Ba i reklam och varumärkeshantering
Staffordshire University
Nyckelinformation
Campus läge
Stoke-on-Trent, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Aug 2023
* Hem och EU-studenter: £ 9.000 per år av studier; Internationella studenter: £ 10.500 per år av studier
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
BA i reklam och Brand Management
Är du kreativ och en god kommunikatör med massor av goda idéer? Vår BA (Hons) Reklam och Brand Management Kursen ger dig en bred uppsättning färdigheter för att utveckla en karriär i denna fartfyllda kreativa industrin.
Kursplan
Vår studio speglar en byrå miljö, skapa flexibla arbetszoner och projekt utrymmen med branschstandard programvara, så att du kommer att få praktisk erfarenhet att arbetsgivarna värde. Och vår London och New York Agency programmet kan du arbeta på "live" trosor med bästa byråer, inklusive Fallon, Profero, 23Red, Ja Byråns, Bandujo New York, The Collective, BBH, Pearlfisher och Havas Worldwide.
Kursen levereras av erfarna handledare som för närvarande arbetar som creative directors och agentur utövare. Bransch placeringar och agentur besök kommer att lägga till din utveckling. Du får lära dig om annonsering kampanjer, strategi och planering, idégenerering, integrerad kommunikation, art direction och copywriting.
Du får lära dig om de viktiga begrepp och metoder som ligger till grund framgångsrika reklam och varumärkeskommunikation. Du kommer att experimentera med idéer, kreativt tänkande och kommunikation och utforska dessa områden genom kreativa lösningar.
Vi uppmuntrar dig att utforska visuell kommunikation och teoretiska frågor som förhållandet mellan reklam, varumärken, marknadsföring och frågor om hållbar utveckling. Du får lära dig att integrera strategi, planering och kreativ praktik. Och du kommer att utveckla din bransch, nätverk och praktikplatser.
Du har även möjlighet att anpassa din portfölj. Du kommer att titta på kreativa idéer, forskning och tvärvetenskapliga lösningar till en kreativ brief. Du kommer också att undersöka den strategiska betydelsen av "framtida proofing".
Graduate destinationer
Vår Reklam och Brand Management examen har en stark alumninätverk kopplad via sociala mediekoncerner. Utexaminerade från kursen arbeta i en mängd olika byråroller lokalt och nationellt - med några så långt bort som Europa, USA och Kina.
Ingångskrav
Typisk UCAS Erbjudande: 260. BTEC: MMM. Foundation Diploma in Art and Design Merit. Alla sökande kallas till intervju. Om du för närvarande studerar en konst och design kurs e. g. Grundkurs, A-nivå, AVCE, etc. vänligen ta med dig en portfölj av arbete. Men det är inte nödvändigt att du har en portfölj att ansöka om denna kurs. Vi välkomnar sökande från andra discipliner som brinner för reklam.
Undervisning och lärande
Den Reklam och Brand Management kurs vid Staffordshire University fokuserar på att utforska kreativitet och praxis genom forskning, teori och studioprojekt. En mängd olika metoder används för att utveckla och utvärdera elevernas lärande och utveckling. De är alla utformade för att stärka strategin för att integrera de intellektuella och erfarenhets processer av lärande i en kreativ studiomiljö så att våra elever har förtroende och erfarenhet av reklambranschen miljön innan examen med väl utvecklade kreativa tänkande.
Vår kurs har åtagit sig att bygga upp våra studenter förtroende för sina befogenheter för kommunikation. Våra utmärkta elev personalförhållanden gör varje elev att få stöd i att utveckla sina nyckelkompetenser och metoder i varje del av processen. Genom varje nivå våra elever utsätts för att allt mer komplexa utmaningar för deras förmåga att kommunicera sina idéer, antingen genom en presentation av forskningsresultat till sina kamrater, skriven akademisk argument eller, när det handlar om en praktisk kort, kommunicera kreativa koncept till en kund.
En bred blandning av undervisningsmetoder är anställd som delas in i följande kategorier:
- Studio undervisningen sker i dedikerade studios. Denna praxis bidrar väsentligt till deras självständighet som elever och bransch metoder.
- Föreläsningar, inklusive branschfolk.
- Seminarier och diskussionsgrupper.
Grupp kritik. Eleverna presenterar sitt arbete till den grupp av personal och studenter för, för lägesrapport. Aktivt deltagande i kritik ger en värdefull möjlighet att utveckla förtroendet för presentation och kommunikationsförmåga. Handledning för att ge feedback på framsteg samt uppmuntra analys och reflektion.
