BA (Hons) i marknadsföring

Allmänt

Programbeskrivning

Översikt

Den nuvarande affärsmiljön är starkt inriktad mot välutbildad och effektiv marknadsföringspersonal. BA (Hons) Marketing Management Award uppstod till följd av efterfrågan från arbetsgivare för akademiker med praktiska marknadsföringsförmåga som grundas av en förståelse för den bredare affärsramen, vare sig inom ramen för kommersiella, industriella, professionella eller branschorganisationer. Kursen är utformad för att utrusta de utexaminerade med kunskaper och kunskaper för att ge dem ett försprång i sin karriär inom marknadsföring.

Vem är det tilldelande organet?

BA (Hons) i marknadsföring och marknadsföring Management Diploma i högre utbildning utdelas av Cardiff Metropolitan University, Storbritannien.

Vad innehåller programmet?

Efter avslutad det första året ska en student ha kunskap och förståelse för managementteorier, stilar och verktyg som tillämpas på näringslivet, kognitiva färdigheter, praktiska och professionella och överförbara färdigheter. Under det andra året av priset kommer studenterna att studera den bredare affärs- och rättsliga miljön, rollen som marknadsföring inom den miljön och hur olika aspekter av en organisation samlas för att betjäna marknaden. Under det tredje året börjar tonvikten gå över till mer specialiststudie av marknadsföring och hur marknadsföringsspecialister mäter värdet till organisationen genom att förstå kunderna. Utmärkelsens fjärde år är mycket fokuserat på marknadsföring och omfattar viktiga områden som innovation och entreprenörskap, samtida frågor i marknadsföring, strategisk förvaltning, internationell och global marknadsföring och strategisk brandhantering och effektiv annonsering.

Dessutom kommer studenten att förvärva en rad affärs- och marknadsföringsspecifika färdigheter som arbetsgivarna värderar, med stöd av en balanserad blandning av undervisningsmetoder och olika utvärderingsmetoder. Under det andra året av priset kommer studenterna att studera den bredare affärs- och rättsliga miljön, rollen som marknadsföring inom den miljön och hur olika aspekter av en organisation samlas för att betjäna marknaden. Under det tredje året börjar tonvikten gå över till mer specialiststudie av marknadsföring och hur marknadsföringsspecialister mäter värdet till organisationen genom att förstå kunderna. Utmärkelsens fjärde år är mycket fokuserat på marknadsföring och omfattar viktiga områden som innovation och entreprenörskap, samtida frågor i marknadsföring, strategisk förvaltning, internationell och global marknadsföring och strategisk brandhantering och effektiv annonsering. Dessutom kommer studenten att förvärva en rad affärs- och marknadsföringsspecifika färdigheter som arbetsgivarna värderar, med stöd av en balanserad blandning av undervisningsmetoder och olika utvärderingsmetoder.

Var leder kvalificeringen till?

Kandidater i marknadsföring ledning kommer att ha färdigheter och kunskaper för att starta en karriär inom följande områden: försäljning, reklam, PR, varumärkeshantering, detaljhandel och general management.

Hur mycket tid tar det?

BA (Hons) i marknadsföring ledning kan uppnås över en minimiperiod på 4 år.

Programstruktur

BA (HONS) i marknadsföring118652_1.jpg

Nivå 6 alternativ: Studenterna måste välja 60 högskolepoäng på nivå 6 Block 2

  • Avhandling-GRM6003-40 hp
  • Innovation och entreprenörskap-GSP6032-20 poäng
  • Samtida och internationella frågor inom affärsetik-GHL6016-20 poäng
  • Strategisk förvaltning-GSP6000-20 poäng
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The origin of Gulf College (GC) dates back to 1990 when it was established as a professional and vocational training provider in the Sultanate of Oman. The growth of the institution from a training in ... Läs mer

The origin of Gulf College (GC) dates back to 1990 when it was established as a professional and vocational training provider in the Sultanate of Oman. The growth of the institution from a training institute to a college has been over different phases. In September 2014, Gulf College moved to its new purpose-built campus in Mabela, developed the new strategic plan and entered into an agreement with Cardiff Metropolitan University (CMET) as an additional academic partner. Läs mindre