DENNA KURSUS GIVAS I ITALIAN SPRÅK.

Kommunikationsdesignern är en formgivare som kan upprätthålla ett konstant balans mellan kreativitet och strategiskt tänkande, med hjälp av samtida koder och språk. Kursen förbereder yrkesverksamma inom uppfattningen och hanteringen av alla olika aspekter av kommunikation: från analysen av de senaste trenderna till skapandet av online och offline innehåll och format, från utveckling av en kreativ strategi för att organisera händelser.

Kursen erbjuder fyra specialområden: Kommunikationshantering, utveckla förmågan att identifiera nya konsumtendenser och hantera varumärket från utveckling av produkten eller tjänsten till förvaltningen av en medieplan. Händelse och PR, för uppfattningen, produktion och samordning av alla aktiviteter relaterade till möten och evenemang; Copywriting och Content Design, för utbildning av mångfacetterade och transversala professionella figurer i produktionen av text och visuell berättande; Art Direction, för utveckling av kreativa strategier för ett företag, en produkt eller en tjänst på en visuell nivå.

Professionella möjligheter - Copywriter, Redaktör, Innehållsspecialist, PR / Digital PR, Gemensam chef, Evenemangskoordinator, Kreativ specialist, Konstdirektör, Projektledare, Kontochef.

Kontext - Det aktuella kommunikationsscenariot kräver att dess yrkesverksamma har en solid specialpreparat och samtidigt en markerad tvärvetenskaplighet och vet hur man hanterar handeln med en transversal strategi, masteringsteknologi och upprätthåller en konstant balans mellan kreativitet och strategiskt tänkande .

Metodik och struktur - Kursen är strukturerad så att den bildar mycket flexibla yrkesverksamma med strategiska och kreativa färdigheter, som kan hantera och genomföra spännande kommunikationsprojekt. Fördjupad hantering, historisk-kritisk och sociologisk kunskap och färdigheter relaterade till kommunikationsverktyg och tekniker tillhandahålls.

Genom kursen lär eleverna att analysera marknads- och affärssystem inom ramen för den kreativa industrin. få medvetenhet om företagsledning och distribution och marknadsföring av tjänster och produkter.

Beroende på den valda specialiseringen förvärvas även de specifika färdigheter som är relaterade till de olika utgående professionella siffrorna.

Utgiven titel - Kursen erkänns av MIUR och motsvarar de högskolepoäng som universiteten beviljar.

Program undervisas på:
Italienska

Se 12 fler kurser från IED – Istituto Europeo di Design Rome »

Senast uppdaterad September 11, 2018
Denna kurs är På campus
Startdatum
Okt 2019
Duration
3 år
Heltid
Pris
17,000 EUR
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Okt 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Okt 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum