BSc (Hons) i multimediateknik - VR/AR specialisering
Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU)
Nyckelinformation
Campus läge
Kuala Lumpur, Malaysia
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 22 615 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* totalt för malaysiska studenter: RM 87 000 | totalt för internationella studenter: RM 88 200/22 615 USD
Introduktion
APU-DMU dubbla examensprogram
Studenter som går under kandidatprogrammet kommer att ha möjlighet att välja att delta i APU -DMU Dual Degree Scheme. Enligt detta schema kommer studenterna att få 2 examensbevis och utskrifter efter examen: 1 från Asia Pacific University ( APU ), Malaysia och 1 från De Montfort University (DMU), Storbritannien.
Mer än bara en IT-examen
APU's BSc (Hons) i multimediateknik med en specialitet i VR/AR-examen är utformad för att ge dig en fördel med den senaste tekniken som är i linje med den industriella revolutionen 4.0.
Antagningar
Läroplan
Programmets disposition
Detta program är särskilt utformat för att ge studenterna:
- Fördjupad kunskap om multimediakoncept, principer, och teknik.
- De kunskaper och färdigheter som krävs för att arbeta i multimediaindustrin som författare, animatör, eller modellerare.
- De specifika färdigheter som krävs för att skapa 3D-modeller och animering, digital musik, video, och liknande kreativa tillgångar.
Grad nivå 1
Studenterna lär sig grundläggande färdigheter som krävs av tekniska multimedieproffs, och en grundläggande förståelse för programmering och systemdesign. Vissa specialiserade moduler kommer att ge grundläggande kunskaper om multimediatekniker som 3D-grafik, digitala bilder och mer. Modulerna kommer också att hjälpa dem att utveckla personliga och organisatoriska färdigheter, samt vårda kreativitet och innovation. Å andra sidan framhävs en spännande leveransstrategi för multimediainnehåll i virtual reality och augmented reality i Introduktionen till VRAR.
Gemensamma moduler
- Systemanalys& Design
- Python-programmering
- Matematiska begrepp för databehandling
Specialiserade moduler
- Introduktion till VR/AR
- Webbdesign och utveckling
- Audiovisuell teknik
- Introduktion till grafik& Grundläggande 3D-applikationer
- Digital bildproduktion
Valfria moduler (välj 2)
- Interkulturell medvetenhet och kulturell mångfald eller digitalt tänkande och innovation
- Introduktion till objektorienterad programmering ELLER Introduktion till visuell programmering
Grad nivå 2
Ett bredare spektrum av färdigheter kommer att läras, där eleverna får en bättre förståelse för det breda utbudet av multimediaapplikationer genom komponenter, ramar, riktlinjer, och tekniker inom animering, ljud och bild. Vi kommer att ytterligare vårda deras kreativitet och innovation samt självständigt lärande för att förbereda dem för arbetsplatsen. Dessutom nämns vikten av upphovsrätt till digitalt innehåll på denna nivå. Dessutom dyker du in i sammanhanget med virtual reality (VR) och augmented reality (AR) med principerna och tekniken för VR och AR som används teoretiskt och praktiskt på marknaden och projekten.
Gemensamma moduler
- Programmering för dataanalys
- Kreativitet& Innovation
- Forskningsmetoder för databehandling och teknik
Specialiserade moduler
- Multimediaprogram
- Interaktiv innehållsutveckling
- Grundläggande 3D-dator karaktär modellering
- Digitalt ljud och video
- VRAR Design Principer
- Avancerad virtuell verklighetsteknik
- Immateriell äganderätt, Etik& Juridiska frågor
- Simulering, visualisering och virtuell verklighet
Valfria moduler (välj 1)
- Webb-applikationer
- Människa-datorinteraktion
Praktik (16 veckor)
Studenterna kommer att genomföra en praktik/industriell utbildning under minst 16 veckor för att förbereda dem för en smidig övergång från klassrummet till arbetsmiljön.
Grad nivå 3
Studenterna kommer att använda sina tidigare studier och industriella erfarenheter för att utöka sin kännedom om multimediateknik och för att förfina sin personliga och professionella utveckling. Studenterna kommer att gå vidare till medieskriptteknik och mer avancerad multimediautveckling och tekniker. dessutom, du måste lära dig och analysera dina användares uppfattningar och feedback, till exempel, socioekonomisk faktor, kulturer, och regionala överväganden i användarupplevelse och HCI och användbarhet. I år har du möjlighet att utveckla de akademiska och praktiska aspekterna av dina studieområden via studentprojekt. Dessutom, du kommer igen att utrusta dig baserat på ditt studieområde som generering av den virtuella miljön och överlagra datorgenererade bilder på användarens syn på den verkliga världen.
Gemensamma moduler
- Innovation Management& Ny produktutveckling
- Projektledning
Specialiserade moduler
- Stereoskopisk Vision System
- HCI och användbarhet
- Avancerad 3D-karaktärsmodellering och animering
- Multimedia-skript
- VRAR designprojekt
- Användarupplevelse
- Undersökningar inom multimediateknik
- Projekt för multimediateknik
Valfria moduler (välj 1)
- Multimedia för mobil och webb
- Ljud för datorspel
MQA obligatoriska försökspersoner*
- Etniska relationer (M'sian studenter)
- Islamisk& asiatisk civilisation (M'sian studenter)
- Malaysiska studier (Int"l-studenter)
- Malajiska kommunikationsspråk (Int"l-studenter)
- Arbetsplats Professionell Kommunikationsförmåga
- Trender för& anställdas sysselsättning
- Co-läroplan
(*Alla studenter är skyldiga att framgångsrikt slutföra dessa moduler enligt vad som föreskrivs av Malaysian Qualification Agency.)
Notera: Specialismen visas endast i det akademiska transkriptet.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Karriär alternativ
- Visuell utvecklare
- Motion grafisk formgivare
- Användargränssnittsutvecklare (VR)
- VR Scenario Utvecklare
- VR Video ingenjör
- Multimedia Designer (videoredigering)
- Grafik och multimedia Executive
- Interaktiv utvecklare/Creative Multimedia Programmerare
- Utökad verklighet (XR) Innehållsutvecklare
- VR/AR tillämpningsingenjör
- VR/AR webbutvecklare
- Enhetsutvecklare (VR/AR/MR)
Asiens 1ST XR-studio infunderad med en inbyggd infrastruktur för blandad och utökad verklighet
VRAR har tagit många lösningar mitt i COVID-19-pandemin för att samarbete ska äga rum. Med förmågan att minimera utbildningstiden och möjliggöra fjärrhjälp, dessa nya digitala trender förväntas växa ännu mer när efterfrågan på teknik ökar på marknaden.
Detta program av APU är utformat för att tillgodose ett stort spektrum av tekniker: VR, MED, Mixed Reality (HERR), och Extended Reality (XR). År 2020 APU etablerade Malaysias First XR Studio bland universitet i samarbete med vår branschpartner - Ministry XR.