BA in Communication Arts
Susquehanna University
Nyckelinformation
Campus läge
Selinsgrove, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 54 440 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* tuition 2022-23
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
För kommunikatören som vill ha allt
Som huvudämne i kommunikationskonst har du friheten att sätta ihop ditt eget examensspår som passar dina intressen och talanger. Du kommer att välja från en rad kurser för att följa dina intressen, utveckla dina förmågor och bygga upp din egen erfarenhet. Utbudet av kommunikationsförmåga du kommer att lära dig kommer att förbereda dig för en karriär i ett oändligt antal branscher och roller.
Kanalisera din kreativitet
Du kommer att ta kurser från olika masskommunikationsfält, inklusive ljud- och videoproduktion, reklam och PR, skönlitteratur och facklitteratur, sportmedia, såväl som forskning och kritisk teori. Med detta holistiska tillvägagångssätt för att odla dina färdigheter kommer du att utveckla strategier för att kommunicera effektivt på din framtida arbetsplats.
Perfekt för överföringsstudenter eller dubbelstudier
Arbetsgivare är sugna på anställda med starka skriftliga och muntliga kommunikationsförmåga. Vårt huvudämne för kommunikationskonst går lika bra som en dubbel major inom en mängd olika områden - från affärsverksamhet och kreativt skrivande till statsvetenskap och psykologi.
Flexibiliteten som är inbyggd i detta stora program gör att du kan hålla dig på rätt spår för att ta examen medan du utforskar dina intressen inom kommunikationskonst.
Galleri
Läroplan
Krav på Communications Arts Track
När du anmäler dig till Susquehanna, du kommer att paras ihop med en rådgivare och applikationsverktyg som hjälper dig i din kursplanering och schemaläggning. Följande är ett utdrag ur hela kurskatalogen. Inskrivna studenter följer kraven i kurskatalogen för läsåret där de deklarerar varje större och/eller minderårig, samråder med sin rådgivare och det akademiska planeringsverktyget.
Krav för Filosofie kandidatexamen i kommunikation
Susquehanna erbjuder fem grader i kommunikation: Reklam och PR; Broadcasting; Kommunikationsstudier; Journalistik och digitalt innehåll; och sportmedia. Majors kompletterar universitetets centrala läroplankrav, plus 48 till 50 terminstimmar med kurser i en vald examensplan. Dessa inkluderar introduktionskurser, praktik för inlärningsförmåga, och specifika betoning krav. Betyg C- eller bättre krävs för att varje kurs ska gälla major eller minor. Kurser kan räknas till endast en grad eller mindre.
Avdelningen förväntar sig också att kommunikationsstudier och minderåriga deltar varje termin i relaterade samläroaktiviteter. Alternativen inkluderar WQSU-FM-radio; Quill-studenttidningen; Lanthorn studentårsbok; studio- och fjärrvideoproduktion med Lens Flare; Paul Dannelley Chapter of the Public Relations Student Society of America (PRSSA); Association for Women in Sports Media (AWSM), och andra aktiviteter som övervakas av avdelningsfakulteten.
Kommunikation Arts Track
Studenter uppfyller universitetets centrala läroplankrav, delta fullt ut i avdelningsaktiviteter som passar deras intressen och genomföra följande kurser framgångsrikt.
24 Avdelningens krav
- 4 COMM-101 Essentials av digitala medier
- 2 COMM-102-metoder för Adobe Creative Suite
- 4 COMM-190 Introduktionskommunikation/Medieteori
- 4 COMM-192 Tala inför publik
- 4 COMM-201 Etik och ledarskap
- 4 COMM-202 Analys av digitala medier
- 4 COMM-481 Media lag
2 Kommunikation Arts Krav
- 1 COMM-501 Practicum
- 1 COMM 501 Practicum
20 Avdelningen valfri
- Vald från kommunikationskurser
4 Capstone krav
Vald från följande kurser (förutsatt att förutsättningar har uppfyllts)
- 4 COMM-391 Team Kommunikation
- 4 COMM-411 PR-ledning
- 4 COMM 418 Reklamkampanjer
- 4 COMM-435 Funktionsskrivning
- 4 COMM-482 Professionell digital multimediaproduktion
- 4 COMM-499 Kommunikationsvetenskap Forskningsseminarium
Högsta betyg
Avdelningens utmärkelseprogram uppmuntrar och erkänner enastående prestanda inom kommunikation. För att ta examen med institutionsutmärkelser, kandidater måste göra följande:
- Slutför viktiga krav under ledning av en fakultetsrådgivare för kommunikationsavdelningen, som går med på att fungera som sponsor på studentens begäran,
- Framställning hederssamordnaren med ett skriftligt hedersförslag senast den näst sista veckan i slutet av junioråret. Inlämningen måste godkännas som hederskvalitet av institutionens fakultet,
- Upprätthålla en 3,70 kumulativ GPA i avdelningskurser,
- Producera en godtagbar skriftlig eller produktionsavhandling baserad på ett års seniorforskning/produktionsarbete (COMM-503 Honours Study) utöver de nödvändiga större spårterminstimmarna,
- Lämna in avhandlingen minst två veckor före examen, och
- Framgångsrikt slutföra ett muntligt försvar av hedersavhandlingen.
