BA i International Hotel and Event Management

Allmänt

Programbeskrivning

Mål och lärandemål

Efter avslutandet av programmet kommer studenter att kunna:

  1. Kombinera en förståelse för en rad praktiska, teoretiska och personliga färdigheter som krävs för professionella ledningsroller inom olika internationella hotell- och turistorganisationer.
  2. Syntetisera strategiska, mänskliga resurser och marknadsföringsprocesser för ett kommersiellt gästfrihetsföretag inom ramen för företagets globala karaktär.
  3. Odla en professionell förvaltningsinställning genom att vårda företagskultur och socialt ansvar för att ge mervärde till en organisation.
  4. Debattera, forska och syntetisera teorier på ett säkert sätt.
  5. Analysera kritiskt olika multilaterala institutioner och transnationella organisationer involverade i internationell turismhantering.

121598_121542__P1A0655.jpeg

Kurser

Ledarskap och affärsresultat

Syftet med modulen är att ge studenten en detaljerad översikt över ledarskap i organisationer som tillämpas i tjänstebranschen. Studenten kommer att utforska alla fasetter hos ledaren och ledarens interaktion med organisationen och folket, färdigheter, beteenden, stilar och själen och mentaliteten som en ledare visar för att påverka arbetskulturen för prestanda och välbefinnande och också utforska hur ledare kan utvecklas genom att följa svar på frågan om ledare är födda eller skapade. Studenten har också möjlighet att testa din egen personlighetsstil som en indikator på din potentiella ledarskapssätt till arbete och liv.

Turismplanering, utveckling och ledning

Modulen utvecklar specialistområdet för turismplanering, utveckling och ledning, vilket ger studenterna en uppskattning av svårigheterna med att planera, utveckla och hantera turism på olika skalor (internationellt till samhällen) och för nischmarknader (inklusive politiska

Turism och affärshotell

Hotell erbjuder inte bara kommersiell gästfrihet utan kan i sig själva användas för att driva utvecklingen av turistnäringen. Hotell är därför en integrerad del av gästfrihets- och turistnäringen.

Syftet med modulen är att studenten ska undersöka hotellsektorn och därigenom; utveckla en kritisk medvetenhet om de frågor som påverkar sektorn; bestämma de viktigaste påverkningarna; utveckla kunskap om de senaste trenderna och sektorns framtid; och utvärdera hur hotellsektorn passar in i den bredare turistnäringen.

Tjänster Marknadsföring

Inom en alltmer mångsidig, turbulent och expansiv internationell miljö är en strategisk strategi för marknadsföring av tjänster nödvändig för långsiktig överlevnad. Marknadsföring är ett sätt som organisationer strävar efter att tillfredsställa konsumenternas ständigt föränderliga behov. Tjänsternas egenskaper skiljer sig dock väsentligt från materiella varor och detta kräver en mycket annorlunda strategi för marknadsföringshantering. Chefer inom branschen måste förstå marknadsföringshantering som är tillämplig på varor och tjänster.

Syftet med denna modul är att utvärdera tillvägagångssätt för planering, organisering och kontroll av funktionen för marknadsföring av tjänster som kännetecknas av immateriella, oskiljbara, variabla och förgängliga produktutbud. Särskild tonvikt läggs på att utveckla en strategisk strategi för branschen globalt och att uppmuntra studenter att tillämpa teorin lärt sig i gästfrihetsindustrin.

Strategisk ledning inom gästfrihet

Det finns ett behov av chefer och ledare i företag att kunna förklara, utveckla, tillämpa och implementera den strategiska ledningsprocessen för att uppnå konkurrensfördelar. Denna modul kommer att ge studenterna de perspektiv som är nödvändiga för att genomföra effektiv strategisk analys av organisationer för att både uppnå och upprätthålla den konkurrensfördelen.

Händelseprojekt

Ingångskrav

  • Behörighet: Högre examen i International Hotel and Tourism Management eller motsvarande.
  • Ålderskrav: 19 och över
  • Språkfärdighet: Obligatorisk engelska genom intervju / HTMi-test eller ha TOEFL 550 eller IELTS 6 eller motsvarande HTMi engelska placeringstestpoäng.
  • Tidigare arbetslivserfarenhet: 1 år, kan inkludera arbetsplatser / praktikplatser

Leverans- och utvärderingsmetoder

  • Leveranssätt: Ansikte mot ansikte, blandade inlärningsplattformar, online, forskning, studentcentrerat lärande, lektioner, föreläsningar, presentationer, bedömningar, projektbaserade uppgifter och tillämpas för att lära.
  • Slutbedömning: Skriftliga tentamen och slutprojekt.
  • Examenskrav: 60%
  • Genomsnittligt antal studerande-lärare: 15 elever per lärare
  • Totala kontakttimmar: 360 timmar på heltid
  • Programets varaktighet: Akademisk studie: 20 veckor

Gradering

Studenter som framgångsrikt slutför programmet kommer att tilldelas kandidatexamen, BA-examen i International Hotel and Events Management av HTMi Hotel and Tourism Management Institute.

Kandidater kan fortsätta till forskarutbildningen.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Over the next decade, the international hotel and tourism industry is forecast to maintain its position as the world’s largest employer and the world’s largest provider of management positions. HTMi’s ... Läs mer

Over the next decade, the international hotel and tourism industry is forecast to maintain its position as the world’s largest employer and the world’s largest provider of management positions. HTMi’s role is to prepare students for a management career in this, the most exciting industry today. HTMi is supported by a worldwide network of international hotel companies, whose representatives regularly visit HTMi to recruit on campus. HTMi graduates can be found in leading hotel companies worldwide. Läs mindre
Sörenberg , Sydney , Melbourne , Brisbane , Singapore , Dubai , Barbar + 6 Mer Mindre