DENNA KURS HÄR I ENGLISH SPRÅK.

Fashion Communicator i den digitala eran kombinerar stylistkunskaper och kommunikations- och marknadsföringsteknik: han utformar den visuella identiteten hos ett modemärke, en modetidning eller relaterade händelser, utformar atmosfären och stilen. Den här profilen är en grundlig professionell siffra redo att hantera både offline och online media och verktyg.

Fashion Stylist s mål är att skapa en samordnad stilbild som utöver att vara sammanhängande uttrycka ett originalperspektiv på samtida trender eller förutse nya. Under de senaste åren har denna professionella position utökat sitt kompetensområde, inklusive den konstnärliga inriktningen av samlingar, integrerade kommunikationsstrategier, cool jakt och trendsetting.

Kursen erbjuder en unik utbildningsväg som kombinerar lyxiga modevärden med de utmärkta tillverkningsdistrikten i Toscana. LuisaViaRoma.com, en av de mest kända e-handelarna inom modeområdet, är huvudpartnern.

Karriärmöjligheter

Fashion Stylist och Communicator, Digital PR, Fashion Editor, Visual Merchandiser, Art Direction Coordinator, Fashion Event Coordinator, Fashion Blogger, Fashion Marketing Specialist.

Sammanhang

En Fashion Communicator är en professionell med stor kunskap om modekultur, "design av bilder" för fotografering, videor, bloggar, e-handel, modefilmer, modeshower, redaktionella produkter.

Metodik och struktur

Kursens mål är utbildningspersonal som effektivt kan delta i skapandet, kommunikationen och marknadsföringen av ett varumärke och en modeprodukt samt i uppfattningen av stil och estetik. Att bli en modekommunikator, som är en tvärvetenskaplig och analytisk profil, kräver att man fullbordar en transversal utbildning som måste innehålla en solid kulturell bakgrund och en bra kunskap om de tekniska verktygen för fotografi, videoframställning och modevärlden (material, koder, tecken, etc). Den professionella har förmågan att bygga en bred ram av visuella och estetiska referenser: konsthistoria, kostym, bio, musik, videospråk och fotografi, tolka och analysera trender.

Specialiseringen i Fashion Styling innebär utveckling av de färdigheter som krävs för att utforma en kommunikationsstrategi för ett varumärke eller en modeprodukt med hjälp av traditionella och webbaserade verktyg. De presenterade ämnena analyserar olika segment av modekommunikation: PR, evenemangsplanering, förståelse kvalitet, och produktvärdesinställningar och projektutveckling kopplad till en produkt eller ett varumärke.

Studenten kan tolka och förstå samtida mode och skapa en personlig historia med hjälp av innovativa och samtida projekt inom modepublicering och evenemangsplanering, experimentera med nya kanaler.

Program undervisas på:
Engelska

Se 5 fler kurser från IED – Istituto Europeo di Design Florence »

Senast uppdaterad February 25, 2019
Denna kurs är På campus
Startdatum
Okt 2019
Duration
3 år
Heltid
Pris
17,000 EUR
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Okt 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Okt 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum