BA i Management med Human Resources Management
Global College Malta
Nyckelinformation
Campus läge
Il-Kalkara, Malta
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
36 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 5 400 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Mar 2024
Introduktion
Den här kursen är utformad för att förbättra och uppgradera elevernas kunskaper, färdigheter och begåvning i allmänna och mänskliga resurser genom att ge dem nyckelinput inom de berörda områdena genom interaktiva föreläsningar, casediskussionsworkshops, rollspel och självlärande övningar. Programmet levereras på heltid inom varje nyckelområde med hjälp av ett studentcentrerat lärande. Hela programmet är mycket interaktivt och det förväntas berika studenternas kunskaper inom viktiga ledningsområden; vässa sina ledaregenskaper; och förbättra sin professionella kompetens i dagens mycket dynamiska affärsmiljö.
Tilldelande myndighet
Global College Malta är licensierad av Malta Further and Higher Education Authority (MFHEA) som en institution för högre utbildning. Alla kurser som tillhandahålls av Global Malta är ackrediterade och/eller erkända och därmed mappade till MQF/EQF respektive.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Läroplan
EQF/MQF-nivå
6 – (Europeisk/Malta kvalifikationsram).
ECTS
För att tilldelas BA i Management med Human Resources Management måste studenterna uppnå 180 ECTS, och framgångsrikt slutföra alla moduler.
Moduler
BAM 101 | Förvaltningsgrunder | 15 |
BAM 102 | Ekonomi | 15 |
BAM 103 | Bokföring & Finans | 15 |
BAM 104 | Kvantitativa metoder & forskning | 15 |
BAM 201 | Organisationsbeteende/och HRM | 15 |
BAM 202 | Personalutveckling | 15 |
BAM 203 | Strategisk ledning | 15 |
BAM 204 | Kognitiv psykologi | 15 |
BAM 301 | Internationell förvaltning | 15 |
BAM 302 | Internationell HRM | 15 |
BAM 303 | Forskningsmetoder | 10 |
BAM 304 | Avhandling | 20 |
Studiesätt
Kvällslektioner.
bedömning
Bedömning av kursen är utformad för att vara en integrerad del av inlärningsprocessen för studenter och för att förbättra och bekräfta deras kunskapsfärdigheter och kompetenser. Dessutom spelar utvecklingen av forskning och akademisk kompetens en integrerad del i bedömningsstrategin och praktiken.
Formativ feedback kommer att ges till studenter genom en kombination av självreflektion, kamratgrupp och feedback från lärare.
Summativa bedömningar kommer att ge ett mått på i vilken utsträckning studenter har uppnått lärandemålen för modulerna.
Bedömning inom modulerna kommer att ta olika former, inklusive kursuppgifter, rapporter, presentationer, examinationer och avhandlingen. Fullständiga detaljer om bedömningsprocedurerna för varje modul visas i den individuella modulspecifikationen.
Under hela kursen kommer studenterna, som en del av sin personliga utveckling, att erbjudas stora möjligheter att förbättra sina överförbara färdigheter. Dessutom kommer studenterna också att utveckla sina forskningsfärdigheter.
Alla moduler, med undantag för avhandlingen, kommer att bedömas genom en kombination av summativa/avslutade skriftliga uppsatser och formativ/löpande bedömning (upp till 50%).
Kontinuerlig bedömning kommer att genomföras via en kombination av undervisning och inlärningsmetoder inklusive:
- Fallstudier
- Projektarbete
- Lag-/gruppövningar
Studenterna kommer att ges muntlig och skriftlig feedback på fortlöpande bedömning och, i förekommande fall, strategier som implementeras för att säkerställa att de är fullt förberedda för slutet av kursbedömningarna.
Studiematerial
Alla elever kommer att ha tillgång till EBSCO, världens största onlinebibliotek, Moodle för klassanteckningar och Turnitin för uppladdning av uppgifter.