BA-utmärkelser i digitala medier
York University - School of the Arts, Media, Performance & Design
Nyckelinformation
Campus läge
Toronto, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
CAD 7 037 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Inhemska avgifter: 7 077 dollar. Internationella avgifter: $ 32.416. Heltidsundervisning
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Digitala medier erbjuds tillsammans av Computational Arts (School of Arts, Media, Performance, and Design) och Elektroteknik och datavetenskap (Lassonde School of Engineering), som blandar konst och media med teknik. I programmet använder studenter kod och programmering som verktyg för kreativt uttryck i former som spel, uppslukande och 3D-miljöer, sakernas internet (IoT), interaktiv prestanda och datavisualisering.
Arbetet inom digitala medier fokuserar på ett brett spektrum av nuvarande och framväxande former av digitalt stödda medier, med applikationer som sträcker sig från mjukvaruutveckling till videospel och interaktiv mediekonst. Namnet Digital Media återspeglar bredden och den hybridiska karaktären i studieområdet, som tillämpar datavetenskapens och konstens metoder och teorier för design, implementering, utvärdering och studier av de många former som finns i samtida digitala medier.
Digitala medier svarar på ett väletablerat globalt intresse för hybridisering av konst och vetenskapsmetoder och metoder. Studenter arbetar inom en gemensam miljö som gör det möjligt för dem att utveckla expertis över beräkningsvetenskap och konstnärlig praktik, arbeta i team och utveckla tvärvetenskap. I Digital Media integrerar studenter kritisk konstnärlig diskurs och vetenskaplig undersökning med bred tillämpning i morgondagens kreativa industrier, inklusive nästa generations prestanda, skärmar, blandad verklighet, informatik, datavisualisering, spel, utveckling av mobila applikationer och nya samtida konstformer.
I programmet börjar eleverna med en 18-månaders gemensam kärna och grenar sig sedan in i en av tre strömmar efter deras intressen och mål. På de högre årskurserna arbetar eleverna självständigt och samarbetar med ambitiösa gruppprojekt, så att de kan främja sina individuella intressen och få värdefulla storskaliga utvecklingsfärdigheter. Förutom att få fördjupad kunskap med avancerad teknik, studenter examen med de kreativa färdigheterna för framtidens arbete, inklusive beräkningstänkande, sensemaking, motståndskraft, lagarbete och människa-maskin-samarbete.
slingor
Topp 6 skäl att ansöka
- Ontario: s enda utbildningsprogram som integrerar konst, datavetenskap och teknik.
- Lär dig beräkningstänkande, lagarbete, motståndskraft och färdigheter för framtiden.
- Utforska kreativa uttryck genom innovativ teknik.
- Professionella praktikmöjligheter genom Lassondes Co-op-kontor.
- Arbeta i banbrytande forskningslaboratorier och toppmoderna klassrumsanläggningar.
- Stora karriärmöjligheter.
Första 18 månaderna
Den gemensamma kärnan
Under de första 18 månaderna av programmet slutför studenterna i programmet Digital Media en gemensam grundläggande läroplan som är uppbyggd av en blandning av kurser från Computational Arts and Computer Science and Electrical Engineering. Ämnen som interaktiv konst, programmering och kritiska studier ger studenterna den teoretiska och praktiska bakgrund som behövs för att lyckas i programmet såväl som i fältets framtid.
År två till fyra
Under sitt andra år väljer eleverna mellan tre strömmar efter deras intressen och mål. Digital Media Game Arts-strömmen engagerar studenter i spelteori, design och utveckling i framkant och framtida domäner inom spelutveckling och design, Digital Media Arts-strömmen fokuserar starkt på skapande och produktion av digital konst där användningen av beräkningssystem och tänkande är det primära uttryckssättet och Digital Media Development är inriktad på den mer tekniska sidan av fältet med en djupare dykning i områden som går in i datavetenskap, såsom lågnivå datorgrafikrörledningar och spelmotorutveckling. Dessa strömmar representerar Pathways genom programmet i syfte att lyfta fram breda studieområden. Varje ström ger studenter också alternativ och möjligheter för studenter att kombinera element från andra strömmar, liksom kurser från hela AMPD och York University, för att skräddarsy sina studier för att passa deras specifika behov.
