BA (Hons) i Tourism Management
Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU)
Nyckelinformation
Campus läge
Kuala Lumpur, Malaysia
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 22 615 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* totalt för malaysiska studenter: RM 81 800 | totalt för internationella studenter: RM 88 200/22 615 USD
Introduktion
APU-DMU dubbla examensprogram
Studenter som går under kandidatprogrammet kommer att ha möjlighet att välja att delta i APU -DMU Dual Degree Scheme. Enligt detta schema kommer studenterna att få 2 examensbevis och utskrifter efter examen: 1 från Asia Pacific University ( APU ), Malaysia och 1 från De Montfort University (DMU), Storbritannien.
Mer än bara en turismledningsexamen
CMI ackrediterad.
Antagningar
Läroplan
Programmets disposition
Detta program är särskilt utformat för att ge studenterna:
- De kunskaper och färdigheter som krävs för att du ska kunna spela en ledande roll inom rese- och turistrelaterade servicebranscher.
- En kritisk medvetenhet om rese- och turismens roller i näringslivet, miljön och hållbarheten.
- Avancerad studie av resor och turism och underlättar progression, både akademisk och yrkesmässig, genom att utveckla dina intellektuella förmågor, kunskap, viktiga personliga och överförbara färdigheter, och en kapacitet för självständigt och livslångt lärande.
- Färdigheter som gör att du kan arbeta inom olika sektorer av turistnäringen.
- Moduler för att utveckla kulturella färdigheter, förhandlingar, och kommunikationsförmåga, kombinerat med förmågan att utveckla och marknadsföra en produkt; nämligen turism.
Grad nivå 1
Studenterna kommer att lära sig grundläggande färdigheter som krävs av varje turistledningspersonal, och den grundläggande förståelsen för det sammanhang inom vilket företag verkar - Management, Lag, Ekonomi, Företagande, Marknadsföring, People Management, och redovisning, med ett särskilt fokus på frågor som är involverade i hantering av tjänster. Vi kommer också att utsätta dem för& affärskommunikationsförmåga, beräkna& IT-färdigheter och kvantitativa färdigheter, självständigt lärande.
Gemensamma moduler
- Redovisning Färdigheter
- Affärs- och kommunikationsfärdigheter
- Digitalt tänkande och innovation
- Introduktion till ledning
- marknadsföring
- Hantering av människor
- Kvantitativa färdigheter
Specialiserade moduler
- Introduktion till rese- och turistmiljö
- Introduktion till tjänstehantering
- Juridiska aspekter inom gästfrihets- och turistbranschen
Grad nivå 2
Ett bredare spektrum av färdigheter kommer att läras, där studenterna får en bättre förståelse för företagsledning, såsom International Culture& Communications, Retail Travel Operation, Konsumentbeteende. Dessutom, de kommer att utforska ämnen och tekniker i olika sektorsspecifika tillämpningar inom turismhantering. Vi kommer att ytterligare vårda deras oberoende lärande för att förbereda dem för arbetsplatsen och för vidare forskning.
Gemensamma moduler
- Kreativitet och innovation
- Kritiskt tänkande i ledningen
- Konsumenternas beteende
- Affärs Forskningsmetoder
Specialiserade moduler
- E-turism
- Resor och turismens geografi
- Internationell kultur och kommunikation
- Fritids turism
- Retail Travel Operations
- Sport Turism
- Biljettförsäljning och dator bokningssystem
- Urban, landsbygd, och kustturism
Praktik (16 veckor)
Studenterna kommer att genomföra en praktik/industriell utbildning under minst 16 veckor för att förbereda dem för en smidig övergång från klassrummet till arbetsmiljön.
Grad nivå 3
Studenterna kommer att använda sina tidigare studier och industriella erfarenheter för att utöka sin kännedom om att hantera mer praktiska och moderna frågor om turismhantering, inom områdena strategiska och marknadsföringsaspekter tillsammans med miljöfrågor, med syfte att sköta dem som ledare för turistnäringen. Ett sista årsprojekt kräver att de utforskar ett ämne individuellt - de kommer att visa de akademiska och praktiska aspekterna av deras förmåga inom det valda studieområdet.
Gemensamma moduler
- Krishantering och kommunikation
Specialiserade moduler
- Internationell turismmarknadsföring
- Undersökningar inom turismhantering
- Möten, incitament, konventioner och utställningar
- Övervakning och utvärdering av tjänstehantering
- Turism i aktion
- Hantera människor och prestanda
- Turism Logistik
- Projekt för turism
- Turismpolitik, planering och utveckling
- Turism hållbarhet
MQA obligatoriska försökspersoner*
- Etniska relationer (M'sian studenter)
- Islamisk& asiatisk civilisation (M'sian studenter)
- Malaysiska studier (Int"l-studenter)
- Malajiska kommunikationsspråk (Int"l-studenter)
- Arbetsplats Professionell Kommunikationsförmåga
- Trender för& anställdas sysselsättning
- Co-läroplan
(*Alla studenter är skyldiga att framgångsrikt slutföra dessa moduler enligt vad som föreskrivs av Malaysian Qualification Agency.)
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Karriär alternativ
- Turism konsult
- Turism Affärsutveckling Manager
- Event Manager
- Projektkoordinator för turism
- Turism Retail Manager
- Företagets Travel Manager
- Koncernens försäljningschef
- Hotell Manager
- Hospitality Manager
- Resort Manager
- Kundtjänst i frontlinjen
- Hantering av passagerare
- MÖSS Specialist