BA (Hons) i visuella effekter
Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU)
Nyckelinformation
Campus läge
Kuala Lumpur, Malaysia
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 22 615 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* totalt för malaysiska studenter: RM 81 800 | totalt för internationella studenter: RM 88 200/22 615 USD
Introduktion
APU-DMU dubbla examensprogram
Studenter som är under kandidatprogrammet kommer att ha möjlighet att välja att delta i APU -DMU Dual Degree Scheme. Enligt detta schema kommer studenterna att få 2 examensbevis och utskrifter efter examen: 1 från Asia Pacific University ( APU ), Malaysia och 1 från De Montfort University (DMU), Storbritannien.
Antagningar
Läroplan
Programmets disposition
Detta program är särskilt utformat för att ge studenterna:
- Kunskapen och färdigheterna för att stödja studier och utveckling av konceptuella konstverk, digitala tillgångar för både film- eller spelindustrin och visuella effekter (VFX) fungerar som en kreativ och dynamisk aktivitet.
- Att utveckla organisatoriska kvaliteter, kommunikationsförmåga som krävs för ett effektivt utbyte av idéer, information, och lagarbete; med särskild tonvikt på att förstå produktionens ”rörledningar” associerade med VFX-industrier.
Grad nivå 1
Nivå 1 av VFX kommer att fokusera på att få grunderna rätt. Studenterna kommer att exponeras för tecknings- och konceptskisstekniker, kreativt tänkande för visuell design, förstå vikten av forskning och analys för att utforma ett koncept. Tekniskt kommer de att introduceras till VFX-arbetsflödet via Digital Art and Illustration, 3D-modellering, och kompositeringstekniker. Teamarbete, Projektledning, och presentation är en integrerad del av inlärningsprocessen.
Gemensamma moduler
- Kreativt projekt
- Illustration för konceptkonst
- Film Film Analys
- 3D rörledning
Specialiserade moduler
- Advance 3D Pipeline
- Digital Illustration
- Digital kompositering
- Rörelsegrafik
Grad nivå 2
I nivå 2, modulerna stärker studenternas kärnfärdigheter. Går vidare från år 1 studenterna utbildas för att betona kritiskt tänkande och problemlösningsfärdigheter. De utsätts för avancerade 3D-modellerings- och kompositeringsfärdigheter på programvara som för närvarande används av VFX Industry. Studenterna har valet att välja sin valfria modul för att stärka sina färdigheter inom sitt valområde.
Gemensamma moduler
- Från skript till skärm
- Digital filmproduktion
- Effekter& Simulering
- Rigg för animering
- Visuell kultur
Specialiserade moduler
- Karaktär konceptdesign
- Avancerad digital kompositering
- scenografi
- Digital skulptur
- CGI-produktion
Praktik (16 veckor)
Studenterna kommer att genomföra en kort praktik/industriell utbildning under minst 16 veckor för att förbereda dem för en smidig övergång från klassrummet till arbetsmiljön.
Grad nivå 3
På nivå 3 kommer studenterna att implementera sina förkunskaper och färdigheter för att skapa professionella portföljprojekt som en del av de sista årsprojekten. Från förslag Pitch, Förproduktion, Produktion, och efterproduktion studenterna går igenom hela processen för att skapa sin FYP med ständig vägledning från experter och branschpersonal. Studenterna ges möjlighet att ställa ut sin showreel i en årsutställning som kommer att involvera branschpartners och potentiella arbetsgivare som ger dem vägen för omedelbar anställning.
Gemensamma moduler
- Ljud Design
- Animationstekniker för spel
- Rapport om forskningsprojekt
- Utställning Design
Specialiserade moduler
- Team VFX-projekt: Förslag
- Team VFX Projekt: Produktion
- VFX-projekt: Förslag
- VFX-projekt: Produktion
MQA obligatoriska försökspersoner*
- Etniska relationer (M'sian studenter)
- Islamisk& asiatisk civilisation (M'sian studenter)
- Malaysiska studier (Int"l-studenter)
- Malajiska kommunikationsspråk (Int"l-studenter)
- Arbetsplats Professionell Kommunikationsförmåga
- Trender för& anställdas sysselsättning
- Co-läroplan
(*Alla studenter är skyldiga att framgångsrikt slutföra dessa moduler enligt vad som föreskrivs av Malaysian Qualification Agency.)
”Visuella effekter innebär integrering av live-actionfilmer och genererade bilder för att skapa miljöer som ser realistiska ut, men som skulle vara farliga, kostsamma eller helt enkelt omöjliga att fånga på film”.
Visuella effekter (Visual FX eller VFX) kan läggas till live-action, fångas genom tekniker som matt målning; bakre och främre skärmprojektion; miniatyr eller tvingade perspektivuppsättningar; datorgrafiska objekt, tecken och miljöer; och sammansättning av bilder som spelats in på ett antal olika sätt. Den höga efterfrågan på CGI har gjort visuella effekter mer tillgängliga och därmed känns dess närvaro runt omkring oss.
VFX-priset är för sökande som söker:
- En karriär inom film-, efterproduktion- eller spelindustrin, medan vissa akademiker kan flytta till positioner inom arkitektonisk visualisering, re-touching/reklambyråer, eller forskarutbildning.
- Idéer och konceptgenerering för film eller spel, täcker karaktärer, fordon, Produkter, Kläder, uppsättningar, och miljöer, slutligen ta dessa idéer till färdiga konceptkonstverk eller 3D-modeller.
Mer än någonsin behöver film- och spelindustrin konkreta, spännande tomter/scenarier med karaktärer, miljöer och rekvisita för att matcha dem. Eleverna utvecklar idéer ibland som 2D-konstverkskoncept, kompletterat med exakt 3D digital modellering, i kombination med grön skärm/kompositeringstekniker. Designmetodik, konceptets ursprung, spekulativ design, visualiseringsfärdigheter, livsteckning, fysisk skiss, och faxmodellering ger traditionella designfärdigheter.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Karriär alternativ
- 2D Konstnär
- Previs Konstnär
- 3D Generalist
- Modeler
- Belysning Artist
- Matchmove Konstnär
- Matt målare
- Storyboard Artist
- Riggare
- Animatör
- Motion Graphics Artist
- Digital kompositör
- Producent
- Teknisk direktör
- Concept Artist
- Roto Konstnär
- Textur Konstnär
- VFX-koordinator
- Creative Director