Kombinera din kärlek till speldesign och utveckling med framtida former och sammanhang för spel - Digital Media Game Arts
Videospel är en definierande kulturell form av 2000-talet. Digital Media Games Arts-strömmen har ett expansivt och framåtblickande perspektiv på spelutbildning genom utforskning av en rad leveransplattformar. I Digital Media Game Arts-strömmarna lär sig eleverna färdigheterna med spelutveckling och design från koncept till produktion. Studenter får praktisk erfarenhet av att arbeta med professionella spelmotorer, med spridning av arbete i olika plattformar och kulturella sammanhang (mobila medier, webbaserade, gallerier, stadsspel etc.), med en strategi som innehåller tvärvetenskapligt samarbete och nya gränser av spel. Dessutom undersöker Digital Media Game Arts Stream nya och banbrytande trender inom videospelsutveckling, till exempel inom områdena alt-spel, queer-spel, Not Games och urban gaming där potentialen och gränserna för spel och spel är utmanas och testas.
Är du intresserad av att utforska teknik som ett uttrycksfullt medium? - Digital Media Arts
Digital Media Arts-strömmen fokuserar på skapandet av digital medias prestanda och konstnärliga uttryck genom teknik. Med sin blandning av erbjudanden inom digital prestanda, fysisk beräkning och tillverkning och blandad verklighet, bor programmet i utrymmena mellan det virtuella och det fysiska och uppmuntrar en sömlös kontinuitet mellan virtuell verklighet och den värld vi bor. Samtidigt som man lägger större vikt vid erbjudanden i AMPD, betonar strömmen i Digital Media Arts användningen av kreativ kodning, beräkning och systemtänkande som metoder för kreativt uttryck. Digital Media Arts-strömmen har mest flexibilitet av de tre strömmarna. Studenter kan bedriva en rad intressen från kreativ teknik till konstnärer som utforskar banbrytandet av nya medier och nya samtida konstformer.
Vill du skapa framtiden för Digital Media-verktyg och teknik? - Digital mediautveckling
Genom att lägga större vikt vid erbjudanden inom elektroteknik och datavetenskap fokuserar Digital Media Development-strömmen på utformningen av kärnverktyg och tekniker som stöder digitala medier. Den här strömmen ger ett specialiserat spår i våra mest avancerade alternativ inom Digital Media som spelutveckling på låg nivå, interaktion mellan människa och dator, signalbehandling, virtual reality, maskininlärning och simulering. Studenter i denna ström är väl belägna för att arbeta inom områden med lågnivå digitala medier och verktygsutveckling som representerar en sektor med hög efterfrågan inom de kreativa branscherna. Som med alla våra strömmar undervisas ämnen på ett sätt som uppmuntrar motståndskraft och anpassningsförmåga i det ständigt skiftande landskapet för ny medieteknik, så att akademiker är positionerade för att anta ny teknik och paradigmer när de uppstår och hålla sig i framkant av fältet för den oförutsebara framtiden.
Karriärvägar
- Spelprogrammerare / chef / designer / utvecklare
- Programmerare för spelgränssnitt
- Teknisk konstnär för videospel
- Ny mediekonstnär
- AR / VR-utvecklare
- Interaktiv upplevelsedesigner
- Interaktiv medieutvecklare
- Datavisualisering
- Entreprenör
- Media / Multimedia Developer
- Grafisk tekniker
- Kreativ producent / utvecklare
- Grafisk designer
- Sound Designer
- UI / UX Designer
- Webbprogrammerare / chef / designer / utvecklare
- Front End Application Developer
- Full Stack Software Developer
- Applikationsanalytiker och arkitekt
- Backend Developer
- Datorprogrammerare / programvaruingenjör
- Digital Media Teacher and Subject Coordinator
- Kreativ konsult / regissör
- Dataanalytiker
- Digital utvecklingsarkitekt
- Digital Marketing Manager
- Digital projektledare
- Digital Strategiespecialist
- Redaktionell teknisk chef
- Inbyggd datorutvecklare / ingenjör
- IT-specialist
- Ledande programmerare / designer
- Operationsspecialist
- Produkt Designer
- Projektutvecklare
- Senior utvecklare
- Social Media Executive
- Programvaruarkitekt / designer / programmerare / ingenjör
- Software Testing Engineer
- Systemprogrammerare
Galleri
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.