BA i företagsekonomi: Marknadsföring och kommunikation
Anglo-American University
Nyckelinformation
Campus läge
Prague, Tjeckien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 10 500 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Introduktion
Covid-19 information och resurser
BA i företagsekonomi: marknadsföring och kommunikation är ett dubbelt ackrediterat program. Du får både amerikansk och europeisk BA-examen för ett enda pris. Marknads- och kommunikationskoncentrationen betonar kommunikationens och marknadsföringens roll i samband med att driva ett företag på 2000-talet.
BA i företagsekonomi: marknadsföring och kommunikation är ett dubbelt ackrediterat program. Du får både amerikansk och europeisk BA-examen för ett enda pris. Programmet levereras av en internationell fakultet med högsta kvalifikationer och erfarenhet inom näringslivet. Vi förbinder oss till en personlig utbildningsmodell: våren 2020 var den genomsnittliga klassstorleken i företagsstudier 18 studenter!
Marknads- och kommunikationskoncentrationen betonar kommunikationens och marknadsföringens roll i samband med att driva ett företag på 2000-talet. Den fokuserar på utveckling av skriftlig och muntlig marknadskommunikation. Studenterna kommer att lära sig hur man analyserar köpbeteende, vad som är avgörande för att bygga ett företags varumärke och hur man gör marknadsanalyser. Koncentrationen kopplar samman teoretisk kunskap med verklig erfarenhet - studenter kommer att delta i kommersiella och ideella projekt och tillbringa tid i ett marknadsföringsföretag.
Efter att ha slutfört alla moduler kommer studenterna att ha lärt sig hantverket med internationell marknadsföring, planering och kommunikation både online och offline.
Antagningar
Galleri
Läroplan
Företagsekonomi: Marknadsföring och kommunikation är ett 3-årigt studieprogram. För att ta examen måste studenterna samla 90 US-poäng (180 hp) genom att genomföra 30 kurser.
Allmän utbildningsmodul
- Sammansättning I
- Sammansättning II
- Datainformationssystem
- Intro till ekonomisk tanke
- Introduktion till lag
En kurs från följande:
- Introduktion till politik (politik I)
- Introduktion till psykologi
- Introduktion till sociologi
En kurs från följande:
- Världshistoria I
- Världshistoria II
- Europeisk historia I
- Europeisk historia II
- Undersökning av västerländsk konst
Huvudmodul
- Affärsmatematik I
- Introduktion till ledning
- Introduktion till marknadsföring
- Företagsstatistik
- Finansiell redovisning
- Avancerade kommunikations- och presentationskunskaper för globala chefer
- Företagsekonomi
- Strategisk planering
Utöver det krävs också att studenterna genomför examensmodulen Seminarium, praktik och examensarbete.
Koncentrationsmodul
- Marknadskommunikation
- Köparbeteende
Och två kurser från följande: Introduktion till digital marknadsföring / PR / internationell marknadsföring / direktmarknadsföring / turistmarknadsföring / internationell marknadsföring för gästfrihet.
Obs! En koncentration kan öppnas, förutsatt att minst tolv studenter anmäler sig.
Tillval
Studenter kan välja fem kurser från listan över kurser som erbjuds av vilken skola som helst vid AAU.
Efter att ha klarat alla obligatoriska och valbara kurser slutför studenterna sina studier genom att ta examensprov: statlig examen som täcker huvudmodulen, statlig examen som täcker koncentrationsmodulen och avhandlingsförsvar.
Programresultat
Kandidater från BA i företagsekonomi: marknadsföring och kommunikation kan förvänta sig att:
- Använd informationskommunikationsteknik, media och sociala nätverk för att effektivt engagera internationell publik över olika kanaler.
- Förstå hur man optimerar strategin för marknadsföringskommunikation för att leverera riktade marknadsmeddelanden inom verksamheten och media med hjälp av reklam, direkt respons, PR och säljfrämjande åtgärder.
- Skapa, designa, implementera och utvärdera en marknadsföringskampanj ur både en individ och ett ledarperspektiv.
- Förstå hur man effektivt kommunicerar med intressenter, dvs ägare, investerare, samhällen och viktigast av allt, kunder.
- Känna igen kulturella, sociologiska, ekonomiska och politiska begrepp där de interagerar med strategisk och interkulturell kommunikation.
- Analysera de ekonomiska konsekvenserna av marknadsföringsaktiviteter för att säkerställa att kundvärde levereras till lägsta möjliga kostnad.
- Fungera som affärspersoner som kan arbeta inom teknologidrivna och konsumentfokuserade företag och hantera sin egen och andras karriärutveckling.
- Kommunicera professionellt, beslutsamt och strategiskt på verbal och skriftlig engelska; våra akademiker kan identifiera, analysera, beskriva, presentera och diskutera komplexa problem och lösningar för internationell publik.
Karriärmöjligheter
AAU-akademiker trivs i multinationella miljöer och kan kommunicera professionellt på engelska till en internationell publik. Som examen från detta utbildningsprogram kommer du att vara välutrustad att fortsätta dina studier eller göra en global karriär inom områden som:
- Reklamchef / chef
- Annonsörsplanerare
- Marknadskommunikationschef / chef
- Säljfrämjande kontoansvarig / chef
- Social media assistent / chef / chef
- UX [användarupplevelse] designer
- Webbinnehållsledare / chef
- Marknadsanalytiker
- Marknadsforskare (verkställande / chef)
- Marknadsstrategichef
- Kampanjhanteraren
- Blygenerator
- Marknadsföringsassistent
- Marknadschef
- Marknadschef (inhemsk / internationell / global)
- PR-chef / chef