Teknisk instruktion av programvara osv undervisas av den tekniska instruktion laget. Studiebesök sker i organ såsom Fallon, dBi Crayon i London och Bandujo i New York, vi också besöka, utställningar och konferenser, och introducera studenterna till industrin kontakter och arbetsmetoder.
Vi är fast beslutna att utveckla och upprätthålla en professionell syn på arbete och våra studenter förväntas använda all den tilldelade lärande tid för arbete / praktik / forskning inom alla moduler inom open access studiomiljö.
Det första året av kursen introducerar studenterna till grunderna och viktiga färdigheter och relaterade branschpraxis samt diagnostisera studentens nuvarande kunskapsbas. Eleverna kommer att komma involverad i alla aspekter av den kreativa processen från första kort till slutproduktion. Tyngdpunkten ligger på utveckling mot möjligheten att själv hantera projektarbete.
Moduler i det andra året främja mer oberoende projektinriktade former av studier, och eleverna att utveckla ytterligare förståelse av reklam strategi, copywriting och digitala plattformar samt etiska frågor. Med fortsatt stöd och övervakning och fokus på deras kompetens portfölj våra elever de börja utveckla kompetens inom viktiga färdigheter som krävs inom branschen och lära sig att använda dessa på ett effektivt sätt antingen individuellt eller som en del av ett kreativt team. Detta är samlade inom vårt London Agency Verkstad Week, som äger rum i slutet av varje år.
Under det sista året av kursen de flesta modulerna är Studio-baserade och kommer ofta centrum på en kort fastställs av modulen ledare, en extern byrå, levande kund eller tävlingsprogrammet. Denna typ av lärande modell fokuserar på att utveckla kreativa insikt och forskning process som leder till en effektiv klient tonhöjd, vilket bedöms. Detta testar våra elevers förmåga mot de processer som används inom industrin.
Om de så önskar, kan våra studenter tillbringa det första halvåret sitt sista år som studerar samma moduler (ges på engelska) på vårt partner kurs på reklambranschen finansierade Werbe Akademie i Wien.
Bedömning
Den Reklam och Brand Management kurs team har utvecklat effektiva och lämpliga bedömningsmetoder och strategier för varje modul, har dessa strategier uppgifter tagits fram från diskussioner med näringslivs benchmarking mot reklam branschpraxis.
De flesta moduler bär enkla uppgifter för bedömning / aktiviteter. Framläggandet av kurser - vars natur bestäms av projekt trosor som i modulen, men som kan bestå av en eller en kombination av följande komponenter:
- Arbetsböcker eller stockar, dokumenterar processen att skapa, utveckla och lösa tankar och idéer och visar inverkan av forskning om praktiskt arbete
- Studio konceptutveckling styrelser och portföljer
- Forskning filer, dokumenterar insamling, sortering och presentation av forskningsmaterial
- Kreativa lösningar professionellt presenterade i det format som krävs av uppdraget, projekt eller kort
- En uppsats eller rapport, skriven enligt givna riktlinjer för antalet ord och illustreras i enlighet med uppdraget
- Pitch Presentations
Kursen laget är övertygade om att en integrerad strategi för bedömning garanterar att den varierade tillvägagångssättet stöder olika typer av elever och att resultaten utveckla våra elevers förmåga att fungera effektivt i en `real-world" industrins situation.
Anställningsmöjligheter
På grund av vår 360-graders kreativ och strategiskt förhållningssätt till reklam våra studenter är industri som är redo.
Reklam och Brand Management vid Staffordshire University har en hög anställningsbarhet rekord. Över 62% av våra studenter går rakt in i reklambranschen efter avslutad examen, stiger till över 90% efter tre år.
Vårt fokus ligger på att utveckla akademiker med nyckel reklam och varumärkeshantering färdigheter, bland annat kreativa praxis, konto planering och forskningskompetens.
På grund av vårt engagemang med yrkesorganisationer som D & AD (Designers och Art Directors association), IPA (Institute of utövare i reklam) och Ed-Com (Europeiska institutet för marknadskommunikation utbildning) och reklambyråer lokalt, nationellt och internationellt, våra studenter möjlighet att använda dessa anslutningar och industrikontakter samtidigt på banan och efter examen.
Över alla nivåer och moduler vi strävar efter att ge våra studenter med en kritisk medvetenhet genom forskningsbaserat lärande, ämneskunskaper och kompetensutveckling. Under de tre åren av examen, våra elever utveckla sin förståelse genom reflekterande praktik och problemlösning och i allt högre grad uppmuntras och ges möjlighet att ta ansvar och ansvar för sitt eget lärande, både som individer och som gruppmedlemmar, där förmågan att interagera med tillförsikt , kommunicera effektivt och samarbeta med kamrater och kollegor är av största vikt.