Kompetens för effektiv kommunikation
Intresserad av en karriär med fokus på kommunikation inom marknadsföring och event management och PR?
Med det här programmet kvalificerar vi snabbt och praktiskt för en karriär inom mediebranschen eller i företag med intensiv kommunikation både internt och externt.
Tjäna med oss ​​kommunikation orienterade expertis: Förutom affärsinnehåll fokus i kursen presentationen, språk, PR, journalistik eller retorik. Medieteknik och design höjer din profil i tillägg.
Små grupper, individuell uppmärksamhet och dedikerade professorer och lektorer med praktisk kunskap garanterar optimala studievillkor.
Fördel för utmärkt service
Vårt universitet infördes 2008 för första gången kriterierna för Centrum för Högskoleutvecklingen (CHE). Mindre än 40 medieskolor vi rankas i CHE ranking i "Media / kommunikationsvetenskap och journalistik" 1: a plats i vården, 2: a plats på den praktiska relevans och 4: e plats i studieorganisationen.
Vårt koncept för din framgång
Kursen utrustar dig med den kompetens som kräver hantering av gränssnitten i media och kommunikation. Med en kombination av föreläsningar, seminarier och "fallstudier", ger vi dig nödvändiga kunskaper användbara, övergripande och hållbar.
Programstruktur och innehåll omfattar alla kompetensområden av yrket från: Forsknings arbete i medieföretag i den kommersiella sektorn eller inom marknadsföring, evenemang, samt i produktledning, PR-avdelningar och medelstora företag.
Denna studie du kvalificerar snabbt och praktiskt för en karriär inom management i både medieföretag och i alla företag med kommunikation, både internt och externt.
Syftet med kursen är att studenterna får en bred, tillämpad, företagsledning och kommunikation orienterad kunskap som bygger på vetenskapliga och praktiska kunskaper, metoder och rutiner.
Kursen ger kärnregionen en omfattande företagsledning, kommunikation orienterad expertis, kompletterat med design, teknik och branschspecifika kunskaper om alla typer av företagskommunikation. Till de färdigheter för att kunna förmedla förvaltningen av gränssnitten av media, kommunikation, affärer och skatterätt användbar, heltäckande och ihållande, erbjuds en kombination av föreläsningar, seminarier och "fallstudier".
I kursen ingår det femte och 6. Fig. En praktisk trimestern av studier över sex månader för att använda sina ämneskunskaper för att fördjupa och förtydliga vilka banade väg för ytterligare kunskapsinhämtning.
Dina fördelar:
Studie design och innehåll omfattar alla kompetensområden av arbetsbeskrivningen.
En kombination av föreläsningar, seminarier och "fallstudier" föra kunskaper och metoder i linje.
Rymlig utsträckning av trimestern och en kurs i internationell standard systemet (kredit poängsystem).
Vi tar vår tid! Individuellt stöd och vänlig atmosfär stöder inlärningen framgång.
En Koorperation med SRH fjärrkontrollen gymnasiet Riedlingen en förändring av samma program distansutbildning som helst, vilket ger dig maximal flexibilitet och anpassning till din personliga situation.
Vilken kurs innehållet täcks?
Allmänna principer (språk, vetenskapligt arbete / lärande och arbetstekniker, kvantitativa metoder, Tal / Presentation), Media Studies, Media Design, Media I (Allmänna principer företagsekonomi, nationalekonomi, juridik), Media II (Management), Medieteknik.
Områden i akademiker
Programmet ger tillgång till alla de branscher där kombinationen av verksamheten och kommunikation behövs. Från små och medelstora till stora företag, ägare förvaltade byrå till internet start, från teknik till världens ledande IT-företag i kompetensen hos de utexaminerade från programmet krävs.
Den intensiv utbildning i företagsekonomi, finans, kostnadsberäkning och kontroll, samt upprättande företagen gör våra studenter bra för en oberoende Tätigkeit- som kan vara kommersiellt, kreativt, kommunikativ eller karakteriseras av tjänst.
Forskningsområden
Marknadsföring avdelningar - försäljningsavdelningar - Evenemangs avdelningar eller organ - PR avdelningar - Intern ström och externa kommunikation - reklambyråer och designstudios - Förlag - medieföretag