BA (Hons) i marknadsföring
Independent College
Nyckelinformation
Campus läge
Dublin, Irland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 6 800 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* För studenter utanför EU/EES. Den årliga studieavgiften för sökande som lagligen är bosatta i Irland eller innehar ett EU-pass är 4 900 €
Virtual Open Day - 29 november
Följ med oss på vår virtuella öppna dag onsdagen den 29 november, 14.00 – 15.00 GMT för att lära dig mer om våra Honours Bachelor of Arts Business-utbildningar och vår mycket speciella Master of Arts in Dispute Resolution.
Introduktion
Kan du inte delta i evenemanget, men vill veta mer om din Pathway till engelska och högre utbildning i Irland?
Registrera dig här för att gå med oss på vår GRATIS Ireland Education Pathway även den 18 april 2024: href="https://www.cognitoforms.com/IndependentColleges/IndependentCollegeInternationalHousePathwayWebinar
Huvudmålen för detta program är tillhandahållandet av en omfattande utbildningsram som täcker kraven och driften av alla aspekter av marknadsförings- och försäljningsfunktioner i affärsorganisationer, och de stora förändringarna som äger rum i deras teori och praktik. Ett viktigt syfte med detta program är att ge studenterna en solid grund av kunskap och färdigheter för att de ska kunna bli effektiva marknadsföringspersonal i denna föränderliga miljö.
Programmet syftar till att inspirera deltagarna med en vision av de möjligheter som är öppna för en företagsorganisation genom en informerad förståelse och effektiv implementering av principerna för uppdaterade integrerade marknadsföringskoncept och strategier, och rollen av ny teknik och innovativt tänkande för att uppnå dessa.
En annan viktig dimension av programmet är den internationella. Med växande internationalisering inom ett företag är det viktigt att bästa praxis internationellt erkänns och införlivas på ett lämpligt sätt i utbildningar som detta.
Skydd för inskrivna elever
Independent College har godkännandet att erbjuda studenter elevskyddsförsäkring. Elevskyddsförsäkring är endast på plats när varje elev får sin försäkring.' Varje elev bör se till att de får en elevskyddsförsäkring i sitt namn. Learner Protection-försäkring tillhandahålls av O'Driscoll O'Neil och tecknas av Hiscox Insurance Company Limited. Elevskyddspolicyn föreskriver återbetalning av avgifter enligt 2012 års lag. Under vissa omständigheter kan det vara möjligt för en elev att gå över till ett liknande program hos en annan leverantör. Under sådana omständigheter kan eleven välja att få kostnaden för ett alternativt liknande akademiskt program. Att överföra till ett annat program är alltid bara ett andra alternativ. Elevskyddsförsäkringen regleras av s. 65(4)(b) i 2012 års lag.'
Mål & mål
Independent College har en historia av att tillhandahålla utbildningsprogram som tilltalar elever och producerar akademiker som matchar arbetsgivarnas behov. Att granska marknadsföringsprogrammet har gett mig möjligheten att säkerställa att programmet kommer att uppnå sina mål och på samma sätt säkerställa att dessa mål matchar intressenternas behov inom en mycket utmanande affärs- och kommersiell miljö.
Efter granskningsprocessen reviderades de övergripande målen för BA (Honours) i marknadsföring enligt följande:
- Att ge eleverna kunskap och förståelse för de grundläggande teorierna, begreppen och metoderna för marknadsföring och det inbördes förhållandet mellan marknadsföring och andra bredare affärsfunktioner.
- Att tillhandahålla och utveckla professionell kompetens inom de tekniker som krävs för att analysera, en situationsrevision av de olika influenserna som påverkar konkurrensfördelar, förmågan att planera för framtiden och skapa strategier för att utnyttja möjligheter och/eller försvara sig mot hot, implementera samma strategier genom mixen och kunna bedöma framgången för sådana strategier i tid.
- Att tillhandahålla och utveckla de färdigheter som krävs för att använda ett metodiskt och kritiskt förhållningssätt till affärsutmaningar och att fatta beslut baserat på en grundlig undersökning av de olika influenserna i en organisations marknadsföringsmiljö.
- Att utrusta eleverna med förmågan att kommunicera marknadsföringsutmaningar och lösningar på ett effektivt och sammanhängande sätt med hjälp av både skriftliga och muntliga medier med hänsyn till etiska affärspraxis, företagsstyrning och bredare marknadsföringsstandarder.
