BSc (Hons) i datorspel (Design)
Glasgow Caledonian University - The School of Computing, Engineering and Built Environment
Nyckelinformation
Campus läge
Glasgow, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 - 4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 1 820 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Hem / EU-studenter; £ 9250 RUK studenter; 11 500 £ Internationella studenter
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Ackrediterad av: BCS
GCU: s dataspelsprogram syftar till att producera akademiker med rätt mix av praktiska färdigheter och teknisk kunskap för att komma in i dataspelindustrin.
Vi har utmärkta studio-faciliteter, inklusive HD Video Production Suite, Art Studio, Digital Audio Recording Studio, Game Design Studio med 3D Laser Scanning verktyg, Motion Capture verktyg och en Rapid Prototyping maskin. Det finns ett User Experience-labb där spel kan testas och utvärderas och ett Virtual Reality-labb som innehåller en fullfjädrad körsimulator och annan VR-utrustning som Oculus Rifts. I år 1, 2 och 3 studenter i alla program deltar i ett integrerat projekt, en möjlighet för studenter från de olika disciplinerna att skapa spel tillsammans. Du kommer också att njuta av gästföreläsningar av branschexperter.
Datorspel Design täcker Player Centered Design Principles där spelaren är fokus för Game Design Process. Detta tillvägagångssätt omfattar praxis från Human Computer Interaction (HCI) där du lär dig olika verktyg och tekniker som konceptualisering och utvärdering. Du kommer också att studera Game Narrative, Serious Games Design, och Player Psychology and Computer Arts.
Din karriär
Kandidater har gått på jobbet på Rockstar, Electronic Arts, Sony och Guerrilla Games.
Vad du ska studera
År 1
Matematik för datorspel, Introduktion till speldesign, Introduktion till Spelprogrammering, Grundläggande för dator, Grundläggande för 3D-grafik.
År 2
Spelprogrammering 1, Speldesign 1, 3D-modellering och digital skulptur eller ritning för design, design av spelinnehåll, mänsklig datorinteraktion.
År 3
Användarpsykologi, Allvarliga speldesign, Game Preproduction Workshop, Användbarhetsforskningsmetoder.
År 4
Affektiv design, Game Narrative, Design for Change, Honours Project, GameSystem Design.
Ingångskrav
Alla anmälningskrav som anges här ska användas som en guide och representera det lägsta som krävs för att komma in för inresa. Sökande som gör ett villkorligt erbjudande om en plats kan uppmanas att uppnå mer än vad som anges.
År 1
SQA högre
ABBB inklusive matematik vid B plus Nat 5 engelska vid C
En nivå
CCC inklusive Maths plus GCSE engelska på C / 4
ILC högre
H1 H2 H3 H3 inklusive matematik plus engelska på ordinarie nivå O2
IB Diplom
24 poäng inklusive matematik
BTEC
Nivå 3 Utökat Diplom på MMM i relevant datavetenskap som innehåller matematikmodul
År 3
HND
En HND i dataspelutveckling (med koden tung leveransmodell). HND måste innehålla en A i graderade enheter. Måste innehålla följande enheter i HND; Matematik för interaktiv databehandling; Viktiga tekniker eller matematik; Analys och matriser för datorer; 2D Animation; 3D-nivåredigering; Spel anpassning
engelska språket
Studenter vars första språk inte är engelska kommer normalt att behöva hålla motsvarande ett Academic IELTS testresultat på 6,0 med inget element mindre än 5,5.
Observera: Om du är från ett flertalet engelsktalande land kan du inte vara skyldig att ge ytterligare bevis på din engelska språkkunskaper.
Ytterligare information
Övriga akademiska och yrkesmässiga kvalifikationer
Varje ansökan till GCU behandlas individuellt. Om du inte har de typiska akademiska behörighetskraven, men kan visa relevant arbetslivserfarenhet och / eller krediter från erkända yrkesorganisationer, kan du vara berättigad att gå in i kursen via universitetets system för erkännande av tidigare lärande.
Internationella Pathways
Om du inte uppfyller kraven på engelska kan du vara kvalificerad till engelska för universitetsstudier.
Avgifter och finansiering
Avgifterna du betalar bestäms oftast av din avgiftsstatus. Vad är min studentavgift status?
Kursavgifter 2018/19
- Hem: £ 1820
- RUK: £ 9250 *
- EU: £ 1820
- Internationellt: 11 500 £
* Totala studieavgifter för RUK-elever som fullbordar en tre eller fyra års examen är begränsade till 27.750 kr. Specifika avgifter är föremål för bekräftelse från den skotska regeringen och kan ändras när bekräftat.