Utmärkelsearbete som inte uppfyller de nödvändiga standarderna kommer att tillämpas som en valfri kurs för universitetet. Avdelningsutmärkelser kan tas separat från eller i samband med University Honours Program.
Honor Societies
Studenter som uppfyller de nödvändiga nationella och lokala standarderna är berättigade att gå med i det nationella hedersföreningen Lamda Pi Eta (kommunikation).
Kommunikation minderåriga
Kurser som valts kräver betyg C- eller högre.
Begränsning med dubbla räkningar
Kurser kan räknas till endast en kommunikationsgrad eller mindre.
Kurser Alternativ
- COMM 101 Essentials av digitala medier, Krediter: 4
- COMM 102 Metoder för Adobe Creative Suite, Krediter: 2
- COMM 131 Introduktion till journalistik, högskolepoäng: 4
- COMM 141 Sportrapportering, poäng: 2
- COMM 142 Sportstatistik, högskolepoäng: 2
- COMM 190 Introduktion till kommunikation/medieteori, högskolepoäng: 2
- COMM 191 Interpersonell kommunikation, högskolepoäng: 4
- COMM 192 Offentligt talande, högskolepoäng: 4
- COMM 194 Interkulturell kommunikation, högskolepoäng: 4
- COMM 201 Etik och ledarskap, högskolepoäng: 4
- COMM 202 Analys av digitala medier, Högskolepoäng: 4
- COMM 211 Introduktion till reklam& PR, Krediter: 4
- COMM 215 Professionell försäljning, Krediter: 4
- COMM 231 Nyhetsinnehåll och skapande, Poäng: 4
- COMM 241 Sport Media Relations& Promotion, Poäng: 2
- COMM 242 Sports tillkännager, Krediter: 2
- COMM 277 Ljudproduktion& Media Performance, Poäng: 4
- COMM 282 Grunderna för digital videoproduktion, Poäng: 4
- COMM 291 Kvalitativa forskningsmetoder, högskolepoäng: 4
- COMM 311 Forskningsmetoder inom reklam, Poäng: 4
- COMM 314 PR-skrivande och kampanjer, högskolepoäng: 4
- COMM 315 Avancerad professionell försäljning, Krediter: 4
- COMM 317 Reklam Kreativa strategier, Krediter: 4
- COMM 321 Krishantering, högskolepoäng: 4
- COMM 322 Strategisk Event Management, Poäng: 4
- COMM 331 Redigering, Krediter: 4
- COMM 379 Kritiska metoder för spel, Krediter: 4
- COMM 382 Mellanliggande digital multimediaprodukt, högskolepoäng: 4
- COMM 384 Skriva och planera för skärm, Krediter: 4
- COMM 386 rörlig grafik och animering, Krediter: 2
- COMM 391 Teamkommunikation, högskolepoäng: 4
- COMM 411 PR-ledning, högskolepoäng: 4
- COMM 418 Reklamkampanjer, krediter: 4
- COMM 435 Feature Writing, Krediter: 4
- COMM 481 Medierätt, högskolepoäng: 4
- COMM 482 Professional Digital Multimedia Produktion, Krediter: 4
- COMM 499 Kommunikationsvetenskaplig forskning, högskolepoäng: 4
- COMM 500 Ämnen i kommunikation, högskolepoäng: 2—4
- COMM 501 Practicum, Högskolepoäng: 1
- COMM 502 Individuell utredning, högskolepoäng: 1—4
- COMM 503 Honours Study, högskolepoäng: 4
- COMM 504 Praktik, högskolepoäng: 1—8
Programresultat
Lärande mål
- Studenterna ska kunna identifiera, förklara och tillämpa teori.
- Studenterna kommer att visa kommunikationsförmåga (muntlig, visuell, skriftlig, och forskning).
- Studenterna kommer att känna igen etiska konsekvenser och relatera dem till olika sammanhang.
- Studenterna kommer att utveckla och öva kritiskt tänkande.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.