Du kommer att utforska grunderna för spelutveckling och de olika rollerna och processerna inom branschen medan du specialiserar dig på animeringar i spelet.
Genom att arbeta i mångkunniga team kommer du att tillämpa spelteori vid skapandet av nya digitala spel, så att du kan utveckla din praxis som animatör och uppleva hela processen med spelutveckling.
Du kommer:Bygg dina egna spel från första dagen och ha möjlighet att etablera ditt eget företag under ditt tredje år.
Arbeta i ett av de största och bäst utrustade dedikerade spelutrymmena på alla universitet i Storbritannien.
Ändra spelbranschen genom att skapa originalspel för nya marknader.
Arbeta i en avdelning dedikerad till spel och vara omgiven av människor som arbetar inom alla delar av branschen.
Lär dig grunderna i animering och riggning i praktisk speltillverkning.
Utveckla ett tvärvetenskapligt tillvägagångssätt genom att använda Enhet och Unreal för att beröra alla aspekter av skapandet av spel.
Låt dig ledas av specialister inom spelanimering och spelutveckling, inklusive industriveteraner och internationellt erkända forskare.Vad våra studenter görKandidater från denna kurs kan fortsätta att utveckla karriärer som animatörer och designers på stora spelstudior som Supermassive Games, Mediatonic, Creative Assembly, Rare och King.Vad du lär digDu kommer att bygga upp dina grundläggande färdigheter som animatör, lära sig spelpipelines och rollerna för olika specialiteter inom spelindustrin. Du kommer sedan att arbeta med teamledda projekt och samarbeta med artisten; du kommer rigga och animera modeller efter animationsrörledningen för att väcka dina idéer till liv.År 1Du lär dig vad som krävs för att skapa ett spel, inklusive skapande av tillgångar, projektledning och pipelines, idéer och övervägande teorier om vad spel är och hur de engagerar spelare. Genom att utveckla dina färdigheter inom animering kommer du att förbättra tvärvetenskapliga grupper när du spelar ett spel för handledare och bygger det tillsammans.
modulerUtvecklingsprinciper Du ska fördjupa dig i vår studiokultur och lära dig grunderna i att göra spel.
Teori 1: Läsupplevelser Du studerar och skriver om spel och VR på samma sätt som du kan skriva om böcker på en engelskkurs eller filmer i filmstudier.
Multidisciplinary Development Practice Du kommer att slå ditt första fulla spel och bygga det som ett lag som använder Agile-metoder.
Spelanimation 1 Du kommer att utforska principerna för animering och utveckla färdigheter och arbetsflöden i 3D -animering.
Spelanimation 2 Du kommer att utveckla färdigheter för att animera mänskliga prestationer och sedan integrera ditt arbete i en spelmotor.År 2Med större förtroende för dina färdigheter kommer du att spegla professionell spelutveckling när du tar dig an ett större spelprojekt i en mångkunnig grupp. Under året kommer du att forska och experimentera med olika tillvägagångssätt och skapa innovativa funktioner. Du kommer att undersöka strategier för att förbättra spelarens upplevelse och lära dig vad som driver branschtrender och utveckling från besökande proffs. Under hela året kommer du att fortsätta utveckla din specialistspelsanimationspraxis.
modulerWorld Creation Project: Pre-Production Du kommer att utforma konceptet för en värld och ta det vidare till en mer fullständig speltitel.
World Creation Project: Produktion Under den här modulen kommer du att utveckla ditt världsskapande projekt till ett lönsamt spel som visas till resten av akademin.
Teori 2: Form & spelarupplevelse Om du anpassar din produktion till spelstudieteori skriver du ditt manifest som spelutvecklare och diskuterar de etiska och industriella debatterna kring spelproduktion.
Spelanimation 3 Du kommer att utveckla avancerade rigg- och animationskunskaper, med tonvikt på ansiktsriggning och rörelseinspelning.
Utveckla specialiserad spelkonstövning Du kommer att utöka din förståelse för animation i spelutveckling genom att öva och utveckla dina egna individuella färdigheter.År 3Under det sista året av din spelanimationskurs kommer du att producera ett komplett och potentiellt publicerbart spel som en del av ett team. Genom att sända den till branschproffs får du pålitlig och insiktsfull feedback. Du kommer också att undersöka ett ämne som är relevant för ditt projekt och bygga en onlineportfölj med ett tydligt mittpunkt, skärpa dina verkliga insikter och bygga värdefulla karriärkontakter.
modulerProfessionell praxis och företag Med din karriär i åtanke kommer du att producera en professionell online-närvaro för ditt arbete och lära dig att nätverka och få ett jobb i spel.
Major Game Development Project: Pre-Production Det stora flertalet av ditt tredje år ägnar dig åt att spela i ett lag, vilket kan leda till att du bildar ditt eget spelbolag.
Förbereder oss för framtiden Du kommer att undersöka och undersöka ämnen som är viktiga för din rutt och öva, utforska hur den snabbt utvecklande spelindustrin kan förändras när du ser in i den.
