BA (Hons) spelutveckling med år 0
Ravensbourne University London
Nyckelinformation
Campus läge
Greenwich Peninsula, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* heltidsstudenter; £ 16 500/år: internationella studenter på heltid
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
År 0 i spelutveckling uppmuntrar kreativitet, fantasi och nya sätt att göra, tänka och dokumentera.
Om du inte är riktigt redo för första året av vår treåriga grundutbildning är den här kursen något för dig.
Kursen fokuserar på att ge studenterna en gedigen förståelse för spelutveckling, den kreativa processen och den tekniska kunskapen för att förverkliga det. Graden utforskar den samtida spelindustrin över ett brett spektrum av upplevelser; från de senaste konsolblocket till virtual reality (VR) och augmented reality (AR).
Vad kan denna kurs göra för mig?
År 0 i spelutveckling är inte en fristående kurs, det är den första etappen i en fullständig kandidatexamen och när du väl är klar kommer du att kunna gå smidigt in i vår BA (Hons) spelutveckling.
Toppskäl att ansöka
- Gör dig redo för progression till år ett.
- Få behärskning av de väsentliga, praktiska, intellektuella och överförbara färdigheter som behövs för att komma in i spelutvecklingsvärlden.
- Utveckla hård- och mjukvarukunskap som är lämplig för spelutvecklingspraxis.
- En förståelse för de kreativa industriernas breda kulturella sammanhang.
- Få visuell medvetenhet och erfarenhet med en rad olika medier och teknisk förmåga relaterad till spelutveckling.
Viktiga studieämnen
Kursen täcker nyckelområden, inklusive animering, berättande, grafisk design, 3D -grafik, videoproduktion, interaktivt innehållsskapande och digital komposition.
Det undersöker också den historiska, kontextuella och framtida potentialen för rörlig grafisk design.
Med hjälp av den senaste branschstandardspecialiserade mjukvaran skapar studenter samtida rörlig grafik, både 2D och 3D för film, digital-TV, mobil, webb, spel och andra kreativa butiker.
Viktiga studieämnen inkluderar:
- Kortformigt berättande (animering och live-action)
- Animering
- Visuell kommunikation och typografi
- Live-action
- Informationsdesign
- Varumärke
- Konceptutveckling mellan medier
- Historia, sammanhang och framtida potential för rörlig grafisk design
Idealiska studenter
Vem är det här för?
Year Zero är en utmärkt startpunkt i vår BA (Hons) Games Development-kurs, som kan passa dig om:
- du känner att du kommer att dra nytta av att utveckla din kompetens innan du går in i en grundutbildning
- du kommer att kämpa för att uppfylla behörighetskraven.
Läroplan
År 0
År 0, det första året av en 4-årig examen, löper över ett läsår under vilket studenterna slutför fyra enheter.
I termin ett, de kommer att starta en enhet i Explorative Media and Design studier. De kommer också att slutföra en enhet på engelska. Som fortsätter under hela terminen 1 och 2 och tillhandahåller de grundläggande överförbara färdigheter som krävs för att stödja deras praktiska och teoretiska arbete.
I termin två, studenter påbörjar sin specialstudieenhet och deltar i en serie projekt som syftar till att bredda sina valda disciplinkunskaper och färdigheter inom speldesign. Dessa kommer att bli mer utmanande när de går in i termin tre för att starta Final Major Project.
År 1
Studenterna introduceras till grunderna i spelprogrammering, arkitektur och relevanta mediekunskaper som är viktiga för spelutveckling.
Under hela året, studenter lär sig praxis och konventioner i branschprotokoll tillsammans med personliga utvecklingsattribut som krävs för framgång på universitetet och i arbetsvärlden.
År 2
Framsteg från de grundläggande grunderna för spelutveckling, fokus under år 2 rör sig mot de specifika tekniska färdigheter som krävs för spelutveckling över de kreativa möjligheterna.
Här, studenter kommer att börja växa till sin önskade specialism - underlättas av en rad valfriaPathways som kommer att se samarbete med studenter och yrkesverksamma från relaterade och andra akademiska discipliner.
År 3
Studenter under sitt sista år ges möjlighet att genomföra ett betydande och ihållande individuellt utvecklingsprojekt.
Detta kommer att samla alla tidigare erfarenhetsdelar av deras studie, och tillhandahålla skräddarsydd av en portfölj av arbete som kommer att fungera som ditt professionella telefonkort i branschen.
Antagningar
Karriärmöjligheter
Du kommer att ta examen med ett gediget utbud av eftertraktade färdigheter och en omfattande portfölj redo för en karriär inom alla områden i spelindustrin, inklusive design, produktion, konstverk, utveckling, analys och forskning.
Kandidater kan fortsätta att bedriva ett antal karriärer inom spelindustrin, dessa inkluderar men är inte begränsade till:
- Spel utvecklare
- Spel miljö design
Du kommer att ta examen med starka konceptuella färdigheter och teknisk expertis. Utexaminerade arbetar inom områden som typografi, redaktionell design, förpackning, informationsdesign, wayfinding, utställningsdesign, UX/UI, art direction och designstrategi.