Allmänt
Programbeskrivning
Studie marknadsföring i UAG
Han studerade vid bästa universitetet i Guadalajara

Du kommer att vara en strateg med en stark akademisk, kunna identifiera konsumenternas behov och utveckla affärsplaner beredning.
Du kommer att använda marknadsrelaterade verktyg för att möta och överträffa förväntningarna hos kunder som söker en balans mellan målen för organisationen och marknaden. Du kommer att genomföra marknadsundersökningar och kommer att utveckla produkter och tjänster beprövade lönsamhet.
Professionella marknadsförare utvecklas i olika affärsområden.
Önskvärt du har några av följande egenskaper:
- Förmåga att visualisera processer.
- Lätt att identifiera och lösa problem.
- innovativ attityd.
- Kreativitet, känslighet och empati.
- Känsla av socialt ansvar.
- God moral och yrkesetik.
- Förmåga till forskning och objektiv analys.
- Teoretisk mening, dialog och odlare relationer.
- Entusiasm för användning av numeriska färdigheter och kunskaper.
- Observationsförmåga och känslighet för att upptäcka behov, önskemål och beteendet hos personer.
läroplan
Examen i marknadsföring och handelsförbindelserna
Läroplanen består av 10 terminer (3 år, 4 månader). När det är färdigt kommer det att kunna fortsätta och avsluta på kort tid forskarutbildning inom olika specialområden eller Masters erbjuds av UAG i sin flexibla modell som ger dig artikulerar möjlighet att få din automatisk kvalificering kandidatexamen och din expertis i 2 terminer eller 3 terminer, beroende på vilket program du väljer och även tjäna poäng för att fullfölja din Mästare på kortare tid. Med detta system sparar tid och du delta i arbetskraften med bättre kompetens och akademiska examina.
universitetsutbildning
- Logik och vetenskapsfilosofi
- filosofiska Antropologi
- yrkes~~POS=TRUNC etik~~POS=HEADCOMP
- Främmande språk I
- Främmande språk II
- Foreign Language III
- Foreign Language IV
- Foreign Language V
- Foreign Language VI
- Introduktion till TOEFL
grundutbildning
- finansiell matematik
- professionell utveckling
- affärsjuridik
- Sannolikhet och statistik
- Analys av finansiell information
- Redovisning Tillämpad Business
- Information Technology
- Utveckling av kreativitet
- affärsutveckling
- budget
- Market Research
- mikroekonomi
- makroekonomin
- Financial Evaluation Project
- PR och protokoll
- Operations Management
- Produktutveckling
- skattesystem
- International Business Environment
- handelsstrategier
- Professionella säljteknik
disciplin träning
- Grunderna i marknadsföring
- marknadsföring miljö
- Consumer Behavior
- Den rättsliga ramen för marknadsföring
- specialiserad försäljning
- distributions~~POS=TRUNC
- Citerar och kostnadsberäkning
- Workshops Market Research
- Logistik och distribution
- Priser och citat
- inköp Logistik
- reklam
- visuell kommunikation
- SÄLJFRÄMJANDE ÅTGÄRDER
- Försäljning Administration och tillsyn
- Media och PR-kampanj
- audiovisuell kommunikation
- marknadsförings Cybernetics
- Marketing Services
- Yrkespraktik I
- Yrkespraktik II
- Professional Practice III
träning
- integrativ mercadológica
Erbjudande
- Project Financial Management och Business
- ledande befattningshavare
- Quality Systems
- Reklam
- Logistik och supply chain
arbetstillfälle
En oberoende, företagsam och flexibel professionell.

Du kan arbeta i organisationer både den offentliga och den privata sektorn inom områdena marknadsföring, marknadsundersökningar, PR, reklam och marknadsföring, produktutveckling och tjänster, samt internationell, logistik och strategisk marknadsföring.
Du kommer att utveckla dina kunskaper och färdigheter för att generera arbetstillfällen genom att skapa din egen organisation.
Keystone-stipendium
Om skolan
The University is proud to be thoroughly Mexican and, at the same time, to emphasize its orientation to international education. The UAG has some of the best educational facilities in the country, cov ... Läs mer