete Denna kurs är utformad för att ge studenterna möjlighet att förbereda examensarbeten i samband med rese- och turistnäringen, enligt deras forskningsintressen med fokus på den jordanska turistmål. Denna kurs är en genomgång och tillämpning av ett antal kurser som tas av studenten, såsom forskningsmetoder, förstudier, hållbarhet inom turism och andra. Studenterna förväntas använda alla begrepp och färdigheter som förvärvats genom teoretiska modeller och tillämpa dem i projektet inom rese- och turistnäringen, förbereda och presentera, diskutera det i klassrummet i akademiska tillsyn.
Kurskod & No. KURSNAMN Kursbeskrivning
TUR 250 Alternativ turism Denna kurs är utformad för att klargöra begreppet alternativa och ansvarsfull turism i motsats till massturism. Kursen behandlar okonventionella mönster av turism, såsom ekoturism, landsbygdsturism, ekoturism, hälsoturism, religiös turism och pilgrimsfärd, sport turism, konferens turism, evenemang, pedagogiska turism och upplevelseturism och andra. Kursen behandlar också de element och kriterier för alternativ turism och dess roll i utvecklingen av turismen lokalt och globalt.
TOUR 252 Turism och media Syftet med kursen är att ge studenterna nödvändiga begrepp och kunskap om effekterna av massmedia, nyheter och nyhetsinslag på bildandet av bilden av turistmål och på motiven och beslutet turister att resa i allmänhet. Kursen innehåller flera ämnen som studerats av studenterna, till exempel en introduktion till sambandet mellan turism och massmedia och förhållandet mellan media, turism teori, informationsteori, fallstudier från hela världen om mediernas roll inverkan på turismen och turistmål och bildandet av turist bild
TOUR 337 Consumer Behavior i turism Kursen syftar till att ge studenterna grundläggande begrepp och kunskap om turist beteende och resebeslutsfattandet. Bland de viktiga ämnen som ska studeras i denna kurs är den roll som turister beteende i marknadsföringsprocessen för turisttjänster, kännedom om mönstren turister beteende och de faktorer som påverkar och motivera turister att köpa dessa tjänster, förhållandet mellan beslutet -making process och segmentering av turistmarknaden, analysen av tillgång och efterfrågan på turism och egenskaperna hos turistmarknaden, tillämpningen av marknadsmixen med avseende på beteendet hos turister och förhållandet mellan kvaliteten på tjänsterna och tillfredsställelse av turister.
TOUR 338 Etikett i Resor och turism Denna kurs är utformad för att bekanta studenter med reglerna för att hantera och vara artigt att turister och de protokoll som används i de olika turisttjänster såsom restauranger, hotell, turistguider och resebyråer och företag av turisttrafiken och flygplatserna i form av speciella protokoll för artighet av tal, mat och leverera tjänsten och ta emot klagomål från turister
TOUR 339 Marketing Communications i turism Syftet med kursen är att introducera begrepp och strategier marknadskommunikation inom turism ”FKA främjande av turismen ''. Kursen innehåller en introduktion till marknadskommunikation inom turistsektorn inklusive definitioner, begrepp och egenskaper, teorin om marknadskommunikation och dess tillämpningar inom turism, miljö turism marknadskommunikation, konsumentbeteende inom turism marknadskommunikation, segmentering och inriktning och positionering av turistmarknaden, turism marknadskommunikation planering och elektronisk marknadskommunikation
TOUR 344 / td> Turism och lokala samhällen Kursen syftar till att ge eleverna kunskap och förståelse om hur turismen bidrar till förmån för lokalsamhällen, särskilt inhemska befolkningen på landsbygden. Bidraget från turismen i lokal samhällsutveckling omfattar fem dimensioner: ekonomiska, till exempel att skapa arbetstillfällen för lokalbefolkningen, Social såsom utvecklingen av det sociala livet i de lokala samhällena, kultur såsom bevarandet av lokala kulturer, Miljö som bevarandet av naturresurser, politiska som de lokala samhällen turism utvecklingspolitik
TUR 424 Hantera & Tolkning turistmålens Kursen syftar till att ge eleverna de begrepp och kunskap i samband med förvaltning och tolkning av turist- och kulturresurser. Kursen presenterar process för hantering av arv turism resurser. Denna kurs behandlar utarbetandet av planer för hantering av turister och arkeologiska fornlämningar och identifierar de tillgängliga värdena i platserna.
HOTL 442 Ekonomiska beslut i turism
TOUR 447 Valda ämnen i Travel & Tourism Syftet med kursen är att ge eleverna de kunskaper och begrepp och grundläggande färdigheter för att hantera aktuella frågor inom rese- och turistnäringen som inte har behandlats i andra kurser som vidtagits av studenten. Dessa frågor är om aktuella fallstudier och frågor från hela världen som är direkt relaterade till hantering av resor och turism och service de erbjuder. Instruktören identifierar ämnena i kursen i samråd med institutionen rådet
Program taught in:
Engelska

See 8 more programs offered by Yarmouk University »

Denna kurs är Campus based
Startdatum
Sept. 2019
Duration
4 år
Heltid
Deadline
By locations
By date
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Application deadline

Sept. 2019

Location
Application deadline
Slutdatum