BSc (Hons) Creative Computing
Ravensbourne University London
Nyckelinformation
Campus läge
Greenwich Peninsula, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* heltidsstudenter; £ 16 500/år: internationella studenter på heltid
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kombinera kreativ stil med en teknisk grund för denna uppslukande kurs. Med tillgång till toppmoderna datorverktyg kommer eleverna att använda framväxande teknik och lära sig om interaktiva system, webb- och mobilteknik, digital konst och multimediaströmning.
BSc (Hons) Creative Computing -kursen är en flexibel och innovativ kurs som låter eleverna utforska hur datorer och digital teknik kan öka kreativiteten. Kursen är ny i grundportföljen och arbetar för att ge studenterna både de kreativa och tekniska färdigheter som krävs för att lyckas i branschen.
Vad kan denna kurs göra för mig?
Kursen firar digital kreativitet och är utformad för att förbereda dig för en karriär inom utbildning, sjukvård, teknik och mode.
"Denna kurs är en blandning av datorer och konst och är den perfekta platsen att lära sig användningen av datorteknik på kreativa sätt."
-
Dr Ajaz Ali, kursledare, digital teknik
Toppskäl att ansöka
- Utveckla färdigheter som efterfrågas av branschen.
- Kombinera kreativ stil med en teknisk grund.
- Lär dig mer om interaktiva system, webb- och mobilteknik, digital konst och multimediaströmning.
- Få förstahandsupplevelse av uppslukande teknik.
- Få tillgång till toppmoderna datorverktyg och -tekniker.
- Möjlighet att arbeta med både teknologispecialister och kreativa.
- Bli en kreativ professionell inom datorer.
Viktiga studieämnen
Kursen syftar till att ge studenterna en heltäckande upplevelse av databehandling och digital teknik.
Under det första året får eleverna en solid grund i teknik och fokuserar på dess tillämpning i kreativa sammanhang.
De lär sig också färdigheter i att utforma datorprogram, utveckla teknisk kreativitet och undersöka processen för utveckling av nya medier med hjälp av programmeringsspråk.
Under år två och tre studenter kommer att ha möjlighet att antingen koncentrera sig på ämnets konstnärliga aspekter eller ta ett mer vetenskapligt förhållningssätt.
Viktiga studieämnen inkluderar:
- webbutveckling
- Kodning
- Maskininlärning och artificiell intelligens
- Mobil applikationsutveckling
- Databashantering och programmering
Läroplan
Viktiga studieämnen
- Webbutveckling
- Kodning
- Maskininlärning och artificiell intelligens
- Utveckling av mobila applikationer
- Databashantering och programmering
År 1
Studenterna kommer att lära sig genom en kombination av praktiska workshops och klassbaserat lärande.
De kommer att bedömas genom artefakter, projekt och presentationer som kan kombineras med vissa kurser.
Modulerna inkluderar:
- Människa-datorinteraktion (HCI)
- Kreativ kodning
- Introduktion till Immersive Technologies
- Webbdesign och databaser
- Teman för samtida kultur
År 2
Modulerna inkluderar:
- Datornätverk och cybersäkerhet
- Immersive Technology Concepts
- Skapande och strömning av digitala medier
- Valfria avdelningar
- Tvärinstitutionellt valfritt
- Stora idéer och filosofier
Efter andra året, studenter kan välja att genomföra ett valfritt praktikår i den digitala teknikindustrin.
År 3: Creative Computing Pathway
I dettaPathway kommer du att få kunskap om färdigheter som är mycket efterfrågade och kombinerar kreativ känsla med en teknisk jordning.
Dessa färdigheter inkluderar interaktiva system, webb- och mobilteknik, digital konst och multimediaströmning.
- Forskningsmetoder
- Kreativ kodning Avancerad
- Artificiell intelligens och maskininlärning
- Slutligt större projekt
- Avhandling
År 3: Uppslukande teknik Pathway
Uppslukande teknik är ett framväxande område som är mycket eftertraktat inom ett antal sektorer inklusive detaljhandel, e-handel, teknik, konst, underhållning, spel, berättande, och sjukvård.
Studenter kommer att få förstahandserfarenhet av att utveckla uppslukande upplevelser med hjälp av toppmoderna datorverktyg och tekniker.
- Forskningsmetoder
- Immersive Technologies och Industri
- 3D-modellering och animering
- Programmering för uppslukande upplevelse
- Slutligt större projekt
- Avhandling
Antagningar
Karriärmöjligheter
Annat än att ansöka om normala datorroller som en programmerare eller nätverksadministratör, denna kurs kommer att förbereda studenterna för mer specialiserade roller som:
- Moln ingenjör
- Moln utvecklare
- Cloud säkerhetsingenjör
- Data analytiker