$close

Filter

Visa resultat

Se kandidatprogram i humaniora i Filmkritik 2022 i Whitewater i USA

En BA (Bachelor of Arts, kandidatexamen i humaniora) är en grundexamen som förbereder studenterna för en karriär inom sitt ämnesområde. Beroende på skolan och programmet kan en BA vanligen tas på tre till fem år.Utbildning i USA ges huvudsakligen av den offentliga sektorn, med styrning och finansiering kommer från tre nivåer: stat, lokal och federal, i den ordningen.De gemensamma kraven… Läs mer

En BA (Bachelor of Arts, kandidatexamen i humaniora) är en grundexamen som förbereder studenterna för en karriär inom sitt ämnesområde. Beroende på skolan och programmet kan en BA vanligen tas på tre till fem år.

Utbildning i USA ges huvudsakligen av den offentliga sektorn, med styrning och finansiering kommer från tre nivåer: stat, lokal och federal, i den ordningen.De gemensamma kraven för att studera på en högre utbildningsnivå i USA kommer att inkludera din antagning uppsats (även känd som redogörelse för syftet eller personligt uttalande), registerutdrag, rekommendation / brev referens, språktest

Whitewater är en stad i Jefferson och Walworth län i den amerikanska delstaten Wisconsin. Den Whitewater Unified School District (WWUSD) innehåller fem skolor.

Be om information Kandidatprogram i humaniora i Filmkritik i Whitewater i USA 2022

Läs mindre
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
  • Populärt Senaste Titel
  • Populärt
  • Senaste
  • Titel
University of Wisconsin Whitewater College of Letters and Sciences
Whitewater, Amerikas förenta stater

Filmstudier förbereder studenterna för olika karriärer och ytterligare utbildningsmöjligheter genom att ge grundläggande instruktioner i analysen av visuell kultur. Som filmst ... +

Filmstudier förbereder studenterna för olika karriärer och ytterligare utbildningsmöjligheter genom att ge grundläggande instruktioner i analysen av visuell kultur. Som filmstudenter bedömer du filmens medium i tvärvetenskapliga kurser. Du lär dig filmanalysmetoder som tar hänsyn till filmskapningens historia och konventioner. Du lär dig om filmens sociala inverkan - dess användning för att reflektera, forma och kritisera kulturen - samtidigt som du förbättrar din förmåga att uttrycka tolkningar av detta viktiga och inflytelserika medium. Du kommer att dyka upp med förmågan att kritiskt se och tolka filmer och bli en kräsna bioanalytiker. -
BA
Engelska
Campusstudier