Allmänt
Programbeskrivning
Marknadsföringsprogrammet ger en omfattande kunskap om problem, teorier och arbetssätt som är kopplade till det dynamiska och snabbutvecklade marknadsföringsområdet i globala företag.
Detta program är idealiskt för studenter som vill förvärva fördjupade kunskaper och nyckelkompetenser för att identifiera viktiga värdepropositioner inom företag och organisationer, drivkrafter för företagets tillväxt, livslängd och lönsamhet inom marknadsplatsen från marknadsföringsperspektiv och de viktigaste faktorerna som påverkar kundernas efterfrågan och lojalitet över tiden. De långsiktiga influencerna studeras och tolkar sedan så att bästa möjliga utnyttjande av företagets erbjudande (dess produkter och tjänster) kan utnyttjas optimalt för maximal vinst. Erforderliga element i marknadsföring majors är kurser inom Reklam, Management, Branding, E-handel, konsumentbeteende, marknadsundersökning och marknadsföring strategi och social media management som täcker en omfattande kunskap och specialistkompetens.
Uppfylls av en solid grund i affärsgrunderna med informationsteknik och ett globalt perspektiv, undersöker programmet både marknadsföringens teoretiska och kommunikationssida och ger i synnerhet konkreta fallstudier om marknadsinflytande på samtida samhällsproblem, målsegmentering och illustrera viktiga element som stör att generera konsumenternas efterfrågan idag.
Kandidater som lyckats slutföra detta program är berättigade till att få ett certifikat för Chartered Management Institute (CMI) i strategisk ledning
5 skäl att studera BA-marknadsföring
- Undersök de globala marknadsföringsmetoderna som har hjälpt till att växa företag till nästa nivå, säkra en konkurrensfördel och framgång och deras inverkan på multinationella företag och nationella företag.
- Förstå hur man bäst positionerar och marknadsför produkter / tjänster med en omfattande analys av marknadsplatsen och huvudkonkurrenterna och identifierar viktiga aspekter för att engagera sig effektivt med en målgrupp.
- Jämför strategier som är inblandade i marknadsföring och branding, och undersöka den roll som marknadsföringskommunikation spelar för att växa kundernas relationer på lång sikt inom ett brett spektrum av branscher.
- Diskutera den samtida debatten om marknadsföringsteori och kontrastera olika tillvägagångssätt för marknadsföring.
- Gör det möjligt för dig att bygga en omfattande affärskunskap om de problem, teorier och arbetssätt som är kopplade till detta dynamiska fält.
När du har examen
En nivå: 96 UCAS poäng
US High School Diploma (eller motsvarande): 2,5 GPA minimum (på 4,0 skala)
Internationell Baccalaureat: 24 IB poäng (år 1) BTEC Nationellt Diplom: MMM.
Avslutande av år 12-13 Internationell motsvarande gymnasieskolan med ett lägsta betygsgenomsnitt av betyget C, inklusive matematik och engelska.
Engelska språkkrav (icke-indiska engelska högtalare)
- IELTS 5,5 med 5,5 i varje lyssna, tala, läsa och skriva
- TOEFL (IBT) 80 övergripande med: Lyssna 17, Läsa 18, Skriva 17, Prata 20
- Pearsons Test of English (PTE) 51
- Övergripande Cambridge English Scale-poäng på inte mindre än 168 i Lyssna, läsa, skriva och tala.
Hur man ansöker
Du ansöker direkt med hjälp av Common Application ($ 50.00) eller Richmond One Line Application. För att skicka in din ansökan behöver du följande information:
- Detaljer om din utbildningshistoria, inklusive datum för alla tentor / bedömningar.
- Din domarens e-postadress som vi kan begära en referens från, eller alternativt en elektronisk kopia av din akademiska referens.
- Ett personligt uttalande - det här kan antingen skickas som ett Word-dokument eller PDF eller kompletteras online.
- En elektronisk kopia av din pågående eller avslutad gymnasium (gymnasiet) transkript och examensbevis.
Om skolan
Richmond is an American International University, established in 1972 and based in West London with two campuses in Richmond Hill and close to Kensington High Street. Since 1981, the university has be ... Läs mer