$close

Filter

Visa resultat

Jämför kandidatprogram i humaniora i Marknadskommunikation i Förenade Arabemiraten 2022

Att ta en kandidatexamen i humaniora (BA) är en akademisk prestation som är möjlig efter att man slutfört en rad kurser under tre eller fyra år. De ämnen som man studerar för att ta denna examen varierar kraftigt bland humaniora och vetenskap.Studenter som studerar marknadskommunikation lär sig om konsumenter och hur man kan marknadsföra varor till dem på ett effektivt sätt. De flesta p… Läs mer

Att ta en kandidatexamen i humaniora (BA) är en akademisk prestation som är möjlig efter att man slutfört en rad kurser under tre eller fyra år. De ämnen som man studerar för att ta denna examen varierar kraftigt bland humaniora och vetenskap.

Studenter som studerar marknadskommunikation lär sig om konsumenter och hur man kan marknadsföra varor till dem på ett effektivt sätt. De flesta program innehåller kommunikation i olika medier, såsom via mobil, digitala medier, tryck, media och genom social marknadsföring.

Förenade Arabemiraten är en federation av sju emirat på den östra sidan av den arabiska halvön, vid infarten till Persiska viken. Mycket av arbetskraften i UAE är utländska utlandsstationerade - därav landet 's befolkning makeup är så skiftande, med emiratiska medborgare är en minoritet i sitt eget land.

De mest populära BA-programmen i Marknadskommunikation i Förenade Arabemiraten 2022

Läs mindre
Läs mer om att studera i Förenade Arabemiraten
Fler alternativ inom detta ämnesområde: 
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
  • Populärt Senaste Titel
  • Populärt
  • Senaste
  • Titel
American University in the Emirates
Dubai, Förenade arabemiraten

Integrerad marknadsföringskommunikation är utformad för att ge ett enhetligt marknadsmeddelande genom verktyg som marknadsföring, reklam, personlig försäljning, varumärke och ... +

Integrerad marknadsföringskommunikation är utformad för att ge ett enhetligt marknadsmeddelande genom verktyg som marknadsföring, reklam, personlig försäljning, varumärke och säljfrämjande. Detta program levereras både med en lokal och internationell ram som ger studenterna möjlighet att få en uppskattning av nationella och internationella perspektiv på många aspekter av yrkeslivet. Detta inkluderar medvetenhet om regionala och internationella digitala mediasammanhang, kulturell inkludering, exponering för internationell kommunikation och marknadsföringsperspektiv, och bekantskap med crossover av olika typer av kommunikation. Den akademiska grunden för denna specialisering möjliggör en tydlig förståelse av kommunikationsroller inom reklam och marknadsföring i samband med ett karriärorienterat val av "Integrerad marknadsföringskommunikation" för studenter. -
BA
Heltid
8 terminer
Engelska
Campusstudier