BA in Broadcasting
Susquehanna University
Nyckelinformation
Campus läge
Selinsgrove, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 54 440 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* tuition 2022-23
Introduktion
Lär dig, träna och trivas
Lär dig det väsentliga i digitala och nya medier och få verklig erfarenhet som sändare — framför eller bakom kameran — på Susquehanna. Du kommer att få en holistisk syn på visuellt berättande med våra tvärvetenskapliga minderåriga, som filmstudier, för att få en bättre förståelse för viktiga ämnen i dagens värld.
Lär dig principer för att skriva, kommunikationsetik, teorier om traditionella och digitala medier och vad det innebär att vara en kommunikationsproffs. Gå sedan ihop med andra för att lära dig grunderna för etermedier och professionell kommunikation. På Susquehanna kommer du att använda den senaste video- och ljudproduktionsutrustningen för att öva på video, digital redigering, skrivande för nya medier, kommersiell produktion och on-air-procedurer.
Handling!
Utvecklas från en spirande videoberättare till ett väl avrundat sändningsproffs. Du kommer att samla erfarenhet inom området - sända sport, skapa reklamfilmer eller skjuta intervjuer - medan du skapar din egen konstnärliga vision. Det finns massor av möjligheter för dig att vara involverad, särskilt LensFlare, en grupp studenter som skapar reklam- och instruktionsvideor för andra studenter eller lärare och personal.
Många radio- och TV-studenter utnyttjar praktikplatser och möjligheter att studera utomlands för att få en unik världsbild av etermedier. Innan du lämnar Susquehanna kommer du att bygga en professionell portfölj som kommer att sätta dig en nivå över konkurrenterna inom ditt karriärområde.
Galleri
Läroplan
Krav för sändningsspår
När du registrerar dig på Susquehanna kommer du att paras ihop med en rådgivare och ett ansökningsverktyg för att vägleda dig i din kursplanering och schemaläggning. Följande är ett utdrag ur den fullständiga kurskatalogen. Inskrivna studenter följer kraven i kurskatalogen för det läsår då de deklarerar varje huvud- och/eller biämne, rådgör med sina rådgivare och Academic Planning Tool.
Krav för kandidatexamen i kommunikation
Susquehanna erbjuder fem grader i kommunikation: Reklam och PR; Broadcasting; Kommunikationsstudier; Journalistik och digitalt innehåll; och sportmedia. Majors fullföljer universitetets centrala läroplanskrav, plus 48 till 50 terminstimmar av kurser i en utvald examensplan. Dessa inkluderar introduktionskurser, praktik för inlärningsförmåga och specifika betoningskrav. Betyget C- eller bättre krävs för att varje kurs ska gälla för huvud- eller biämne. Kurser kan endast räknas till en examen eller mindre.
Avdelningen förväntar sig också att majors och minderåriga i kommunikation deltar varje termin i relaterade kursplaneringsaktiviteter. Alternativen inkluderar WQSU-FM-radio; Quill studenttidning; Lanthorns studentårsbok; studio- och fjärrvideoproduktion med Lens Flare; Paul Dannelley Chapter av Public Relations Student Society of America (PRSSA); Association for Women in Sports Media (AWSM) och andra aktiviteter som övervakas av institutionens fakultet.
Sändningsspår
Studenter uppfyller universitetets centrala läroplanskrav, deltar fullt ut i WQSU-radioverksamhet och genomför framgångsrikt följande kurser:
24 Avdelningskrav
- 4 COMM-101 Grunderna för digitala medier
- 2 COMM-102 metoder för Adobe Creative Suite
- 2 COMM-190 Introduktion till kommunikation/medieteori
- 4 COMM-192 Allmänna tal
- 4 COMM-201 Etik och ledarskap
- 4 COMM-202 Digital Media Analytics
- 4 COMM-481 Medielagstiftning
26 Sändningskrav
- 4 COMM-277 Ljudproduktion och mediaprestanda
- 4 COMM-282 Grunderna för digital videoproduktion
- 4 COMM-382 Mellanliggande digital multimediaproduktion
- 4 COMM-384 Skriva och planera för skärmmedia
- 2 COMM-386 Rörlig grafik och animering
- 4 COMM-482 Professionell digital multimediaproduktion
- 1 COMM-501 praktik
- 1 COMM-501 praktik
Högsta betyg
Avdelningens hedersprogram uppmuntrar och erkänner enastående prestationer inom kommunikation. För att ta examen med avdelningens utmärkelser måste kandidater göra följande:
- Slutföra viktiga krav under ledning av en kommunikationsavdelningens fakultetsrådgivare, som samtycker till att fungera som sponsor på studentens begäran,
- Ansök till hederskoordinatorn med ett skriftligt hedersförslag senast näst sista veckan i slutet av junioråret. Inlämningen ska godkännas som hederskvalitet av institutionens fakultet,
- Upprätthålla en kumulativ GPA på 3,70 i avdelningskurser,
- Producera en acceptabel skriftlig eller produktionsuppsats baserad på ett års senior forsknings-/produktionsarbete (COMM-503 Honours Study) utöver de obligatoriska terminstimmarna för huvudspår,
- Lämna in uppsatsen minst två veckor före examen, och
- Fullfölja ett muntligt försvar av examensarbetet.
