$close

Filter

Visa resultat

Se alla kandidatprogram i företagsadministration i Marknadskommunikation på distans i Mellanöstern 2023

BBA är en förkortning för Bachelor of Business Administration, som är en examen man kan få efter ungefär fyra år av intensiva studier inom områden som rör näringsliv och handel. Man kan vänta sig en viss variation mellan olika BBA-program.Studenter som tar en marknadsföringsutbildning lär sig strategiskt tänkande, kreativitet och forskningsmetoder för att ta fram kampanjer för en r… Läs mer

BBA är en förkortning för Bachelor of Business Administration, som är en examen man kan få efter ungefär fyra år av intensiva studier inom områden som rör näringsliv och handel. Man kan vänta sig en viss variation mellan olika BBA-program.

Studenter som tar en marknadsföringsutbildning lär sig strategiskt tänkande, kreativitet och forskningsmetoder för att ta fram kampanjer för en rad olika organisationer och företag. Ämnen man går igenom på programmet kan innefatta TV, trycksaker och digital marknadsföring.

Distansutbildning eller distansutbildning är ett sätt att leverera utbildning och undervisning, ofta på individuell basis, för elever som inte är fysiskt närvarande på campus.

Mellanöstern är födelseplatsen för flera nuvarande stora religioner och inflytelserika imperier från årtusenden förflutna. Forskare och akademiker får nytta av att doppa sig i dessa kulturer och få en djupare förståelse för en av världens mest levande regioner.

Läs mindre
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
Rekommenderade Senaste Titel
European University Cyprus
Nicosia, Cypern

BBA i Marknadskommunikation och sociala medier kombinerar teori och praktik av marknadsföring med en förståelse för kommunikationens roll i att främja affärsintressen i en ny ... +

BBA i Marknadskommunikation och sociala medier kombinerar teori och praktik av marknadsföring med en förståelse för kommunikationens roll i att främja affärsintressen i en ny mediemiljö. Eleverna får en grund i principerna om konsumenternas beteende, hur marknaderna för produkter och tjänster bildas och förändring, och organisatoriska lösningar på kundernas behov och önskemål. Programmet syftar till att utveckla rik blandning av förmågor som krävs av effektiv marknadsföring chefer, inklusive analytiska och datahantering kompetens och avancerade kommunikationsförmåga digital marknadsföringsstrategi och hantering av sociala medier och communities. -
BBA
Heltid
Deltid
4 år
Engelska
Campusstudier
Internet