Jämför kandidatprogram i naturvetenskap i Astronomi 2021 i florida i USA

En BSc (Bachelor of Science, kandidatexamen i naturvetenskap) är en grundexamen som förbereder studenterna för en karriär inom sitt ämnesområde. Medan denna examen ofta är relaterad till kurser inom den vetenskapliga sfären kan även studenter som studerar icke-vetenskapliga ämnen ta en BSc.Astronomi innefattar både teori och observation av himmelska föremål. Studierna kan kräva kurse… Läs mer

Astronomi innefattar både teori och observation av himmelska föremål. Studierna kan kräva kurser i fysik och på vissa program får studenter lära sig hur man använder teleskop, stjärnkartor och speciell programvara. Den som är intresserad av att använda sitt kreativa tänkande och problemlösning kan ha intresse av att studera detta ämne.

Förenta staterna är ett stort land i Nordamerika, ofta kallad "USA ", den "amerikanska ", den "United States ", "America ", eller helt enkelt "det States ". Amerikanska högskolor finansieras av "undervisning " belasta studenten, som ofta är ganska dyra, mycket ofta når in i tiotusentals dollar per år.

Be om information Kandidatprogram i naturvetenskap i Astronomi i florida i USA 2021