- Att odla en uppskattning av den växande marknaden och hur förändringar i teknik och konsumentbeteende kommer att påverka den framtida utvecklingen av marknadsföringsmetoder.
- Att ge eleverna kunskap och grund för att fortsätta vidareutbildning.
- Att tillhandahålla kopplingar till marknadsföringsorgan för att maximera möjligheterna till engagemang och optimera karriärutveckling för elever.
- För att underlätta utvecklingen av den studerande av tillämpade färdigheter som är direkt komplementära och relevanta för arbetsplatsen.
- Att göra det möjligt för eleven att identifiera, utveckla och tillämpa analytisk kreativ problemlösnings- och forskningsförmåga.
Antagningar
Läroplan
Steg 1
Steg 1-programmet är utformat för att tillhandahålla grunden och "byggstenarna" för hela programmet. Affärs- och miljösammanhang är oerhört viktigt för alla deltagare i en handelsexamen, vare sig det är specialist eller allmän. Detta skede ger det sammanhanget exponering för allmän ledning, marknadsföring och affärsjuridik. Modulen Principles of Marketing, i synnerhet, ger en stark grundkurs i marknadsföring och ger sammanhang för ett antal mer specialiserade behandlingar senare i programmet. Dessutom ingår de viktiga områdena ekonomi, affärsinformationssystem och finansiell redovisning.
Steg 2
Det främsta kännetecknet för Steg 2 är att vi går in i de mer specialiserade aspekterna av försäljning och marknadsföring.
Fyra av de sex modulerna handlar direkt om teman av konsumerande intresse och relevans för marknadsföringsgemenskapen. Dessa tittar till stor del på operativa frågor, och i synnerhet digital marknadsföring handlar om omvandlingen av marknadsföringen till följd av utvecklingen inom informationsteknologin. Dessutom återspeglas vikten av kreativitet och innovation i införandet av en modul om Innovation Management i detta skede.
En stark marknadsundersökningsmodul i steg 2 har ett betydande pedagogiskt och praktiskt värde, särskilt som tidiga förberedelser för affärsprojekten i steg 3, om studenterna väljer detta snarare än praktiken.
Steg 3
I detta sista skede behandlas de andra specialiserade områdena tjänster, marknadsföring och ledning, integrerad marknadskommunikation och marknadsledning. Dessutom ingår en del allmänt men extremt viktigt affärsinnehåll i detta skede. Kursen Affärsstrategi är avsedd att ge en integrerad bild av allt affärsmaterial som omfattas av programmet, inklusive, naturligtvis, marknadsföringsmaterialet.
Affärsprojektet kommer sannolikt att involvera fallstudier, externa intervjuer eller inköp av data i den professionella miljön, eller andra tekniker som behandlas i steg 2 marknadsundersökningsmodulen. Presentationen av Business Project är utformad för att ge en fast och säker demonstration av uppnåendet av de erforderliga akademiska standarderna för Honours degree.
Undervisning & Bedömning
Programmets undervisnings- och inlärningsstrategi är utformad för att låta eleven gå vidare genom de teoretiska och praktiska koncepten på ett ordnat och logiskt sätt. Bedömningsstrategin är planerad för att säkerställa praktisk tillämpning av modulens kärnprinciper och underlätta återkoppling, vilket underbygger den övergripande lärandeupplevelsen.
Det primära syftet med Independent College s strategi är att undervisning och bedömning stödjer lärande. Dessutom stöder bedömning standarder baserade på lämpliga läranderesultat. Programmets undervisnings- och bedömningsstrategi är informerad av QQI Business Award Standards. Programmets inlärningsresultat (PLO), modulens läranderesultat (MLO) och graduate-attributet informerar också denna process.
Under hela programmet kommer eleverna att uppleva ett varierat utbud av undervisnings- och inlärningsstrategier, som är selektivt valda, baserat på nivå, modulinnehåll och lämplighet för bedömning. De flesta moduler kommer i första hand att levereras genom en blandning av föreläsningar och praktiska workshops, med handledning på plats för att stödja vid behov. Normalt kommer materialet att presenteras under föreläsningar och workshops, med stödjande dokumentation tillgänglig via Moodle för eleverna.
Det är tänkt att eleverna ska tillgodogöra sig mycket av materialet genom problemlösning och praktiska övningar. Tonvikten kommer att läggas på att låta eleverna granska övningens problembeskrivningar och prova möjliga lösningar i workshops. Handledningar kommer att användas för att låta eleverna få hjälp, förstärka svårare ämne och ge eleverna möjlighet att få hjälp med ett specifikt problem.
