BA i kommunikationsdesign

IED – Istituto Europeo di Design Milan

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

BA i kommunikationsdesign

IED – Istituto Europeo di Design Milan

DENNA KURS HÄR I ITALIAN SPRÅK.

Den treåriga kursen i Communication Design ger en strategisk, kulturell och operativ förberedelse för framtida designers inom kommunikationsområdet.

Det moderna kommunikationsscenariot kräver högt specialiserade yrkesverksamma, som kan arbeta med ett tvärvetenskapligt förhållningssätt, hantera teknik och upprätthålla en konstant balans mellan kreativitet och strategiskt tänkande.

Kursen erbjuder fyra specialiseringar: Kommunikationshantering , för hantering av varumärkesidentitet genom utvecklingsstrategier och kommunikationsplaner; Event och PR, för design och realisering av produktrelaterade händelser, eller som syftar till att skapa värde för ett varumärke eller projekt; Copywriting och Content Design, för produktion av visuell eller textlig berättande, som måste vara förenlig med de valda online- och offlinemedierna; Art Direction, för hantering och skapande av uttrycksfulla och varumärkesorienterade ikonografiska språk.

Professionella möjligheter - Digital PR, Event Specialist, Projektledare, Copywriter, Innehållsspecialist, Kreativ Specialist, Kontochef, Gemenskapsledare, Redaktör, Konstdirektör.

Kommunikationsdesign är ett ständigt växande och utvecklande ämne, vilket framgår av betydelsen av processer som är relaterade till strategisk planering av varumärkesinitiativ.

Marknaden kräver flexibla yrkesverksamma, kan arbeta med ett tvärvetenskapligt tillvägagångssätt och upprätthålla en konstant balans mellan strategiskt tänkande och kreativitet.

Metodik och struktur - Den didaktiska metoden bygger på synergin bland kreativitet, teknik och experiment, kombinera teoretiska discipliner och lärande genom att göra sessioner.

Kursen presenterar gemensamma tvärvetenskapliga förhållningssätt och mer vertikala vägar som syftar till att ge specifika kunskaper. Genom tvärvetenskaplig lärande förvärvar eleverna sociokulturell, teknisk och metodologisk kunskap. De studerar djupt professionella verktyg och under tiden utvecklar de sin personliga talang och kreativitet. De lär sig att använda forskning och experiment inom kreativprocessen för att hitta sin egen designidentitet.

Tack vare en bred översikt över kommunikationsfältet kan studenter, yrken och möjliga tillämpningar, som ges under det första året, välja ett specialiseringsområde.

Under det andra året fokuserar studenterna på de färdigheter som krävs av alla specialiseringar: den strategiska Pathways Communication Management och Event och PR, samt kreativa Copywriting och Content Design and Art Direction.

Under det tredje året förbättrar eleverna sina kunskaper om de verktyg som behövs för att utarbeta och kommunicera ett projekt och genomföra de många teoretiska stegen som leder till att utveckla en idé, från konceptet till den slutliga förverkligandet.
Studenter konkret hanterar tvärvetenskapligt experiment, vilken kulmineringspunkt är det slutliga projektet som formuleras i forskning och laboratorium, simulerar den verkliga yrkesutövningen.

Denna skola erbjuder program i:
  • Italienska


Senast uppdaterad September 11, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Okt. 2018
Okt. 2019
Duration
Varaktighet
3 år
Heltid
Price
Pris
16,000 EUR
Information
Deadline
Locations
Italien - Milan, Lombardy
Startdatum : Okt. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Startdatum : Okt. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Startdatum : Okt. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Okt. 2018
Italien - Milan, Lombardy
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Okt. 2019
Italien - Milan, Lombardy
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan