BA i marknadsföring

John Cabot University

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

BA i marknadsföring

John Cabot University

Citat Bachelorstudies.com och vi kommer att avstå från din ansökningsavgift!

The Bachelor of Arts i marknadsföring har utformats för att förbereda studenterna för att komma in på området för marknadsföring genom att kombinera de nödvändiga kunskaper, verktyg och färdigheter som krävs i dagens värld, samtidigt som de traditioner kritiskt tänkande och skrivande som är kärnan i en liberal arts tradition. Läroplanen för de stora ger studenterna en fast grund i de centrala konceptuella fält för en marknadsföring professionell, inklusive studier av marknadsdynamik och teorier konsumentbeteende, förståelsen av marknadsföringsstrategi omfattning, och de specifika drifts områden som produkt- och tjänste förvaltning, kommunikation och varumärkesarbete, prissättningsbeslut och distribution / värdekedjan / efterfrågestyrning.

Studera marknadsföring på JCU kommer att utveckla och förstärka elevernas lagarbete, ledarskap, beslutsfattande, kreativitet och kommunikationsförmåga i samband med en internationell miljö. Denna exponering för mångfald ger en i affär övningsfält för förberedelse för att arbeta i vår globaliserade värld.

klass

Krav för examen

Alla JCU studenter måste fylla allmän samt avdelningar läroplan krav som anges nedan.

A. Kunskapskraven vid universitetet i engelska, matematik och främmande språk.

B. Den allmänna fördelningen Krav på universitetet i humaniora, matematik och naturvetenskap, engelska, Fine Arts, och samhällsvetenskap.

C. Ytterligare krav
1. MA 198 kalkyl I
2. FIN 201 Financial Accounting
3. FIN 202 Managerial Accounting
4. MA 208 Statistik I
5. MA 209 Statistik II

Läroplanen

Marknadsföring majors måste fylla i marknadsföring Core, en grupp av 10 kurser som ger en solid grund i viktiga områden av marknadsföring och management.

1. BUS 220 Business Communications
2. EG 201 Principer för Mikroekonomi
3. EG 202 Principer för makroekonomi
4. FIN 301 Finans
5. MKT 301 Principles of Marketing
6. MKT 302 tjänster marknadsföring eller MKT 304 Ny Product Management
7. MKT 305 Marknad och Marketing Research
8. MKT 310 Consumer Behavior
9. MKT 320 Integrated Marketing Communications
10. MKT 490 Strategic Marketing Management

Universitetet kräver en gemensam lägsta medeltalet av 2,00 i alla kurser som avlagts vid universitetet och inte mer än två grader lägre än C- i grundläggande kurser som krävs för de stora.

Större Tillval (4 kurser)

Ytterligare fyra kurser från följande: övre division (300- eller 400-nivå) BUS, FIN, MGT, MKT, EG, COM och CS kurser.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Okt. 2019
Duration
Varaktighet
4 år
Heltid
Price
Pris
2,170 EUR
- En kurs; 3170 € - två kurser
Information
Deadline
Locations
Italien - Rome, Lazio
Startdatum : Okt. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Okt. 2019
Italien - Rome, Lazio
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan