BA i audiovisuell kommunikation

Frederick University

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

BA i audiovisuell kommunikation

Frederick University

Programmets allmänna syfte är att producera akademiker som är mångkvalificerade, kreativa och mångsidiga utövare, som kan utnyttja flera plattformar (digital, visuell, skriftlig, muntlig) för att producera och främja kreativ attityd gentemot det audiovisuella kommunikationsmedlet i industrin.

Mer specifikt syftar programmet:

  1. Att utveckla en kritisk medvetenhet om modern audiovisuell kommunikationspraxis och tekniska färdigheter som gör att eleverna kan initiera, utveckla och släppa egna projekt.
  2. Att inducera eleverna att utveckla flexibla strategier som gör att de kan lösa komplexa audiovisuella problem.
  3. Att öka studenternas medvetenhet om media, kommunikation och kultur, tillsammans med en förståelse av teorier, forskningsmetoder och praxis som karaktäriserar fältet Audiovisuell kommunikation.
  4. att utveckla en kritisk medvetenhet om modern design och förvärva specialkunskap om avancerad tillämpad designpraxis
  5. att bekanta studenter med grundläggande frågor inom samhällsvetenskapen och utrusta dem med begrepp och metoder som de kan använda i sitt eget arbete med specifika ämnen;
  6. för att berika elevernas allmänna kunskaper om det historiska och ideologiska sammanhanget inom film-, video-, audio- och interaktionsområdet samt de globala och lokala förhållandena där de ska utveckla egna produktioner;
  7. att upprätthålla och främja aktiva förbindelser med branschen genom att organisera och producera projekt för en rad olika ändamål, samtidigt som eleverna får erfarenhet att kommunicera med riktiga krävande kunder.

Undervisningsspråket är engelska.

Viktiga inlärningsresultat

Efter avslutad kurs ska studenterna få kunskap, erfarenhet och färdigheter som tillåter dem:

  1. Att kunna producera, kommunicera och leverera kreativa idéer professionellt, både arbetar ensam och samarbetande som en del av ett team, visar en medvetenhet om de etiska konsekvenserna av mediefältet de ska arbeta för.
  2. att förvärva kompetenser och erfarenheter som är nödvändiga för att involvera i alla aspekter av produktion och efterproduktion av digital video, ljud och relaterat media för skapandet av en fullständig artefakt;
  3. att utvärdera relativt olika och olika samtidiga kulturella perspektiv och kulturformer, deras interrelation och motstånd och de koder de använder
  4. Att tillämpa principer för grafisk design för olika typer av video, utskrift och interaktiva medier.
  5. Att identifiera publiken i deras mångfald och specificitet och de komplexa sätt som publiken interagerar med och svarar på ljud / bildmaterial i speciella sammanhang.
  6. att utföra självständigt forskningsarbete och kunna engagera sig i kritisk analys och diskussion av problem och tolkningsramar;
  7. att bli informerade, reflekterande utövare, med en sammanhängande och bred teoretisk förståelse av det sociala sammanhanget och konsekvenserna av kommunikationsaspekter, avsedda att förbättra sin praxis genom pågående kritisk medvetenhet och analys;
  8. för att kunna använda effektivt toppmoderna utrustning och mjukvaruverktyg som omfattar teknikens och nya mediaers inverkan inom modern kommunikation, vilket visar en medvetenhet om de tekniska och kommersiella aspekterna som är inblandade i att skapa visuella effekter och animeringar över en rad av media;

Kandidaternas yrkesprofiler

  • Kandidater från BA-graden i audiovisuell kommunikation kommer att vara väl förberedda för en dynamisk framtid inom mediebranschen som kräver höga professionella standarder och värderar kreativitet och innovativt tänkande.
  • Innehavare av BA-graden i audiovisuell kommunikation kommer att ha en unik kombination av kreativ design och mjukvaru specialiseringar som gör det möjligt för dem att dra nytta av möjligheter inom video- och ljudproduktion och efterproduktion, rörelsegrafik, webbdesign och grafisk design.
  • Kandidater kommer att vara utrustade att arbeta inom många områden inom den audiovisuella industrin som regissörer, kinematografer, belysningsdesigners, ljudingenjörer, videoredigerare och animationsgrafikanimatorer, fortfarande fotografer samt webb- och grafiska designers.
  • Fortsätt till forskarutbildning vid andra institutioner.


Klicka här för mer information

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad June 26, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Feb. 5, 2019
Okt. 2019
Duration
Varaktighet
8 terminer
Deltid
Heltid
Price
Pris
7,560 EUR
För hela programmet (60 ECTS) 7560 €. Diskonterade avgifter: 126 € / ECTS
Information
Deadline
Dec. 1, 2018
Due to the fact that formalities for the issue of an entry visa take at least 6 weeks, candidates are urged to file an application at least 8 weeks prior to the expected date of enrolment.
Locations
Cypern - Nicosia, Nicosia
Startdatum : Feb. 5, 2019
Sista anmälningsdag Dec. 1, 2018
Due to the fact that formalities for the issue of an entry visa take at least 6 weeks, candidates are urged to file an application at least 8 weeks prior to the expected date of enrolment.
Slutdatum Jan. 31, 2023
Startdatum : Okt. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Due to the fact that formalities for the issue of an entry visa take at least 6 weeks, candidates are urged to file an application at least 8 weeks prior to the expected date of enrolment.
Slutdatum Sept. 30, 2022
Dates
Feb. 5, 2019
Cypern - Nicosia, Nicosia
Sista anmälningsdag Dec. 1, 2018
Due to the fact that formalities for the issue of an entry visa take at least 6 weeks, candidates are urged to file an application at least 8 weeks prior to the expected date of enrolment.
Slutdatum Jan. 31, 2023
Okt. 2019
Cypern - Nicosia, Nicosia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Due to the fact that formalities for the issue of an entry visa take at least 6 weeks, candidates are urged to file an application at least 8 weeks prior to the expected date of enrolment.
Slutdatum Sept. 30, 2022