Ta detta unika tillfälle att studera marknadskommunikation i en dynamisk, kreativ och byråbaserad miljö. Från marknadsföringsteori och problemlösning till strategisk planering och förståelse för konsumentbeteende, du utvecklar färdigheter, idéer och lösningar för att forma branschens framtid.
Du kommer:Utveckla kampanjer som svar på riktiga briefs från våra branschpartners
Hantera hela processen från strategi och planering till genomförande, arbeta med Creative Advertising -studenter
Utvärdera verkliga fallstudier för att förstå varför kampanjer fungerar och utveckla en djup kunskap om ämnet
Få erfarenhet av kreativ problemlösning och strategisk planering i team och i studio
Få chansen att lära dig om spännande nya områden inom digital marknadsföring som UX och spel
Har möjlighet att få lämplig mjukvarukunskap som används av de kreativa och relaterade kommunikationsindustrinMarketing Communications BA (Hons) är ackrediterat av det ledande professionella marknadsföringsorganet, The Chartered Institute of Marketing (CIM). Detta innebär att studenter som framgångsrikt slutfört hela grundutbildningen är ackrediterade för kvalifikationer CIM erbjuder professionella marknadsföringsutövare.Vad våra studenter görSom examen kan du bli:En kommunikationsstrateg
Kampanjskapare
BrandchefVad du lär digUnder hela denna examen får du kunskap, förståelse och självförtroende för att bli en modig marknadsförare. Du lär dig viktiga färdigheter i pitching, copywriting, kampanjskapande och strategiskt tänkande, förvärvar förståelse för etikens och effekterna av kommunikation i dagens värld, experimenterar med framväxande teknik och tar live -briefs som en del av kreativa team.År ettUnder ditt första år kommer du att fördjupa dig i grunderna i teori och praktik för marknadskommunikation. Du lär dig grundläggande marknadsföringsprinciper, utforskar hur du når målgrupper på ett engagerande sätt samtidigt som du når affärsmålen och utvecklar en enkel men ändå viktig verktygslåda med metoder för att samla in och analysera information om målgrupper.
Du kommer också att introduceras till den tvärvetenskapliga karaktären av att arbeta inom marknadskommunikationsindustrin genom problemlösning och teamarbete.
modulercopywriting
Marknadskommunikation
Kreativ problemlösning
Yrkesutövning
Marknadsföring Essentials
Strategi och planeringÅr tvåDitt andra år kommer att innebära en djupdykning i aspekter av att skapa effektiva marknadsföringskampanjer och förstå hur konsumenter beter sig i olika miljöer och mediekanaler. Du kommer att delta i debatter om företagens ekologiska, etiska och sociala effekter och de skiftande förväntningarna hos konsumenterna. Du får också lära dig hur innovation kan spela en meningsfull roll när det gäller att ta itu med några av dessa frågor genom att anta levande utmaningar.
Under detta år kan du välja att studera utomlands eller ytterligare förbättra dina kreativa och digitala färdigheter med våra specialiserade alternativmoduler.
modulerKampanjskapande
Samarbetsmodul
Digital media
KonsumentbeteendeÅr treUnder ditt sista år skärper du ditt kritiska och kreativa tänkande när du bygger en professionell portfölj som visar dina färdigheter och individuella röst. Du får chansen att starta ett entreprenörsprojekt för att hjälpa till att finslipa och utmana din kreativa process och övning. Och du får möjlighet att fylla på din BA med en yrkeskvalifikation från Chartered Institute of Marketing - den mest erkända marknadsföringsorganisationen i världen.
modulerSlutårsprojekt
Brand Management
Avancerad kampanjskapande
EntreprenörspraxisModulerna ovan är de som studeras av våra studenter eller föreslagna nya. Programstrukturer och moduler kan ändras som en del av våra läroplanförbättringar och granskningsprocesser. Om en viss modul är viktig för dig, vänligen diskutera den med kursledaren.
Vi gör ändringar i vår läroplan för kurser som börjar år 2022. Modest modifieringar av vår kursmodulstruktur ger dig nya möjligheter att samarbeta och samskapa med studenter från olika discipliner under dina studier.
