Inledning
ÖversiktHuvudmålen för detta program är att tillhandahålla en omfattande pedagogisk ram som täcker kraven och driften av alla aspekter av marknadsförings- och försäljningsfunktioner i affärsorganisationer och de stora förändringarna som sker i deras teori och praktik. Ett viktigt syfte med detta program är att ge studenterna en solid grund av kunskap och färdigheter för att de ska kunna bli effektiva marknadsförare i denna föränderliga miljö.
Programmet syftar till att inspirera deltagarna med en vision om de möjligheter som finns för en företagsorganisation genom en informerad förståelse och effektivt implementering av principerna för aktuella integrerade marknadsföringskoncept och strategier, och rollen för ny teknik och innovativt tänkande för att uppnå dessa.
En annan viktig dimension i programmet är det internationella. Med växande internationalisering inom ett företag är det viktigt att bästa praxis internationellt erkänns och integreras på ett lämpligt sätt i examensprogram som detta. Kampanjskapare / UnsplashVem är kursen för?BA (Honours) i marknadsföring förbereder studenter för en karriär som marknadsförare. Programmet ger en omfattande utbildning i analytiska färdigheter som krävs i branschen och i en rad marknadsförings- och försäljningspraxis. Marknadsföretagens roll placeras i det bredare affärssammanhang som levereras genom en rad affärsrelaterade moduler.Skydd för inskrivna eleverIndependent College har godkännande att erbjuda studenter skydd av försäkringar. Lärarskyddsförsäkring finns endast när varje student får sin försäkring. ' Varje elev bör se till att de får en försäkringspolicy för elever i sitt namn. Lärarskyddsförsäkring tillhandahålls av O'Driscoll O'Neil och garanteras av Hiscox Insurance Company Limited. Lärarskyddspolicyn föreskriver återbetalning av avgifter enligt 2012 års lag. Under vissa omständigheter kan det vara möjligt för en elev att överföra till ett liknande program i en annan leverantör. Under sådana omständigheter kan eleven välja att få kostnaden för ett alternativt liknande akademiskt program. Överföring till ett annat program är alltid bara ett andra alternativ. Försäkringspolicyn för elever skyddas av s. 65 (4) (b) i 2012 års lag. "Mål & målIndependent College Dublin har en historia av att tillhandahålla examensprogram som tilltalar elever och producerar akademiker som matchar arbetsgivarnas behov. Genom att granska marknadsföringsprogrammet har det givits möjligheten att se till att programmet kommer att uppnå sina mål och lika säkerställa att dessa mål matchar intressenternas behov inom en mycket utmanande affärs- och kommersiell miljö.
Efter granskningsprocessen reviderades de övergripande målen för BA (Honors) i marknadsföring enligt följande:Att ge eleverna kunskap och förståelse för de grundläggande teorierna, begreppen och metoderna för marknadsföring och förhållandena mellan marknadsföring och andra bredare affärsfunktioner.
Att tillhandahålla och utveckla en professionell kompetens i de tekniker som krävs för att analysera, en situationell revision av de olika påverkan som påverkar konkurrensfördelar, förmågan att planera för framtiden och skapa strategier för att utnyttja möjligheter och / eller försvara mot hot, implementera samma strategier genom blandningen och kunna bedöma framgången för sådana strategier i tid.
Att tillhandahålla och utveckla de färdigheter som krävs för att använda en metodisk och kritisk inställning till affärsutmaningar och att fatta beslut baserat på en grundlig undersökning av de olika påverkan i en organisations marknadsföringsmiljö.
Att ge eleverna möjlighet att kommunicera marknadsföringsutmaningar och lösningar på ett effektivt och sammanhängande sätt med både skriftliga och muntliga medier med hänsyn till etiska affärsmetoder, företagsstyrning och bredare marknadsföringsstandarder.
Att odla en uppskattning av den växande marknaden och hur förändringar i teknik och konsumentbeteende kommer att påverka den framtida utvecklingen av marknadsföringspraxis.
Att ge eleverna kunskap och grund för att fortsätta vidareutbildning.
Att tillhandahålla länkar med marknadsföringsorgan för att maximera möjligheterna för engagemang och optimera karriärutveckling för elever.
För att underlätta utvecklingen av den studerande av tillämpade färdigheter som är direkt komplementära och relevanta för arbetsplatsen.
För att eleven ska kunna identifiera, utveckla och tillämpa analytisk kreativ problemlösning och forskningsfärdigheter.
