Keystone logo

1 BBA Program i Studier i marknadsföring i Japan för 2024

Filter

Filter

  • BBA
  • Japan
  • Studier i marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (1)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Popular education type

BBA Program i Studier i marknadsföring

En MBA i marknadsföring är en avancerad utbildning som man vanligtvis går för att man vill göra karriär inom marknadsföring och reklam. Beroende på läroplanen på den specifika läroanstalten kan studenterna erbjudas kurser i ämnen såsom marknadsundersökningar, företags- och privatkommunikation och marknadsföringsstrategier för sociala medier.

Japan har en av de starkt integrerade system för högre utbildning i Asien. Japans inställning till naturvetenskap och teknik är högt värderade alltså deras utbildningsnivå mycket strukturerad från barndomen till primär genom sekundära till tertiära nivåerna. Med 126 miljoner människor som bor i Japan har ett kulturellt rik miljö. Greater Tokyo-området är det största storstadsområdet i världen, med över 30 miljoner invånare.

En BBA, eller en kandidatexamen i företagsadministration, är en akademisk examen man kan få efter cirka fyra års heltidsstudier på ett företagsekonomiskt och handelsrelaterat program. BBAS är kända för att förbättra innehavarens karriärmöjligheter.