BA i marknadsföring

Allmänt

Programbeskrivning

BA i marknadsföring ger studenter en fast bas i de grundläggande konceptuella fälten, inklusive marknadsdynamik och konsumentbeteende teorier, marknadsföringsstrategi och specifika verksamhetsområden som kommunikations- och varumärkesinsatser och distribution / värdekedja / efterfråghantering.

121383_Obe3fEVA.jpeg

Krav på examen

  • Generell psykologi
  • Statistik I
  • Statistik II
  • Finansiell redovisning
  • Introduktion till visuell kommunikation
  • Business Communications
  • mikro~~POS=TRUNC
  • Mikrodatorapplikationer
  • marknadsföringsprinciper
  • Ny produkthantering eller e-marknadsföring
  • Marknads- och marknadsundersökningar
  • Konsumentbeteende
  • integrerad marknadskommunikation
  • Strategisk Marknadsföring
  • Fyra stora valfria; minst två inom marknadsföring, plus två inom affärs-, kommunikations-, mediestudier, ekonomi, ekonomi, ledning, marknadsföring eller matematik

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

John Cabot University, founded in 1972, is an American liberal arts university offering undergraduate degrees to English-speaking students from all over the world. You will study in the heart of Rome, ... Läs mer

John Cabot University, founded in 1972, is an American liberal arts university offering undergraduate degrees to English-speaking students from all over the world. You will study in the heart of Rome, surrounded by culture, history, art, business, and politics. Läs mindre