$close

Filter

Visa resultat

Se kandidatprogram i humaniora i Marknadskommunikation i Mellanöstern 2022

En BA (Bachelor of Arts, kandidatexamen i humaniora) är en eftergymnasial examen som kan tas på privata högskolor eller vid offentliga universitet. Programmet kombinerar allmänna kurser med kurser som förbereder studenterna för en karriär inom sitt ämnesområde.Studenter som studerar marknadskommunikation lär sig om konsumenter och hur man kan marknadsföra varor till dem på ett effektiv… Läs mer

En BA (Bachelor of Arts, kandidatexamen i humaniora) är en eftergymnasial examen som kan tas på privata högskolor eller vid offentliga universitet. Programmet kombinerar allmänna kurser med kurser som förbereder studenterna för en karriär inom sitt ämnesområde.

Studenter som studerar marknadskommunikation lär sig om konsumenter och hur man kan marknadsföra varor till dem på ett effektivt sätt. De flesta program innehåller kommunikation i olika medier, såsom via mobil, digitala medier, tryck, media och genom social marknadsföring.

Mellanöstern är födelseplatsen för flera nuvarande stora religioner och inflytelserika imperier från årtusenden förflutna. Forskare och akademiker får nytta av att doppa sig i dessa kulturer och få en djupare förståelse för en av världens mest levande regioner.

Se alla kandidatprogram i humaniora i Marknadskommunikation i Mellanöstern 2022

Läs mindre
Fler alternativ inom detta ämnesområde: 
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
  • Populärt Senaste Titel
  • Populärt
  • Senaste
  • Titel
American University in the Emirates
Dubai, Förenade arabemiraten

Integrerad marknadsföringskommunikation är utformad för att ge ett enhetligt marknadsmeddelande genom verktyg som marknadsföring, reklam, personlig försäljning, varumärke och ... +

Integrerad marknadsföringskommunikation är utformad för att ge ett enhetligt marknadsmeddelande genom verktyg som marknadsföring, reklam, personlig försäljning, varumärke och säljfrämjande. Detta program levereras både med en lokal och internationell ram som ger studenterna möjlighet att få en uppskattning av nationella och internationella perspektiv på många aspekter av yrkeslivet. Detta inkluderar medvetenhet om regionala och internationella digitala mediasammanhang, kulturell inkludering, exponering för internationell kommunikation och marknadsföringsperspektiv, och bekantskap med crossover av olika typer av kommunikation. Den akademiska grunden för denna specialisering möjliggör en tydlig förståelse av kommunikationsroller inom reklam och marknadsföring i samband med ett karriärorienterat val av "Integrerad marknadsföringskommunikation" för studenter. -
BA
Heltid
8 terminer
Engelska
Campusstudier