Hedersarbete som inte uppfyller kraven kommer att tillämpas som en valbar universitetskurs. Avdelningens utmärkelser kan tas separat från eller i samband med University Honours Program.
Hedersföreningar
Studenter som uppfyller de erforderliga nationella och lokala standarderna är berättigade att gå med i det nationella hederssällskapet Lamda Pi Eta (kommunikation).
Minderåriga kommunikationer
Valda kurser kräver betyget C- eller högre.
Begränsning av dubbelräkning
Kurser kan endast räknas till en kommunikationsexamen eller mindre.
Krav för Minor
När du registrerar dig på Susquehanna kommer du att paras ihop med en rådgivare och ett ansökningsverktyg för att vägleda dig i din kursplanering och schemaläggning. Följande är ett utdrag ur den fullständiga kurskatalogen. Inskrivna studenter följer kraven i kurskatalogen för det läsår då de deklarerar varje huvud- och/eller biämne, rådgör med sina rådgivare och Academic Planning Tool.
Studenter förväntas delta i avdelningsaktiviteter som är lämpliga för deras intressen och framgångsrikt slutföra totalt 24 kredittimmar: COMM-101 Essentials of Digital Media, COMM-102 Methods of Adobe Creative Suite, COMM-277 Audio Production and Media Performance, COMM- 282 Fundamentals of Digital Video Production, COMM-384 Writing and Planning for Screen Media, COMM-481 Media Law, och två terminer av COMM-501 Practicum.
Kursalternativ
- COMM 101 Essentials of Digital Media, Credits: 4
- COMM 102 metoder för Adobe Creative Suite, poäng: 2
- COMM 131 Introduktion till journalistik, poäng: 4
- COMM 141 Sportrapportering, poäng: 2
- COMM 142 Sportstatistik, poäng: 2
- COMM 190 Introduktion till kommunikation/medieteori, poäng: 2
- COMM 191 Interpersonell kommunikation, poäng: 4
- COMM 192 Public Speaking, poäng: 4
- COMM 194 Interkulturell kommunikation, poäng: 4
- COMM 201 Etik och ledarskap, poäng: 4
- COMM 202 Digital Media Analytics, poäng: 4
- COMM 211 Introduktion till reklam och PR, poäng: 4
- COMM 215 Professionell försäljning, poäng: 4
- COMM 231 Nyhetsinnehåll och skapande, poäng: 4
- COMM 241 Sports Media Relations & Marketing, Credits: 2
- COMM 242 Sports Announcement, poäng: 2
- COMM 277 Ljudproduktion och mediaprestanda, poäng: 4
- COMM 282 Fundamentals of Digital Video Production, poäng: 4
- COMM 291 Kvalitativa forskningsmetoder, poäng: 4
- COMM 311 Research Methods in Advertising, poäng: 4
- COMM 314 Public Relations skrivande och kampanjer, poäng: 4
- COMM 315 Advanced Professional Selling, poäng: 4
- COMM 317 kreativa annonseringsstrategier, poäng: 4
- COMM 321 Krishantering, poäng: 4
- COMM 322 Strategic Event Management, poäng: 4
- COMM 331 Redigering, poäng: 4
- COMM 379 Critical Approaches to Gaming, Credits: 4
- COMM 382 mellanliggande digital multimediaprodukt, poäng: 4
- COMM 384 Skriva och planera för skärm, poäng: 4
- COMM 386 Motion Graphics and Animation, Credits: 2
- COMM 391 Teamkommunikation, poäng: 4
- COMM 411 Public Relations Management, poäng: 4
- COMM 418 reklamkampanjer, poäng: 4
- COMM 435 Feature Writing, Credits: 4
- COMM 481 Media Law, Credits: 4
- COMM 482 Prof Digital Multimedia Production, poäng: 4
- COMM 499 Communication Studies Research, poäng: 4
- COMM 500 ämnen i kommunikation, poäng: 2–4
- COMM 501 praktik, poäng: 1
- COMM 502 Individuell utredning, poäng: 1–4
- COMM 503 Honours Study, poäng: 4
- COMM 504 Praktik, poäng: 1–8
Programresultat
Lärande mål
- Studenterna ska kunna identifiera, förklara och tillämpa teori.
- Studenterna kommer att visa kommunikationsförmåga (muntlig, visuell, skriftlig, och forskning).
- Studenterna kommer att känna igen etiska konsekvenser och relatera dem till olika sammanhang.
- Studenterna kommer att utveckla och öva kritiskt tänkande.
Karriärmöjligheter
Du kommer att vara redo att ta dig an toppjobb på media och företag med din Susquehanna-utbildning. Våra kommunikationsexaminerade har fått jobb med:
- ABC 27 WHTM
- Citigroup
- Comcast
- Räv 29 WTXF-TV
- Hollywood-Media
- MediaPower
- National Geographic Society
- QVC
- Rockstar San Diego
- Sapient Nitro
- Sex flaggor Amerika
- Swarovski
- &Tiffany
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.