Independent College Dublin - Studentuttal från Independent College på Vimeo.KursplanSteg 1
Steg 1-programmet är utformat för att ge grunden och ”byggstenarna” för hela programmet. Affärs- och miljösammanhang är oerhört viktigt för alla deltagare i ett affärsutbildningsprogram, vare sig det är specialist eller generellt. Detta steg tillhandahåller det sammanhanget med exponering för allmän förvaltning, marknadsföring och affärsrätt. Modulerna Principles of Marketing ger i synnerhet en stark grundkurs i marknadsföring och ger sammanhang för ett antal mer specialiserade behandlingar senare i programmet. Dessutom ingår de viktiga områdena ekonomi, affärsinformationssystem och ekonomisk redovisning.
Steg 2
Huvudkarakteristiken för etapp 2 är att vi går in i de mer specialiserade aspekterna av försäljning och marknadsföring.
Fyra av de sex modulerna behandlar direkt teman som konsumerar intresse och relevans för marknadsföringsgemenskapen. Dessa tittar i stor utsträckning på operativa frågor, och digital marknadsföring handlar särskilt om förändringen i marknadsföring till följd av utvecklingen inom informationsteknologi. Dessutom återspeglas vikten av kreativitet och innovation i införandet av en modul om innovationshantering i detta skede.
En stark marknadsundersökningsmodul i etapp 2 har betydande pedagogiskt och praktiskt värde, särskilt som tidig förberedelse för affärsprojekten i etapp 3, om elever skulle välja detta snarare än arbetsplatsen.
Steg 3
I detta sista skede behandlas de andra specialiserade områdena Services Marketing and Management, Integrated Marketing Communications och Marketing Management. Dessutom ingår något generellt men extremt viktigt affärsinnehåll i detta skede. Kursen för affärsstrategi är avsedd att ge en integrerad bild av allt affärsmaterial som omfattas av programmet, inklusive, naturligtvis, marknadsföringsmaterialet.
Verksamhetsprojektet kommer troligtvis att omfatta fallstudieundersökningar, extern intervjuing eller inköp av data i den professionella miljön eller andra tekniker som omfattas av modulen Steg 2 marknadsundersökning. Presentationen av affärsprojektet är utformat för att ge en tydlig och säker demonstration av uppnåendet av de obligatoriska akademiska standarderna för utbildning.ProgramlärningsresultatEfter avslutad program ska studenten kunna:Utvärdera de juridiska, sociala och ekonomiska miljöerna i företag, inhemska och internationellt genom marknadsföringsperspektivet.
Analysera strukturen och rollen för marknadsföringsfunktionen och dess potentiella bidrag till verksamheten, både nationellt och internationellt.
Konsolidera de grundläggande delarna av marknadsföring tillsammans med finans, bokföring, lag och ledning och hur de är inbördes relaterade för att möjliggöra effektiva strategiska affärsbeslut.
Demonstrera förmågan att identifiera och utnyttja IKT-anläggningar och nya marknadsföringsteknologier för att sträva efter marknadsföring och bredare affärsmål och att förbättra personlig produktivitet.
Utnyttja affärspersoners ansvar på ett professionellt sätt, identifiera potentiella etiska dilemma och utvärdera möjliga lösningar.
Demonstrera förvärvade marknadsföringsfärdigheter, inklusive förmågan att delta kreativt, samarbetande och ansvarsfullt i team.
Utvisa styrning av forskningsprocesser och förmågan att framgångsrikt tillämpa detta i ett affärsforskningsprojekt i en professionell miljö.
Reflektera över och demonstrera en nivå av akademisk förmåga på nivå 8, vilket möjliggör ytterligare akademisk eller professionell utveckling.Undervisning och bedömningProgramets undervisnings- och inlärningsstrategi är utformad så att eleven kan gå framåt genom teoretiska och praktiska begrepp på ett ordnat och logiskt sätt. Bedömningsstrategin planeras för att säkerställa praktisk tillämpning av modulens grundprinciper och underlätta återkoppling, som ligger till grund för den övergripande inlärningsupplevelsen.
Det främsta syftet med Independent College Dublin strategi är att undervisning och bedömning stöder lärande. Utvärdering stöder dessutom standarder baserade på lämpliga inlärningsresultat. Programmet lärande och utvärderingsstrategi informeras av QQI Business Award Standards. Programmet lärandemål (PLO), modulens lärandemål (MLO) och examensattributet informerar också om denna process.
