BS i Sport Management och marknadsföring
University of Saint Joseph
Nyckelinformation
Campus läge
West Hartford, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 21 025 / per semester *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* heltid
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kom bakom kulisserna i sportbranschen med din examen
För studenter som älskar sportvärlden och vill ha en fartfylld karriär, kan huvudämnet Sport Management and Promotion vid USJ öppna dörren till jobbmöjligheter i denna konkurrensutsatta bransch. Om du drömmer om att tillbringa dina dagar på en stadion på en matchdag, eller söker utmaningen att hantera marknadsföringen för ett basebolllag, kan en examen i sportledning sätta dig på vägen till att bli en förändringsmakare i sportvärlden.
Vår BS i Sport Management and Promotion är ett innovativt program som kombinerar grundläggande affärskoncept med verklig praktikupplevelse för att förbereda dig för en spännande karriär i denna non-stop, utmanande och otroligt givande bransch.
Den verkliga styrkan med denna major kommer från vårt praktikprogram. Inom sportbranschen är din erfarenhet lika viktig som din examen. På USJ kommer du att få möjlighet att ta del av praktik på campus, samt utanför campus med lokala idrottslag och media- och marknadsföringsföretag.
Läroplan
fördelar
USJ-studenter i Sport Management and Promotion major förvandlar sin passion för sport till karriärer inom området. Genom en omfattande läroplan och två obligatoriska praktikplatser på campus och med lokala lag och företag, lär sig studenterna professionella och interpersonella färdigheter om hur man lyckas som affärsmän i den globala sportbranschen.
Business Management Curriculum (30 hp)
- ACCT 201 - Principer för redovisning I 3 poäng
- MGMT 101 - Business in a Changing World 3 poäng
- MGMT 230 - Mänskligt beteende i organisationer 3 poäng
- MGMT 245 - Computer Applications in Business 3 poäng, eller
- MGMT 255 - Multimediakommunikation i informationsåldern 3 poäng
- MGMT 250 - International Business 3 poäng
- MGMT 305 - Ekonomistyrning 3 hp
- MGMT 390 - Marknadsledning 3 poäng
- MGMT 420 - Affärsrätt I 3 hp
- MGMT 450 - Affärsstrategi 3 poäng
- MGMT 485 - Praktik 3-6 hp, eller
- MGMT 499 - Koordinerande seminarium 3 hp
Sports Management Curriculum (24 hp)
- MGMT 105 - Introduktion till sportverksamhet 3 poäng
- MGMT 206 - Sportens historia i USA under 1900- och 2000-talen 3 poäng
- MGMT 285 - Praktik 3 hp
- MGMT 318 - Event Management 3 poäng
- MGMT 319 - Lokalhantering 3 poäng
- MGMT 394 - Sports Marketing 3 poäng
- MGMT 418 - Ethics in Sport 3 poäng
- MGMT 460 - Contemporary Issues in Sport and Promotion 3 poäng
Obligatoriska stödkurser (12 högskolepoäng)
- ECON 101 - Principer för makroekonomi 3 poäng
- ECON 102 - Principer för mikroekonomi 3 hp
- ENGL 205 - Affärs- och professionell kommunikation 3 hp
- MATH 110 - Elementär statistik 3 hp
Tillvalskurser i Sports Management & Promotion
- MGMT 228 - Sport i samhället 3 poäng
- MGMT 328 - Sport i film 3 poäng
- MGMT 480 - Studera utomlands 3 hp
Programresultat
Studenten ska:
- Förstå sportledningsprinciper på en nivå som ger förberedelser för en avancerad affärsexamen;
- Omsätta dessa principer och färdigheter i praktiken; dessa färdigheter visas ofta i praktiken(erna) såväl som i klassen;
- Förstå de olika ansvarsområden som moderna chefer har: ekonomisk förvaltning, mänskliga resurser, marknadsföring, evenemangsplanering, lokalhantering och mer;
- Förstå användningen och tillämpningen av informationsteknik;
- Förstå de etiska och juridiska aspekterna av verksamheten och ledningens roll inom dessa viktiga områden;
- Förstå och kunna tillämpa forskningsmetoder som används inom sportledning och marknadsföring;
- Genom noggrant urval av valfria och intressefokuserade praktikplatser kan studenter som vill tjäna ett grundexamenscertifikat för Contemporary Athletic Coaching Practices ha möjlighet att göra det.
Karriärmöjligheter
Sport management och promotion majors har traditionellt hittat sysselsättning inom områdena sportmarknadsföring, event management, arenaledning, försäljning och marknadsföring, sändningar, sportinformation, utrustningshantering, sportverksamhet och coaching på alla nivåer, inklusive liten liga till professionell sport.
Utexaminerade från detta program kommer att njuta av karriärer inom industrin (inklusive professionell och amatörsport), regeringen och den ideella sektorn.