BA i företagsekonomi: strategisk marknadsföring
Anglo-American University
Nyckelinformation
Campus läge
Prague, Tjeckien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 10 500 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* för icke-EU | för EU 9000 EUR per år
Introduktion
BA i företagsekonomi: strategisk marknadsföring är ett ackrediterat program. Du får både amerikansk och europeisk BA-examen till ett enda pris. Målet med koncentrationen i strategisk marknadsföring är att lära eleverna strategisk marknadsanalys och marknadsplanering.
BA i företagsekonomi: strategisk marknadsföring är ett ackrediterat program. Du får både amerikansk och europeisk BA-examen till ett enda pris. Programmet levereras av en internationell fakultet med högsta kvalifikationer och erfarenhet från näringslivet. Vi förbinder oss till en personlig utbildningsmodell: under våren 2020-marknadsföring var den genomsnittliga klassstorleken i grundutbildningsstudier 18 studenter!
Koncentrationen Strategic Marketing fokuserar på personalförvaltning med särskild tonvikt på ledarskap, både på team- och individnivå. Studenterna kommer också att lära sig färdigheter inom området projektledning och effektiv kommunikation samt förvärva kunskaper om organisationsteori och tillämpad psykologi. Med tanke på studentkårens och lärarkårens mångkulturella karaktär kommer särskild tonvikt att läggas på ledning och ledarskap i transnationella företags mångkulturella miljö.
Kandidaterna för denna koncentration blir inte bara skickliga personalchefer i ledande företag utan kommer också att kunna leda sina egna team som företagare.
Antagningar
Läroplan
Business Administration: Strategic Marketing är ett 3-årigt studieprogram. För att ta examen måste studenterna samla 90 US-poäng (180 hp) genom att genomföra 30 kurser.
Allmän utbildningsmodul
- Sammansättning I
- Sammansättning II
- Datainformationssystem
- Intro till ekonomisk tanke
- Introduktion till lag
En kurs från följande:
- Introduktion till politik (politik I)
- Introduktion till psykologi
- Introduktion till sociologi
En kurs från följande:
- Världshistoria I
- Världshistoria II
- Europeisk historia I
- Europeisk historia II
- Undersökning av västerländsk konst
Huvudmodul
- Affärsmatematik I
- Introduktion till ledning
- Introduktion till marknadsföring
- Företagsstatistik
- Finansiell redovisning
- Avancerade kommunikations- och presentationskunskaper för globala chefer
- Företagsekonomi
- Strategisk planering
Utöver det krävs också att studenterna genomför examensmodulen Seminarium, praktik och examensarbete.
Koncentrationsmodul
- Business Math II
- Prissättning Strategier
- Marknadsundersökning
- Business Information Systems
- Kvantitativt beslutsfattande
- Strategisk marknadsföringsanalys och planering
Och något av följande: Brand Management / Introduction to Econometrics / International Marketing / Direct Marketing / Sales Management / Buyer Behavior.
Obs! En koncentration kan öppnas, förutsatt att minst tolv studenter anmäler sig.
Tillval
Studenter kan välja fem kurser från listan över kurser som erbjuds av vilken skola som helst vid AAU.
Efter att ha klarat alla obligatoriska och valfria kurser avslutar studenterna sina studier genom examen: statligt prov som täcker huvudmodulen, statligt examen som täcker koncentrationsmodulen, uppsatsförsvar.
Karriärmöjligheter
AAU-akademiker trivs i multinationella miljöer och kan kommunicera professionellt på engelska till en internationell publik. Som examen från detta utbildningsprogram kommer du att vara välutrustad att fortsätta dina studier eller göra en global karriär inom områden som:
- Marknadsanalytiker
- Dataanalytiker
- Affärsanalytiker
- Marknadsforskare (verkställande / chef)
- Marknadsstrategichef
- Kampanjhanteraren
- PR-chef / chef
- Försäljningskampanjkonto
- Reklamchef / chef
- Annonsörsplanerare
- UX [användarupplevelse] designer
- Webbinnehållsledare / chef
- Blygenerator
- Marknadsassistent / chef / chef (inhemsk / internationell / global)