Programmets syfte

Syftet med programmet är att ge studenterna akademisk, professionell och ledarskapskompetens som behövs inom den bredare gästfrihets- och turistnäringen. Studenterna kommer att utsättas för en kreativ inlärning och entreprenörsmiljö för att utveckla starka ledaregenskaper och gästfrihetsorienterad professionell kultur. Programmet stimulerar akademiska principer genom reflekterande lärande och kritiskt tänkande i teoretiska och professionella kurser och som en inkubator, stöder det studenter i att använda multidisciplinära strategier i ledning, problemlösning, effektiv beslutsfattande och bästa affärsmetoder. Tillsammans med praktikplatser och arbetslivserfarenhet ger programmet studenter möjlighet till professionellt nätverk för att främja deras framtida karriär. Kandidater kommer att förvänta sig att anställas i tillsyns- / ledande befattningar och arbeta i olika organisationer inom gästfrihets- och turistnäringen.

Ingångskrav

Min. 50% på ditt högskolelägeintyg

Programmål

Efter avslutad examen förväntas studenterna:
  • Få en omfattande kunskap om omfattningen och verksamheten inom gästfrihets- och turistnäringen;
  • Smälta erfarenhets- och klassrumsinlärning vid implementering av ledningskoncept och teorier i de olika gästfrihetens affärs- och turismsammanhang.
  • Utveckla ledande "mjuka färdigheter" och tekniska färdigheter;
  • Förvärva attributen hos en anställd på tillsynsnivå, tillsammans med organisations- och ledarförmågor;
  • Lägg grunden för vidareutbildning inom disciplin och livslångt lärande.
Ämneskunskap och förståelse:
  • Förstå den diversifierade karaktären och omfattningen av gästfrihets- och turistnäringen tillsammans med dess sociokulturella dimensioner;
  • Förstå funktionerna och uppskatta den komplexa dynamiken i gästfrihet och turismverksamhet, produkter och organisationer på en globaliserad marknad;
  • Erkänna branschens utveckling och påverkan på den nationella och internationella ekonomin;
  • Förstå och tillämpa teorier, koncept och metodologier som är centrala för miljöer och verksamhet inom gästfrihet och turism;
  • Erkänna kulturella skillnader i samband med ledningsarbete;
  • Introducera ledningssystem som kommer att möta på arbetsplatsen och förstå servicekvalitetsprocessen.
Intellektuella färdigheter:
  • Utveckla färdigheter för att underlätta uppfattning och analys av affärssituationer som förbättrar de kreativa och receptbelagda förmågorna att hantera dem;
  • Identifiera, utvärdera och syntetisera olika akademiska åsikter eller uttalanden om olika affärsmässiga eller operativa frågor inom gästfrihet och turism;
  • Erkänna funktionerna och teknikerna för hotelldrift, ledarskap, planering och kontroll och förstå ledningssystem som stöds på arbetsområdet;
  • Utveckla yrkesetiska värderingar och färdigheter och kompetenser via fallstudier, gästföreläsare, uppdrag, workshops och praktikplatser för anställning;
  • Främja en professionell kultur med kundorienterad service och organisatorisk expertis.
Överförbara färdigheter:
  • Tillämpa professionella kompetenser och färdigheter som utvecklats i programmet i en entreprenörsmetod för att hantera branschens diversifierade natur;
  • Tillämpa tekniska aspekter och operationella funktioner för gästfrihet och turism
  • Förklara och tillämpa sund affärspraxis och ledningsstrategier för att navigera i en organisation genom en konkurrenskraftig marknadsplats och säkerställa organisatorisk tillväxt och hållbarhet;
  • Utnyttja ledningens "mjuka färdigheter" och acceptera ansvar och ansvar för att fastställa och uppnå organisatoriska mål;
  • Implementera den ledningsprocess som används för att hålla koll på förändringar och utveckling inom området gästfrihet och turismhantering;
  • Byt till en reflekterande chef för att fortsätta uppdatera professionella kompetenser och färdigheter som behövs och tillämpa nytt lärande i förändrade situationer.

Karriärmöjligheter

Kandidater kommer att förvänta sig att anställas i tillsyns- / chefspositioner i hotell, restauranger, cateringföretag, resebyråer, flygbolag och många andra relaterade företag.

Studenttest

"Jag älskar stämningen på college och det finns många möjligheter att göra vad du vill. Jag kan inte vänta på att mitt sommarpraktik börjar."