Undervisningen kommer att fokusera på att eleven tillämpar problemlösningsförmåga på befintligt programmaterial. Färdigheter kommer att utvecklas genom en mängd olika mekanismer, till exempel:
- Integrerade tutorials med branschengagemang.
- Problembaserade lärandeövningar med yrkesutövare.
- Samleverans och gästföreläsning om fokuserat kursplansinnehåll.
- Applikationsworkshopsessioner, diagnostik och felsökningsfärdigheter.
- Fallstudieanalys, granskning, kritik – reflekterande lärande och skrivförmåga.
- Blended learning och Flipped Classroom-leverans
- Online synkron och asynkron leverans av föreläsare.
- Riktad e-learning
Formativ bedömning kommer att utgöra en integrerad del av inlärningsresan för eleven med feedback på lösningarna på problem som ställs i klassen och genom att uppgifter kritiseras och utmanas i den pedagogiska miljön. Detta kommer att göra det möjligt för riskbedömning och en kontinuerlig förbättringsprocess att bli en del av deras lösningsdesign.
Dessutom är undervisnings- och inlärningsstrategin underbyggd av Independent College s övergripande undervisnings- och inlärningsstrategi, bedömningsschemat och den modulspecifika undervisnings- och inlärningsstrategin.
Programresultat
Programmets lärandemål
Vid slutet av programmet ska studenten kunna:
- Utvärdera de juridiska, sociala och ekonomiska miljöerna för företag, nationellt och internationellt, genom marknadsföringsperspektivet.
- Analysera marknadsfunktionens struktur och roll, och dess potentiella bidrag till verksamheten, både nationellt och internationellt.
- Konsolidera de grundläggande delarna av marknadsföring vid sidan av ekonomi, redovisning, juridik och ledning och hur de hänger ihop för att möjliggöra effektiva strategiska affärsbeslut.
- Demonstrera förmågan att identifiera och utnyttja IKT-faciliteter och framväxande marknadsföringsteknologier i jakten på marknadsföring och bredare affärsmål och för att förbättra personlig produktivitet.
- Utnyttja affärspersonalens ansvar på ett professionellt sätt, identifiera potentiella etiska dilemman och utvärdera möjliga lösningar.
- Demonstrera de förvärvade marknadsföringsfärdigheterna, inklusive förmågan att delta kreativt, samarbetande och ansvarsfullt i team.
- Uppvisa kunskap om forskningsprocesser och förmåga att framgångsrikt tillämpa detta i ett affärsforskningsprojekt i en professionell miljö.
- Reflektera över och visa en nivå av akademisk förmåga på nivå 8, vilket möjliggör ytterligare akademisk eller professionell utveckling.
Studieavgift för programmet
Idealiska studenter
BA (Honours) i marknadsföring förbereder studenterna för en karriär som marknadsförare. Programmet ger en omfattande utbildning i de analytiska färdigheter som krävs i verksamheten och i en rad marknadsförings- och försäljningsmetoder. Marknadsföringens roll placeras i det bredare affärssammanhanget som levereras genom en rad affärsrelevanta moduler.
Karriärmöjligheter
Över rekrytering, byråer och webbplatsbaserade rekryteringssajter finns det många anställningsmöjligheter inom följande områden:
- Små medelstora företag
- Den offentliga sektorn
- Digital marknadsföringsbyråer
- Stora tekniska marknadsföringsnav baserade i Irland
Tidigare utexaminerade från ett systerprogram i BA (Honours) Business Studies vid Independent College Dublin har varit anställda i följande (inte en exklusiv lista) företag:
- State Street
- Orakel
- Digg
- Air BnB
- PWC-gruppen
- I Huskies sällskap
- Procter och Gamble
- Fidelity-investeringar
- IBM
Independent College har nyligen anställt en Student Experience and Careers Officer för att erbjuda starka bedömningsprocesser och feedbackverktyg för att hjälpa till vid en-till-en-sessioner i utbildning om beteendekompetens och karriärmatchning. Detta kompletteras med besökande karriärmentorer och karriärcoacher som har varit engagerade i sista år i våra befintliga program för att underlätta lärarnas engagemang i branschen. Hittills har stor tonvikt lagts på att bygga upp kommunikation och mellanmänskligt förtroende och färdigheter för att kommunicera elevernas värde till en arbetsgivare.