Om du påbörjar dina studier i september 2018 eller januari 2019 är det årliga eller modulavgifter som gäller under din kursperiod. avgifter kan dock ändras. För fullständiga detaljer om hur avgifter kan ändras läs våra avgifter och återbetalningspolicy.
Extrakostnader
Förutom kursavgifter kan du uppleva extra kostnader under din tid på universitetet.
stipendier
Vi tillhandahåller utbildning av hög kvalitet till ett rimligt pris. Som Universitetet för det gemensamma bra, är vi förpliktade att erbjuda tillgänglig högre utbildning för begåvade studenter genom att hålla våra studieavgifter låga och ge ett generöst stipendiumspaket på över 2,5 miljoner pund per år.
Om du har några frågor eller förfrågningar om stipendier som är tillgängliga för 2018/19, är du välkommen att kontakta studentfrågor.
Internationella studentens startdatum
För nya internationella studenter börjar orienteringsevenemang den 14 september 2018 . Denna extra tid är speciellt utformad för att hjälpa nya internationella studenter att bosätta sig i Storbritannien och GCU före starten av generell studentinduktion och undervisning.
Det kommer att finnas en hel del roliga och informativa aktiviteter som äger rum under denna period, inklusive campus och stadsresor, samt välkomna evenemang där du kan träffa andra internationella studenter.
Arbetsplacering
Programmet erbjuder ett valfritt placeringsår mellan tredje och fjärde året.
Professionell ackreditering
BSc Computer Games Design är ackrediterad av Chartered Institute for IT (BCS).
HM Forces
I samarbete med HM Forces har GCU identifierat att detta program är särskilt lämpat för militära och ex-militära män och kvinnor. Besök HM Forces Careers Zone för mer information om de tjänster vi tillhandahåller.
Bedömningsmetoder
Bedömningsmetoder som används för att demonstrera uppnåendet av lärandemål är tentamina, kurs, tentamenspresentationer, datorbaserade övningar och skriftliga rapporter. Under de tre första åren deltar våra elever i innovativa gruppprojekt som leder till ett individuellt projekt i sitt sista år, vilket förbättrar deras akademiska, praktiska och anställningsförmåga. Varje projekt innehåller två lärandesätt, det första är de grundläggande tekniska färdigheter som krävs för att genomföra en fullständig produktdesign och detta utvecklas vidare för att våra studenter ska kunna visa sina innovativa och initiativrika förmågor. Den andra strängen förser våra elever med "mjuka" färdigheter i samband med lagarbete, affärsverksamhet, projektdesignprocessen och etiska metoder. Detta arbete hjälper eleverna att utveckla en växande uppskattning av praktiken och realiteterna i tillämpningen av mjukvaruprocesser i den verkliga världen. Bedömning sker genom presentation, leverans av designrapport och viktigast av allt demonstration av produktprototyper.
Lär ut metoder
Vi strävar efter att vara flexibla och vilja utvidga vårt laboratoriearbete så att studenterna får tillgång till hårdvaru- och mjukvaruverktyg för användning utanför laboratorietid, så att studenterna får extra, mycket värdefull erfarenhet av att utforma och utveckla spel. Vi har ett leklaboratorium utrustad med verktygen för att låta eleverna slutföra kurs och projekt, och i ett eMotion-lobbyn i vardagsrum där några åriga designstudenter utvärderar sina spel genom att undersöka fysiologiska åtgärder som spårning av pupils dilation. Dessa praktiska faciliteter är högt värderade av arbetsgivare och kan vara skillnaden när man konkurrerar om högkvalitativa sysselsättningsmöjligheter för industriell placering vid examen. Projektbaserad undervisning avslutas genom åren 1-3. Eleverna kommer att gå med i grupper som består av designers, fysiologer, programmerare och artister. Vi tror att detta ger studenterna möjlighet att på varje nivå delta i produktionen av ett spel som liknar processen som följs i branschen. Allt läromedel som används i laborationer och föreläsningar för alla moduler finns i elektronisk form på GCU Learn.
Antagningar
Läroplan
Vad du ska studera
År 1
Matematik för datorspel, Introduktion till speldesign, Introduktion till Spelprogrammering, Grundläggande för dator, Grundläggande för 3D-grafik.
År 2
Spelprogrammering 1, Speldesign 1, 3D-modellering och digital skulptur eller ritning för design, design av spelinnehåll, mänsklig datorinteraktion.
År 3
Användarpsykologi, Allvarliga speldesign, Game Preproduction Workshop, Användbarhetsforskningsmetoder.
År 4
Affektiv design, Game Narrative, Design for Change, Honours Project, GameSystem Design.