Radha Shrestha

Nepal, 1: a året

Varaktighet

Programmets normala varaktighet är fyra år (åtta semestrar), under vilken det förväntas att studenten lyckats ha fullgjort de obligatoriska poäng för att få examen.

program Pathway

120611_Skjermbilde2019-09-05kl.09.37.07.png

Gästfrihetskrav

42 hp, 84 hp

  • Introduktion till Hospitality Management, 3 högskolepoäng, 6 högskolepoäng
  • Mat
  • Praktik I, 1 poäng, 2 högskolepoäng
  • Kulinarisk hantering, 3 högskolepoäng, 6 högskolepoäng
  • Rum Division Management, 3 högskolepoäng, 6 ECTS
  • Restauranghantering, 3 högskolepoäng, 6 hp
  • Mat
  • HRM för gästfrihetsindustrin, 3 högskolepoäng, 6 högskolepoäng
  • Praktik II, 1 poäng, 2 högskolepoäng
  • Möten, konferenser
  • Praktik III, 1 poäng, 2 högskolepoäng
  • Gästfrihetsintäkter
  • Slutårsprojekt, 3 högskolepoäng, 6 hp
  • Hantera servicekvalitet, 3 krediter, 6ECTS
  • Innovation
  • Forskningsmetoder, 3 högskolepoäng, 6 högskolepoäng
Turistkrav

18 högskolepoäng, 36 hp

  • Introduktion till resor
  • Marknadsföring för gästfrihet
  • Entreprenörskap inom gästfrihet
  • Särskilt intresseturism, 3 högskolepoäng, 6 hp
  • Turismdestination, 3 högskolepoäng, 6 högskolepoäng
  • Hållbarhet i gästfrihet
Gästfrihet

15 hp, 30 hp

  • Vin
  • Mat
  • Gästfrihet Informationssystem, 3 högskolepoäng, 6 högskolepoäng
  • Kunskap
  • Konsumentbeteende i gästfrihet
  • Internationell turism, 3 högskolepoäng, 6 högskolepoäng
  • Kulturturism, 3 högskolepoäng, 6 hp
Affärskrav

21 poäng, 42 hp

  • Introduktion till redovisning I (R), 3 högskolepoäng, 6 högskolepoäng
  • Introduktion till redovisning II (R), 3 högskolepoäng, 6 högskolepoäng
  • Organisatoriskt beteende, 3 högskolepoäng, 6 högskolepoäng
  • Marknadspolitik
  • Affärsrätt, 3 högskolepoäng, 6 hp
  • Introduktion till management, 3 högskolepoäng, 6 hp
  • Strategisk hantering, 3 högskolepoäng, 6 högskolepoäng
Engelska språkkrav

06 Högskolepoäng, 11 hp

  • Engelska, 3 högskolepoäng, 5 högskolepoäng
  • Akademisk engelska, 3 högskolepoäng, 6 högskolepoäng
Dator

12 högskolepoäng, 16 hp

  • Interaktiv kommunikation inom gästfrihetsindustrin, 3 högskolepoäng, 4 högskolepoäng
  • E-handel i gästfrihet
  • Företagsmatematik, 3 högskolepoäng, 4 hp
  • Statistiska tillämpningar i företag, 3 högskolepoäng, 4 högskolepoäng
Allmän utbildningsval

12 högskolepoäng, 21 hp

  • Franska för gästfrihet I, 3 högskolepoäng, 4 högskolepoäng
  • Franska för gästfrihet II, 3 högskolepoäng, 4 högskolepoäng
  • Grekisk för gästfrihet I, 3 högskolepoäng, 4 högskolepoäng
  • Grekiska för gästfrihet II, 3 högskolepoäng, 4 högskolepoäng
  • Introduktion till cypriotisk historia, 3 högskolepoäng, 5 högskolepoäng
  • Tillämpad etik, 3 högskolepoäng, 5 högskolepoäng
  • Kulturell förståelse
  • Eller något annat valfritt tillgängligt
Program undervisas på:
  • Engelska
Senast uppdaterad September 5, 2019
Denna kurs är På campus
Startdatum
Okt 2019
Okt 2020
Duration
4 år
Heltid
Deadline
Kontakt Skolan
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Okt 2019
Slutdatum
Sep 2023
Sista anmälningsdag
Kontakt Skolan
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
Startdatum
Okt 2020
Slutdatum
Sep 2024
Sista anmälningsdag
Kontakt Skolan
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.

Okt 2019

Location
Sista anmälningsdag
Kontakt Skolan
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
Slutdatum
Sep 2023

Okt 2020

Location
Sista anmälningsdag
Kontakt Skolan
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
Slutdatum
Sep 2024