BA (Hons) visuell kommunikation - grafisk kommunikation
Birmingham Institute of Fashion and Creative Arts
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Wuhan, Kina
språk
Engelsk, Kinesiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Visuell kommunikation
Undervisning Mål
- Fördjupad förståelse av visuell kommunikation teori, tekniker, media, programvara och motsvarande teknik • utforska, utveckla, analysera och syntetisera information som presenteras kreativa idéer och kunna uttrycka sin släta
- Tillämpning av kunskap som utvecklas kreativt visuell arbetsförmåga, förmåga att självständigt eller som en teammedlem som arbetar i de kreativa näringarna
- Kunna använda olika typer av material och processutveckling begrepp och applikationer i olika bakgrund av olika strategier
Undervisning Achievements
- Visuell kommunikation professionell kunskap och förmåga att förstå: förmågan med publiken, kunder, marknader och andra intressenter att delta, för att förstå en rad strategier och arbetsmetoder, för att bemästra de olika materialen och deras tillämpningar, visuell kommunikation grundläggande begrepp och etablerade principer. 2. Förmåga inlärningsförmåga studenter, analysen av de relevanta verk kritik: oberoende insamling, sammanställning, enkätdata, föreslås och individuella kreativa förmåga propaganda. 3. Praktisk förmåga: produktion av kreativa verk att föreslå en rad praktiska visuella lösningar: förmågan att behärska media, mjukvara och relaterade kunskaper och forskning och opinionsbildning i sin ansökan, i synnerhet arbetsmiljön kan vara korrekt välja och använda lämplig teknik ( digital eller digital teknik). 4. Key / kan omvandlas färdigheter: hantera personliga inlärningsprocessen, självutvärdering i syfte att uppnå förmågan att självförbättring, effektivt av visuella, skriftliga eller muntliga och andra medier för personliga kommentarer, frågor och de resulterande informations- och kommunikationslösningar, och kommunicera och umgås med andra behövs sociala färdigheter.
Undervisningsmetoder
Studio praxis ämnen och teoretiska ämnen kompletterar specifika innehåll är: 1-1 eller liten grupp liten grupp undervisning, praktiska lektioner, individuellt eller i grupp projekt, presentationer, student eller lärare guidade diskussioner, fallstudier, praktisk problemlösning, praktikmöjligheter, utbytesstudenter tillfälle, grupputställningar, inhemska och internationella studenter tillgång.
Bedömning Modell
Vanligtvis classwork, folio, papper, designprojekt, presentationer, rapporter och annan examen undersökning läge
Anställning riktning
Journalistik, förlagsverksamhet, färgutskrifter, tryckta annonser, utomhusreklam, företag CIS planering design, affisch design, varumärke design, affisch design, publicering design, förpackningsdesign, kommersiell handmålade, webbild design, Flash, animering, kommersiell fotografi, utställning, visa design och andra områden