BSc i International Culinary Arts

Allmänt

Programbeskrivning

Mål och lärandemål

Kandidaterna bör vara minst 18 år gamla med ett diplom / avancerat diplom i kulinarisk, gästfrihet eller företag, eller med 2- 3 års kulinarisk kökupplevelse och motsvarande IELTS 5.5. Detta är en top-up examen som består av Business / Management-moduler men med tonvikt på kulinariska ämnen.

121596_121539_1P1A5909.jpeg

Kurser

Swiss Culinary Advanced Theory

Syftet med denna modul är att göra det möjligt för eleverna att få kunskap om mat- och dryckesvaror och metoder som krävs för att förbereda och laga schweizisk / europeisk mat / dryck och utveckla avancerade kulinariska färdigheter vid framställning av högkvalitativa produkter. Eleverna kommer att lära sig konsten att födas och hur man identifierar och använder vanliga ”vilda” föremål som vi ser runt oss dagligen. Bryggnings-, jäsnings- och konserveringsmetoder är testade och testade.

Tjänster Marknadsföring

Syftet med modulen är att utvärdera strategier för planering, organisering och kontroll av servicegästfrihet

Kulinariska koncept och produktion

Denna modul utmanar eleven att tänka på ett potentiellt "nytt" matkoncept. Mycket av forskningen bedrivs i köket med studenter som prövar sina idéer och försöker förvandla dem till en potentiellt kommersiellt hållbar produkt. Klasser hålls för att uppmuntra eleverna att undersöka och tänka på olika idéer. En slutprodukt levereras till en panel av branschfolk för att utvärdera. Studenterna har till uppgift att skriva en reflekterande artikel om vad de har lärt sig från den här modulen.

Strategisk ledning inom gästfrihet

Det finns ett behov av chefer och ledare i företag att kunna förklara, utveckla, tillämpa och implementera den strategiska ledningsprocessen för att uppnå konkurrensfördelar. Denna modul kommer att ge studenterna de perspektiv som är nödvändiga för att genomföra effektiv strategisk analys av organisationer för att både uppnå och upprätthålla den konkurrensfördelen.

Livsmedelssystem och leveranskedjan

Denna modul fokuserar på analys av livsmedelskedjan. Vi funderar på hur mat idag når marknaden och hur de politiska, miljömässiga, ekonomiska och sociala och juridiska faktorerna påverkar resan. Studenterna får förståelse för hur vårt livsmedelssystem är rättvisa och integritet.

Mat och kommunikation

I denna modul överväger vi hur mat kommuniceras till oss, av oss och genom oss till andra. Vi överväger matkulturen och hur den framställs av media, politiker och länder, religioner, kaster och kön. Vi utmanar eleven att göra en kortfilm som sammanfattar hennes / hans försök att kommunicera något viktigt för dem om mat.

Ingångskrav

  • Behörighet: Diplom / avancerat diplom i kulinarisk, gästfrihet eller företag, eller med 2- 3 års kulinarisk kökupplevelse.
  • Ålderskrav: 18 och över
  • Språkfärdighet: Obligatorisk engelska genom intervju / HTMi-test eller ha TOEFL 500 - 550 eller IELTS 5.5 eller motsvarande HTMi engelska placeringstestpoäng.
  • Tidigare arbetslivserfarenhet: 1 år, kan inkludera arbetsplatser / praktikplatser

Leverans

  • Leveranssätt: Ansikte mot ansikte, blandade inlärningsplattformar, online, forskning, studentcentrerat lärande, lektioner, föreläsningar, presentationer, bedömningar, projektbaserade uppgifter och tillämpas för att lära.
  • Slutbedömning: Skriftliga tentamen och slutprojekt.
  • Examenskrav: 60%
  • Genomsnittligt antal studerande-lärare: 15 elever per lärare
  • Totala kontakttimmar: 360 timmar på heltid
  • Programets varaktighet: Akademisk studie: 20 veckor

Gradering

Studenter som framgångsrikt slutför programmet kommer att tilldelas Bachelor of Science in International Culinary Arts av HTMi Hotel and Tourism Management Institute.

Kandidater kan fortsätta till forskarutbildningen.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Under det kommande decenniet förutspås den internationella hotell- och turistbranschen att behålla sin position som världens största arbetsgivare och världens största leverantör av ledningspositioner. ... Läs mer

Under det kommande decenniet förutspås den internationella hotell- och turistbranschen att behålla sin position som världens största arbetsgivare och världens största leverantör av ledningspositioner. HTMis roll är att förbereda studenter för en ledningskarriär inom denna, den mest spännande branschen idag. HTMi stöds av ett världsomspännande nätverk av internationella hotellföretag, vars representanter regelbundet besöker HTMi för att rekrytera på campus. HTMi-akademiker finns i ledande hotellföretag världen över. Läs mindre
Sörenberg , Sydney , Melbourne , Brisbane , Singapore , Dubai , Barbar + 6 Mer Mindre