BSBA i marknadsföring
Bloomsburg University
Nyckelinformation
Campus läge
Bloomsburg, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 3 858 / per semester
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Översikt
Marknadsföringskoncentrationstudenter studerar processen genom vilken organisationer uppfyller konsumenternas önskemål och behov i ett samtida samhälle. Primärmarknadsaktiviteter som produktplanering, distribution, prissättning och marknadsföring analyseras baserat på marknadsundersökningar och konsumentbeteende.
Marknadsföringskoncentrationen får skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga genom klassdiskussion, presentationer, fallanalys och forskningsprojekt som utvecklar kritiska tänkande färdigheter. Praktikplatser erbjuds året runt i olika affärsinställningar. praktiska erfarenhetsmöjligheter rekommenderas starkt. En dedikerad kärna av fakultetsstödstudenter genom deras tillämpade pågående forskningsinsatser som ger aktuell kursdäckning.
Mindre i marknadsföring
Mindre inom marknadsföring ger studenter både inom och utanför College of Business med en bred exponering för marknadsföringsteori och teknik. Mindre är utformad för att studenterna ska tillämpa marknadsföringsmetoder framgångsrikt i sin stora disciplin. Minor består av 18 terminer, varav 12 måste tas vid Bloomsburg University .
AMA får en up-close titt på stora marknadsföringsbyrån
Bloomsburg University amerikanska marknadsföringsorganisation tar regelbundet vägresor till platser av potentiella karriärmöjligheter för sina majors marknadsföring. En av dess första vårsemester var till Marc Advertising Agency (MARC USA) i Pittsburgh. MARC USA är ett av de ledande reklambyråerna i Pittsburgh, Chicago, Miami och Boston. Under besöket i Pittsburgh-filialen fick gruppen en fullständig rundtur i anläggningen och några insikter om hur byrån löper.
"Sammantaget var vår erfarenhet hos MARC USA fantastisk och ett bra sätt att lära känna alla de faktorer som går in i en lyckad annons", sade Lorraine Piccirillo, AMA: s president. "Alla våra resor är inriktade på att få kunskap om marknadsfältet och få en inblick i den dagliga verksamheten hos dem inom fältet. De är också ett bra sätt att få vår fot i dörren för praktik eller jobb. "