BA Design, Mode Kommunikation
VIAMODA
Nyckelinformation
Campus läge
Warsaw, Polen
språk
Putsa
Studieformat
På Campus
Varaktighet
7 terminer
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 3 100 / per course
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Under Fashion Communications
Under studierna lär VIAMODA hur man använder kommunikationsverktyg och system för att främja företag och modemärken, skapa reklamkampanjer, grafik och fotografiska verk samt aktiviteter i Internetutrymme (e-handel, e-marknadsföring).
Studierna lärs på polska på heltid och deltid.
Våra studenter får kunskap om hur man organiserar modehändelser, lämpliga för det avsedda marknadsföringsformålet, specificiteten av målgruppens varumärke, budget och förväntningar.
Föreläsningar och praktiska kurser med erfaren akademisk personal - låter dig lära sig det professionella språket, principerna och koncepten som övervakar och kontrollerar modeindustrin och förbereder eleverna för att bli kunniga kritiker, experter och effektiva modepromotörer.
VIAMODA ger möjlighet att självständigt utforma omgivningen och estetiken i samlings- och försäljningsutrymmena - element i stylisering och visual merchandising.
För det första erbjuder vi våra studenter chansen att få många professionella kontakter under studierna, så att de kan få praktisk erfarenhet utifrån kunskap och färdigheter.
På grund av ett nära samarbete med modeföretag och organisationer tillåter universitetet även sina studenter att delta, samtidigt som de studerar, för att förbereda autentiska samlingsprojekt, av vilka de bästa är genomförda i produktionen. Genom att ställa in denna produkt i de villkor som klädföretaget fungerar på marknaden skapar det en unik möjlighet för studenter i denna specialisering att delta i hela processen att skapa egna produkter, medan studenter i kommunikationsspecialisering främjar dem på modemarknaden.
Karriärväg efter avslutad specialitet:
- Marknadsföring Specialist och Brand Manager
- Retail Visual Merchandising Specialist
- Trend Forecaster och kommunikationsspecialist
- Fashion Promoter
- Creative Director (Art Director)
- Oberoende Entreprenör
NÖDVÄNDIGA DOKUMENT
- online personuppgifter frågeformulär och en ansökan om upptagande,
- originalet av intyget som berättigar kandidaten att ansöka om tillträde till ett högskolestudium tillsammans med en översättning, legalisering i det land där den utfärdades eller i ambassaden, nostrifiering vid behov,
- en certifierad fotokopia av passet och ett giltigt visum eller uppehållstillstånd,
- en certifierad tillräcklig nivå på det polska språket,
- 2 fotografier, storlek 35x45mm, skarpt, mot en ljus bakgrund (signerad),
- 1 färgat fotografi n en elektronisk form (236x295 pix, 300 dpi, JPG)
- ett läkarintyg,
- en kopia av giltig försäkring,
- självpresentation (pdf-format, högst 50 MB), som beskriver dina intressen och inspirationer med tonvikt på konst, kultur, kommunikation eller / och mode och kommer att vara till stor hjälp när du bedömer kandidatens disposition och motivation,
- Bevis på inträdesavgift som betalas direkt till VIAMODA universitetets bankkonto.