Denna kurssida kommer att uppdateras när dessa ändringar har slutförts och sökande kommer att meddelas.Hur du lär digDu lär dig genom en kombination av föreläsningar, seminarier, praktiska workshops, studietid under uppsikt och grupp- eller individuella handledning. Du får också ovärderlig insikt genom föreläsningar och masterklasser som levereras av branschledande gästtalare.BedömningsmetoderVi använder en mängd olika bedömningsstrategier under denna examen, inklusive:Portföljer av praktiskt arbete
presentationer
Essays
Skriftliga eller muntliga rapporter
Stort forskningsprojekt
Bedömning av kamratgrupperDina summativa (slutliga) bedömningar sker i slutet av varje modul, vanligtvis i slutet av studieblocket. Du kan emellertid också ha tillfälliga formativa bedömningar delvis genom en modul. Dessa bedömningar hjälper dig att se till att du är på rätt spår med ditt arbete.
Du får kontinuerlig feedback på allt ditt arbete under hela året. Detta kommer att levereras genom självstudier och medan du arbetar i studion. I slutet av en modul får du detaljerad skriftlig feedback och får chansen att diskutera detta med din bedömare.PersonalDu lär dig av en mängd branschpersonal med erfarenhet av att arbeta för byråer som VMLY & R, RAPP och NetBooster. Vi har också partnerskap med byråer som Droga 5, Ogilvy, M&C Saatchi, Poke, VCCP, AMV BBDO och Wunderman Thompson.
Vissa medarbetare undervisar bara i specifika moduler, och din kurs kanske inte innehåller alla medlemmar som visas här.FaciliteterDigitala laboratorier, föreläsningsteatrar och seminarierum.
Bibliotek som innehåller 140 000 böcker, 17 000 DVD- och videotitlar och uttömmande elektroniska resurser och journalresurser.
Fyren - ett dedikerat författarrum och händelserum
The Soundhouse - podcasting -anläggning
The Shed - dedicerad studieområdeHur man ansökerAnsök via UCASÄr du redo att gå med? Om du ansöker via UCAS Apply and Track måste du hänvisa till universitetets och kurskoderna nedan.Universitetskod: F33
Kurskod: N591Söker du som internationell student?Internationella studenter kan ansöka om en kurs genom UCAS, via en agent eller direkt med universitetet.IngångskravVi överväger alla applikationer på deras egna individuella meriter och potential. Vi inbjuder alla sökande till en intervjudag eller audition för att ge dem möjlighet att visa detta tillsammans med vad som inspirerar och motiverar dem inom sitt område. Sökande kommer också att kunna visa sin portfölj eller ge en prestanda beroende på kursen. Vi välkomnar ansökningar med alla ämnesbakgrunder, oavsett om du har specialiserat dig på STEM, konst eller humaniora.
Som en guide är vårt typiska erbjudande på grundnivå 104-120 UCAS Tariff-poäng, främst från nivå 3-kvalifikationer, men inte begränsat till A-nivåer, ett BTEC-utökat diplom eller ett grunddiplom.SpråkkravFör sökande vars första språk är engelska kräver vi att du har eller arbetar mot GCSE English Language Grade 4 (C), eller motsvarande.
Om engelska inte är ditt första språk måste du uppfylla samma standard som motsvarar IELTS Academic 6.0-poäng, med minst 5,5 i läsning, skrivning, talning och lyssnande. Vi accepterar en rad likvärdigheter i landet och godkända tester.
Om du behöver ett studentvisum för att studera i Storbritannien måste du göra ett erkänt språktest som är godkänt och godkänt av universitetet.TidsgränserStorbritannien/EU -ansökningar: 29 januari 2021 (mot lika vederlag)
Sena ansökningar kommer att övervägas om det finns platser tillgängliga.
Betalare för internationella avgifter kan ansöka under hela året. Men vi rekommenderar att du ansöker så tidigt som möjligt för att få tid för visum och researrangemang.Studieavgifter 2021-22£ 9 250 per år - heltid i Storbritannien
£ 16,950 - EU på heltid
£ 16,950 - internationell på heltid