$close

Filter

Visa resultat

Se kandidatprogram i humaniora i Marknadskommunikation 2022 i Dubai i Förenade Arabemiraten

Att ta en kandidatexamen i humaniora (BA) är en akademisk prestation som är möjlig efter att man slutfört en rad kurser under tre eller fyra år. De ämnen som man studerar för att ta denna examen varierar kraftigt bland humaniora och vetenskap.Program i marknadskommunikation lär studenterna hur man levererar en konstant marknadsföring som speglar ett företags mål, varumärke, produkter o… Läs mer

Att ta en kandidatexamen i humaniora (BA) är en akademisk prestation som är möjlig efter att man slutfört en rad kurser under tre eller fyra år. De ämnen som man studerar för att ta denna examen varierar kraftigt bland humaniora och vetenskap.

Program i marknadskommunikation lär studenterna hur man levererar en konstant marknadsföring som speglar ett företags mål, varumärke, produkter och värderingar. Bland ämnena man studerar återfinns ofta PR, reklam, marknadsundersökningar, sociala medier och globala marknadsföringsinsikter.

Förenade Arabemiraten, ibland helt enkelt kallas Emirates eller UAE är ett arabiskt land i sydöstra delen av den arabiska halvön vid Persiska viken och gränsar Oman i öster och Saudiarabien i söder, samt delar sjögränser med Qatar och Iran.

Dubai är ett av de mest avancerade och moderna städerna i världen. Staden är hem till vacker arkitektur, stora företag och turistattraktioner. Staden är också hem för några av regionens mest prestigefyllda universitet och högskolor.

Be om information Kandidatprogram i humaniora i Marknadskommunikation i Dubai i Förenade Arabemiraten 2022

Läs mindre
Läs mer om att studera i Förenade Arabemiraten
Fler alternativ inom detta ämnesområde: 
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
  • Populärt Senaste Titel
  • Populärt
  • Senaste
  • Titel
American University in the Emirates
Dubai, Förenade arabemiraten

Integrerad marknadsföringskommunikation är utformad för att ge ett enhetligt marknadsmeddelande genom verktyg som marknadsföring, reklam, personlig försäljning, varumärke och ... +

Integrerad marknadsföringskommunikation är utformad för att ge ett enhetligt marknadsmeddelande genom verktyg som marknadsföring, reklam, personlig försäljning, varumärke och säljfrämjande. Detta program levereras både med en lokal och internationell ram som ger studenterna möjlighet att få en uppskattning av nationella och internationella perspektiv på många aspekter av yrkeslivet. Detta inkluderar medvetenhet om regionala och internationella digitala mediasammanhang, kulturell inkludering, exponering för internationell kommunikation och marknadsföringsperspektiv, och bekantskap med crossover av olika typer av kommunikation. Den akademiska grunden för denna specialisering möjliggör en tydlig förståelse av kommunikationsroller inom reklam och marknadsföring i samband med ett karriärorienterat val av "Integrerad marknadsföringskommunikation" för studenter. -
BA
Heltid
8 terminer
Engelska
Campusstudier