1 BBA Program i Marknadsföring i Japan för 2024
Filter
Filter
- BBA
- Japan
- Studier i marknadsföring
- Marknadsföring
1 BBA Program i Marknadsföring i Japan för 2024
Popular study format
Popular education type
BBA Program i Marknadsföring
Marknadsföringsprogram kan ge studenterna särskilda färdigheter och kunskaper såsom att lära dem att identifiera målgrupper, ta fram prissättningsstrategier, utveckla tjänster och produkter och använda reklammetoder för att nå lämpliga konsumenter.
Japan har en av de starkt integrerade system för högre utbildning i Asien. Japans inställning till naturvetenskap och teknik är högt värderade alltså deras utbildningsnivå mycket strukturerad från barndomen till primär genom sekundära till tertiära nivåerna. Med 126 miljoner människor som bor i Japan har ett kulturellt rik miljö. Greater Tokyo-området är det största storstadsområdet i världen, med över 30 miljoner invånare.
En BBA, eller en kandidatexamen i företagsadministration, är en akademisk examen man kan få efter cirka fyra års heltidsstudier på ett företagsekonomiskt och handelsrelaterat program. BBAS är kända för att förbättra innehavarens karriärmöjligheter.