Under hela programmet kommer eleverna att uppleva ett varierat utbud av undervisnings- och inlärningsstrategier, som selektivt väljs utifrån nivå, modulinnehåll och lämplighet för bedömning. De flesta moduler kommer primärt att levereras genom en blandning av föreläsningar och praktiska workshops, med handledning på plats för att stödja vid behov. Vanligtvis kommer materialet att presenteras under föreläsningar och workshops, med underlagsdokumentation tillgänglig via Moodle för eleverna.
Det förutses att eleverna kommer att tillverka mycket av materialet genom problemlösning och praktiska övningar. Tyngd kommer att läggas på att låta eleverna undersöka beskrivningar av träningsproblem och prova möjliga lösningar i workshops. Handledning kommer att användas för att ge eleverna möjlighet att få hjälp, förstärka svårare ämnen och ge eleverna möjlighet till hjälp till ett specifikt problem.
Undervisningen kommer att fokusera på att eleven tillämpar problemlösningsfärdigheter på befintligt programmaterial. Färdigheter kommer att utvecklas genom olika mekanismer, till exempel:Integrerade självstudier med branschengagemang.
Problembaserad inlärningsövning med praktiker.
Samleverans och gästföreläsningar om fokuserat kursplaninnehåll.
Applikationsverkstadssessioner, färdigheter för diagnostik och felsökning.
Fallstudie analys, granskning, kritik - reflekterande lärande och skrivfärdigheter.
Blended learning och Flipped Classroom-leverans
Online synkron och asynkron leverans av föreläsare.
Riktad e-lärandeFormativ bedömning kommer att utgöra en integrerad del av inlärningsresan eller eleven får feedback om lösningar på problem som ställs i klassen och genom att uppgifterna kritiseras och utmanas i utbildningsmiljön. Detta möjliggör riskbedömning och en kontinuerlig förbättringsprocess för att bli en del av deras lösningsdesign.
Dessutom informeras undervisnings- och inlärningsstrategin av Independent College Dublin : s övergripande undervisnings- och inlärningsstrategi, bedömningsplanen och den modulspecifika undervisnings- och inlärningsstrategin.Karriär / Ytterligare studierI rekrytering, byråer och webbplatsbaserade rekryteringssajter finns det många anställningsmöjligheter inom följande områden:Små medelstora företag.
Den offentliga sektorn.
Agenturer för digital marknadsföring.
Större tekniska marknadsföringshubs baserade i Irland.Tidigare kandidater från ett systerprogram i BA (Honours) Business Studies vid Independent College Dublin har varit anställda i följande företag (inte en exklusiv lista):State Street.
Orakel.
Digg.
Air BnB.
Google.
PWC Group.
I Company of Huskies.
Procter och Gamble.
Fidelity Investments.
IBM.Independent College Dublin har nyligen anställt en Student Experience Experience and Career Officer för att erbjuda starka utvärderingsprocesser och feedbackverktyg för att hjälpa till en-till-en-sessioner i utbildning om beteendekompetenser och karriärmatchning. Detta kompletteras av besökande karriärmentorer och karriärcoaches som har varit engagerade med de sista åren i våra befintliga program för att underlätta elevernas engagemang i branschen. Hittills har betydande tonvikt lagts på att bygga kommunikation och interpersonellt förtroende och färdigheter för att kommunicera elevernas värde till en arbetsgivare. John Schnobrich / UnsplashIngångskravStudenterna måste uppnå ett minimum av betyg H5 på en högre nivå i två ämnen och fyra O6 i vanliga ämnen (för att inkludera matematik och ett språk). Mogna sökande är välkomna och behöver inte uppfylla dessa krav.
Engelskspråknivå motsvarande 6,0 IELTS eller motsvarande poäng för studenter där engelska inte är den sökandes modersmål.
Internationella studenter som är intresserade av att anmäla sig till intaget i september 2019 måste följande information lämnas till kollegiet:Kopia av utskrift av resultat från föregående affärskurs med ECTS-poäng;
Fyll i ansökningsblanketten för Independent College Dublin ;
Kopia av sökandens pass;
Kopia av GNIB-kort om redan är bosatt i Irland;
Kopior av andra tidigare akademiska kvalifikationer;
Kopia av engelskt intyg - IELTS-poäng på 6,0 eller motsvarande test krävs.Avgifter och betalningDen årliga undervisningsavgiften för det kommande läsåret september 2020 är 4 600 euro för hemmabaserade studenter som redan finns i Irland eller Europeiska unionen.
Den årliga undervisningsavgiften är 6 500 euro för icke-EU-baserade studenter.