Stort spelutvecklingsprojekt: Produktion När du avslutar ditt tredje års spel visar du upp det för resten av akademin och lägger upp det för inbjudna branschgäster.Modulerna ovan är de som studeras av våra studenter eller föreslagna nya. Programstrukturer och moduler kan ändras som en del av våra läroplanförbättringar och granskningsprocesser. Om en viss modul är viktig för dig, vänligen diskutera den med kursledaren.
Vi gör ändringar i vår läroplan för kurser som börjar år 2022. Modest modifieringar av vår kursmodulstruktur ger dig nya möjligheter att samarbeta och samskapa med studenter från olika discipliner under dina studier.
Denna kurssida kommer att uppdateras när dessa ändringar har slutförts och sökande kommer att meddelas.Hur du lär digDu skapar originalspel genom grupparbete, yrkesutövning och spelstopp. Du kommer också att utveckla praktiska färdigheter genom praktikbaserade workshops och lära dig att utvärdera och förbättra ditt arbete genom grupphandledning, crits och individuella handledning.
Vanligt lärande kommer från föreläsningar, seminarier och vår virtuella lärmiljö.
Du delar specialiserade förstaårsmoduler med andra Games Academy-kurser. När kursen fortskrider går du från 2D till 3D och flyttar ditt fokus till projektteamarbete.BedömningsmetoderLagarbete har starkt för att återspegla branschen.
Spelframställning är den primära utvärderingsformen.
Kontinuerlig bedömning utan formella undersökningar.
Visuella, muntliga och skriftliga uppgifter.
Portfölj av projektarbete.PersonalDu lär dig av professionella spelanimatörer, utvecklare och artister från företag som Square-Enix och Octopus 8 Studios. Tillsammans har de arbetat med titlar som Hitman, League of Legends, World of Warcraft och Final Fantasy XII.FaciliteterStor studio utrustad med regelbundet uppdaterade, modernaste spelutvecklingsmaskiner.
XSens MVN Awinda motion capture -dräkter.
Livsteckningstudio för konstnärer och veckoteckningar om livsteckning.
Specialiserad datormaskinvara för spelutveckling, djupa inlärningsprojekt, rörelsefångst och uppslukande upplevelser.
Standardpaket som används i mjukvaruutveckling för spel- och visuella effekter, inklusive Adobe och Autodesk-sviter.
Bifogat labb åtagit sig att hålla sig i framkant - med förstärkt verklighet, virtual reality AR/VR/MR (XR) -utrustning inklusive HoloLens, HoloLens 2 och Oculus Quest 2.
Fäst lab med tillgång till PS4-utvecklings- och testsatser.
Tillgång till olika spelmotorer inklusive Unity och Unreal.
Studior öppnar sent under terminperioden.
Tillgång till gratis programvara via Microsoft Imagine.Hur man ansökerAnsök via UCASÄr du redo att gå med? Om du ansöker via UCAS Apply and Track måste du hänvisa till universitetets och kurskoderna nedan.Universitetskod: F33
UCAS -kod: I609Söker du som internationell student?Internationella studenter kan ansöka om en kurs genom UCAS, via en agent eller direkt med universitetet.IngångskravVi överväger alla applikationer på deras egna individuella meriter och potential. Vi inbjuder alla sökande till en intervjudag eller audition för att ge dem möjlighet att visa detta tillsammans med vad som inspirerar och motiverar dem inom sitt område. Sökande kommer också att kunna visa sin portfölj eller ge en prestanda beroende på kursen. Vi välkomnar ansökningar med alla ämnesbakgrunder, oavsett om du har specialiserat dig på STEM, konst eller humaniora.
Som en guide är vårt typiska erbjudande på grundnivå 104-120 UCAS Tariff-poäng, främst från nivå 3-kvalifikationer, men inte begränsat till A-nivåer, ett BTEC-utökat diplom eller ett grunddiplom.SpråkkravFör sökande vars första språk är engelska kräver vi att du har eller arbetar mot GCSE English Language Grade 4 (C), eller motsvarande.
Om engelska inte är ditt första språk måste du uppfylla samma standard som motsvarar IELTS Academic 6.0-poäng, med minst 5,5 i läsning, skrivning, talning och lyssnande. Vi accepterar en rad likvärdigheter i landet och godkända tester.
Om du behöver ett studentvisum för att studera i Storbritannien måste du göra ett erkänt språktest som är godkänt och godkänt av universitetet.TidsgränserStorbritanniens ansökningar: 29 januari 2021 (mot lika vederlag)
Sena ansökningar kommer att övervägas om det finns platser tillgängliga.
Betalare för internationella avgifter kan ansöka under hela året. Men vi rekommenderar att du ansöker så tidigt som möjligt för att få tid för visum och researrangemang.Vi vill ha någon som:Brinner för att skapa spel.
Vill arbeta som en specialiserad spelanimatör i antingen AAA eller indieområdet i branschen.
Vill utveckla riktiga spel i tvärvetenskapliga lag i en studio som speglar branschen.
Följs entusiastiskt med dagens videospel-tekniker.
Visar kommunikationskunskaper och förstår deras specialitet.Studieavgifter 2021-22£ 9 250 per år - heltid i Storbritannien
£ 16,950 - EU på heltid
£ 16,950 - internationell på heltid