BA i lärarutbildning

Allmänt

Programbeskrivning

Lärarutbildningsavdelningen erbjuder högkvalitativa inlärningsmöjligheter och omfattande kliniska erfarenheter för att tillgodose dina personliga och professionella mål som lärarkandidat i tvåspråkig / bikulturell utbildning, förskoleutbildning och grundskoleutbildning.

Du kommer att ha möjlighet att interagera med kunnig och omtänksam fakultet som är erfaren i Pre-K-Grade 12-klassrummen, som är redo att hjälpa dig att tillämpa den senaste forskningskunskapen och bästa instruktionspraxis i din undervisning. Du kommer att delta i samhälls- och yrkeserfarenheter som förbereder dig för att lära alla studenter i kulturellt och språkligt olika skolinställningar.

Lärarutbildningsavdelningen omfattar tre grundutbildningsprogram för lärarutbildning: För kandidatexamen som vill bli licensierade lärare i delstaten Illinois i tvåspråkig utbildning, tidig utbildning och grundutbildning. Alla lärarförberedande program i Lärarutbildningsavdelningen är ackrediterade av National Council for Accreditation of Teacher Education (NCATE) och Illinois State Board of Education (ISBE).


Tidig barndoms utbildning

Efter avslutad program kommer studenten att uppfylla den nuvarande staten Illinois standarder för Early Childhood Education (ECED) licensure.

Studenten ska:

  • Utveckla färdigheter, insikter och attityder som är avgörande för effektiv undervisning av små barn
  • Utveckla kunskap om utbildning av små barn från födsel till åtta års ålder
  • Bli medveten om tidiga barndomsutbildningsmodeller och mönster
  • Utveckla nödvändiga pedagogiska färdigheter för att undervisa små barn
  • Använd aktuell forskning och exponering för klassrumspraxis för att förstå hur unga barn utvecklas och lär sig
  • Bli bekant med National Association for Young Children (NAEYC), dess principer, riktlinjer och etik för att arbeta med små barn.

Förskoleutbildningen erbjuder studier som leder till kandidatexamen. Huvuddelen i Early Childhood Education innehåller 49 studiepoäng av erforderliga kurser.

Vid genomförandet av grundutbildningen i Early Childhood Education ska studenterna:

(a) bli kunnig om de olika filosofierna och modellerna för läroplaner i tidig barndom, identifiera barns behov av undervisning i mångkulturella grupper och av exceptionella barn som integreras i det vanliga klassrummet,
(b) förvärva färdigheter vid utformning och genomförande av läroplanen i tidig barndom och primära program inom alla ämnesområden; bli kunnig om rollen som informell och formell instruktion i barnets förvärv och utveckling av färdigheter inom läskunnighet;
c) förvärva färdigheter i att använda diagnostiska och utvärderingstekniker för utvärdering som underlag för läroplanering och utveckla kompetens vid användning av positiva processer för klassrumsförvaltning.

Erforderliga professionella sekvenskurser:

OBS: Studenter förväntas slutföra kurser i ett block innan de flyttas in i nästa. Om endast en kurs kvarstår i ett nuvarande block kan eleverna tillåtas att gå vidare till nästa block, så länge som återstående kurs inte är en klinisk erfarenhetskurs.

Behörighet för studentundervisning:

  1. Eleverna måste fylla i alla angivna krav och överföra ILTS Content Area-testet för att vara kvalificerad för studentundervisning.
  2. För att bli behörig för elevundervisning måste studenterna träffa programrådgivaren för en akademisk rekordundersökning.
  3. För att kvalificera sig för studentundervisning måste studenten behålla en lägsta betygsnivå på 2,75 i Professional Sequence.
  4. Ingen nödvändig yrkesutbildning kan tas mer än två gånger för att uppnå en acceptabel betyg.
  5. För att ha tillstånd till licens av staten Illinois måste en student få en betygsskala av B eller bättre i kliniska kurser och i elevundervisning


Grundskoleutbildning

Detta program genomgår kursväxlingar. Vänligen kontakta avdelningen för de senaste kraven och informationen.

Grundutbildningsprogrammet ger eleverna kunskaper om filosofiska och psykologiska inslag i undervisning och inlärning, allmänna och specifika instruktionsmetoder och kliniska erfarenheter av minst 100 timmar i lokala skolor före heltidsstudentens lärande.

Efter avslutad kurs ska studenterna

  • Möt nuvarande Illinois State Standards for Elementary Education Licensure
  • Förbättra kunskap om filosofiska och pedagogiska principer som ligger bakom grundämnesundervisningen.
  • Få kunskap och metoder för att undervisa elementära studenter.
  • Kvalificera för Elementary Education Endorsement
  • Fullborda 100 klocktimmar i en lokal skola och en elevundervisning.

Programresultat:

Studerande som fullgör grundskoleutbildningen kommer att:

  1. ha teoretisk och praktisk kunskap om principer för läroplanutveckling och design som speglar bästa praxis i grundskolan
  2. ha förståelse för och färdighet med barn-differentiera instruktion av olika bakgrunder och förmågor
  3. veta hur man planerar, genomför och integrerar en rad olika lärandes aktiviteter för studentcentrerade klassrum
  4. har uppnått specialkunskaper om innehåll och instruktionsmaterial samt kunskaper i att använda teknik i grundskolorna
  5. effektivt tillämpa klassrumsledningstekniker som visar en förståelse för samarbetsinlärningsstrategier och gruppprocesser
  6. har uppnått färdigheter i att utforma instrument för att bedöma studentprestanda och använda bedömning för att förbättra undervisning och lärande
  7. kunna integrera inlärningsaktiviteter i kontext som är intressanta och meningsfulla för grundskolestudenter
  8. vara reflekterande lärare som är engagerade i livslång yrkesutveckling och tillväxt.
  9. Studerande som slutför detta program kvalificerar sig till grundutbildningstillstånd. Vid licensyran är de berättigade att lära sig grundskolan (betyg K-6).

Examensarbete och behörighetskrav

För att kunna göra examen från programmet och ha rätt till tillståndstillstånd måste studenten slutföra minst 120 timmars studier som innefattar följande krav:

  • Universitets allmänna utbildningsprogram
  • Professionell utbildningsutbildning
  • Godkänd minor eller koncentrationsområde
  • Ytterligare kurser och prov som krävs för tillståndstillstånd
  • Programkompletionskriterier
  • För att uppfylla examensbehovet på 120 timmar.


Tvåspråkig / biskulturell grundutbildning

Efter avslutad program kommer studenten att få en Bachelor of Arts-examen i grundskolan och uppfylla nuvarande Illinois State-standarder för Elementary Education licensure med en tvåspråkig-biodulturell godkännande.

Studenten kommer att

  • Utveckla färdigheter, insikter och attityder som är avgörande för effektiv undervisning för det tvåspråkiga / bikulturella barnet
  • Bli medveten om pågående flerspråkiga utbildningsprogram.
  • Bli bekant på både första och andra språk när du lär ut ämnesområden.
  • Realisera betydelsen av etnisk-kulturella band till lärandeprocessen
  • Utveckla nödvändiga pedagogiska kompetenser för lärarutbildningen.
Senast uppdaterad Oktober 2018

Om skolan

Pursue your goals with top-notch faculty and small class sizes. Explore over 80 rigorous programs in the arts, sciences, education, and business. At Northeastern, find yourself among a welcoming and d ... Läs mer

Pursue your goals with top-notch faculty and small class sizes. Explore over 80 rigorous programs in the arts, sciences, education, and business. At Northeastern, find yourself among a welcoming and diverse community of scholars who are as serious about their education as you are. Läs mindre