Bachelor i beräkningsmatematik
Georgian Technical University
Nyckelinformation
Campus läge
Tbilisi, Georgien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GEL 4 500 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Årlig undervisning för utländska studenter
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Syftet med kandidatexamen läroplan är att ge studenterna den matematiska språket och terminologi, tekniken med matematiska bevis, matematiska metoder, beskrivning av användning av matematiska modeller av tillämpade problem typ och en oberoende utveckling av dessa modeller i teoretisk och / eller tillämpas ramverk samt kompetens utvärdering.
program Förutsättningar
Sökanden medges i enlighet med den georgiska lagstiftningen. Samtidigt måste studenter i främmande språk har passerat det engelska språket.
Programbeskrivning
Programmet följer ECTS-systemet, 1 kredit motsvarar 27 timmar, vilket inkluderar kontakt timmar, samt timmar med självständigt arbete. Fördelningen av timmar presenteras i utbildningsplanen. Programmets löptid är 4 år (8 terminer) och den innehåller 240 högskolepoäng.
Den årliga inlärningsprocessen: (21-21 veckor av två terminer) fördelas enligt följande: VII och XIV veckor ägnas åt mellanliggande tentor; Dvs lärprocessen och två mellanliggande uppskattningar kommer att realiseras under 17 veckor (I-XVII veckor). Från XVIII vecka till XXI vecka (ingår) ägnas åt tentor (grund- och tilläggs tentamen).
Den första, andra och tredje årliga inlärningsprocessen: Under terminperioden studerar en student sex ämnen, var och en innehåller 5 högskolepoäng, som i termin ger 30 högskolepoäng, läsåret 60 högskolepoäng och summan ger totalt 180 högskolepoäng.
Under den första terminen av det fjärde året tar studenten sex ämnen, var och en av dem med fem poäng, totalt ger 30 hp. Under andra terminen kan studenten välja sex klasser från fria komponenter igen varje ämne med fem kredit timmar som totalt ger 30 poäng.
Lärandesultat / kompetenser
Kunskap och förståelse
Huvudresultatet är kunskap i moderna grenar av matematik. Speciellt i sannolikhetsteori, statistik, finansiell matematik, aktuarmatematik, modern algebra, geometri, topologi, teoretisk fysik.
- Uppfattning av grundläggande begrepp och principer för matematik;
- Bred teoretisk kunskap om matematikens sfär och uppfattning om de komplicerade problemen i relevanta riktningar;
- Kritisk uppskattning av nuvarande prestationer och nyheter inom matematikområdet;
- Uppfattning om ömsesidiga kopplingar mellan grundläggande matematiska sfärer;
- Kunskap om matematikens terminologi.
Tillämpa kunskap
Studenterna kommer att kunna använda matematik i tillämpad vetenskap och praktiska frågor, t.ex. datavetenskap, teknik, fysik, tillämpad statistik etc.
- Kritisk uppfattning om teoretiska uttalanden och principer för matematik;
- Förmågan att konstruera ett logiskt argument och tydligt matematiskt uttalande av problemet;
- Tillämpning av teoretisk kunskap på de praktiska problemen;
- Färdigheter i definitionen av relevanta tidsområden för att nå de angivna målen.
göra bedömningar
Hämta, samla och analysera informationen som är relevant för ämnena och problemen i olika matematiska sfärer, vilket ger tillförlitliga slutsatser med hjälp av standard eller i vissa fall metoder.
- Förmåga att identifiera och förstå problemen i olika matematikriktningar, utarbeta och analysera relaterad information och göra relevanta slutsatser.
- Förmåga att göra relevanta slutsatser för de praktiska matematiska problemen baserat på den förvärvade teoretiska kunskapen.
Kommunikationsfärdigheter
Programmet ska utveckla förmågan att presentera vetenskaplig information i muntlig eller skriftlig form.
- Förmåga att tillämpa informationskommunikationstekniska resurser för att nå arbetsmålen.
- Argument diskussion om teoretiska och tillämpade problem med matematik;
- Färdigheter av presentationer och sammanställning av den skriftliga informationen;
- Offentlig presentation, försvara och tydlig dokumentation av egna överväganden;
- Färdigheter av laconic och tydligt skriva om professionella problem.
Lärande färdigheter
Ett stort antal matematiska kurser i programmet kommer definitivt att utveckla lärandekunskaper hos studenter.
- Identifiera områden för självinlärning för att berika den professionella kunskapen och erfarenheten inom matematik.
- Sök, analys och tolkning av information om aktuell utveckling.
- Kontinuerlig och multilateral uppskattning av egen studieprocess för att berika kunskapen och erfarenheten, självbedömningen av nödvändigheten att uppfriskande kunskapen och uttalandet om nödvändigheten av kontinuitet att studera på andra nivån (magisterexamen).
- För att kunna berika kunskapen och erfarenheten inom matematikområdet är kunskapen att avslöja och uppleva moderna material och mottagande av kontinuerlig utbildning.
Värden
Studenterna blir bekanta med betydelsen och betydelsen av sådana grundläggande begrepp som: sanningen, korrekt argumentation, bevis, motsägelse i matematik, logik etc.
- Försvara accepterade etiska och värda normer;
- Försvara accepterade moraliska normer;
- Färdigheter för deltagande i processen för värdeskapande, samvetsnormer och ambitionen att etablera sig.
- Försvara professionellt värde (noggrannhet, punktlighet, objektivitet, öppenhet, organisation etc.) inom matematikens område.
Former och metoder för att uppnå lärandemål
Föreläsning
Seminarium (arbetar i gruppen)
Repetition
Laboratoriearbete
fältPOS=TRUNC arbetePOS=HEADCOMP
Samråd
Självständigt arbete
Samarbete. Att lära genom att använda denna metod innebär en uppdelning av studenter i grupper och ger varje grupp sin fråga att studera. Gruppmedlemmarna undersöker frågan separat och diskuterar samtidigt sina slutsatser med andra medlemmar i gruppen. Beroende på de diskuterade frågorna under arbetsprocessen är det möjligt att omfördela funktionerna mellan gruppens medlemmar. Denna strategi säkerställer varje elevs maximala deltagande i lärprocessen.
Praktiska metoder Inkludera alla former av inlärning som utvecklar förmågorna i praktiken av eleverna. I det här fallet utför en elev självständigt en eller annan åtgärd utifrån den erhållna kunskapen. Till exempel pedagogisk och industriell praxis, fältarbete etc.
Skriftlig arbetsmetod Innehåller följande åtgärder: att göra skriftliga kopior, abstraktioner, sammanfattningar eller undersökningar från det ifrågavarande materialet etc.
Verbal eller oral metod Innehåller föreläsningar, samtal etc. Under denna process förklarar föreläsaren muntligt det nödvändiga materialet, medan eleverna memorerar det.
Problembaserad inlärningsmetod (PBL) Som ett första steg i processen att förvärva kunskap och integration använder ett konkret problem.
Heuristisk metod Baseras på steglös lösning av den uppgift som uppstår. Denna process uppnås genom att självständigt detektera fakta och erhålla förbindelser mellan dem under studien.
Sfärer anställningsvillkoren
Akademiker i matematisk större kan arbeta i utbildningsorgan högre, forskningscentrum, banker och företag, finanssektorn, stats militära och sjukvårdsstrukturer, Försäkringskassan, privata institutioner och organisationer som arbetar inom områdena informationsteknologi och telekommunikation.