Allmänt
Programbeskrivning
- Nr 35 i USA
- Inte bara fokusera på att göra spel
- Nästa generation speldesigners
Datorspel Designprogram gör det möjligt för eleverna att fokusera på de konstnärliga komponenterna i datorspeldesign samtidigt som de ger den tekniska kompetensens förutsättning för fältet. Obligatoriska kurser inkluderar datavetenskap, konst och bildteknik, musik, humaniora och datorspeldesign.
Den erforderliga praktikplatsen ger studenterna praktisk erfarenhet som ökar deras anställbarhetsexamination. Studenter studerar både vetenskap och konster, allt i en roterande roll, teambaserad, projektbaserad ny pedagogisk miljö. Programmet GMU Computer Game Design är det enda amerikanska seriösa spelinstitutet (i samarbete med University of Coventry UK), som koncentrerar sig om spelrelaterad tillämpad forskning och nyskapande spelbolagskultivering.
Uppdraget för datorspeldesignprogrammet på George Mason University är att förbereda studenterna för sysselsättning och vidareutbildning i dataspelets design och utvecklingsfält. Detta görs med en läroplan utformad för att spegla spelbranschen efterfrågan på ett akademiskt noggrant tekniskt program i kombination med en förståelse för de konstnärliga och kreativa elementen i det utvecklande fältet.
möjligheter
Alla elever har möjligheter att
- genomföra oberoende forskning
- engagera sig i globalt relaterade aktiviteter genom kurser och språkstudier på Mason och utomlands
- delta i många former av offentlig service
- förbereda sig för sina framtida karriärer genom praktikplatser, karriärfokuserade minderåriga och andra college-till-karriär aktiviteter
Gradskrav
Programmet 120-credit Computer Game Design gör det möjligt för eleverna att fokusera på de konstnärliga komponenterna i datorspeldesign samtidigt som de ger den tekniska kompetensens förutsättning för fältet.
Keystone-stipendium
Om skolan
Inspired by George Mason, one of the United States’ Founding Fathers, appeal for individuals and freedom, George Mason University recognizes that freedom and learning represent a complementary relatio ... Läs mer