BA (Hons) Utbildning
University of Lincoln
Nyckelinformation
Campus läge
Lincoln, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per nivå, för internationella studenter | hem/EU-studenter: £9 250 per nivå
Upptäck Lincoln var du än är i världen
Våra webbseminarier, ämnesmästarklasser, frågestunder och studentpanelsamtal är ett bra sätt att upptäcka hur det är att bo och studera vid University of Lincoln .
Introduktion
Utbildningspersonal gör skillnad i barnens och ungdomars liv och inspirerar dem att lära sig och utveckla sina kunskaper och färdigheter för att förbereda dem för deras framtid.
Vår BA (Hons) utbildningsgrad uppmanar studenter att överväga utbildning inom olika inlärningsmiljöer och granska utbildningssystem över hela världen.
Studiet av utbildning ger en inblick i hur barn och ungdomar lär sig och hur detta formas och levereras. Denna examen tittar på lärande och undervisning genom fyra nyckelområden: filosofi, sociologi, historia och psykologi.
Programmet tar hänsyn till olika sätt på vilka utbildning implementeras och förstås i hela Storbritannien och globalt. Syftet med examen är att stödja våra studenter att förstå och ifrågasätta nuvarande och historiska utbildningssystem och att överväga hur dessa system överensstämmer med policy, praxis och sociala förväntningar.
Studenterna får möjlighet att överväga utbildning i grundskolan och i andra läromiljöer som inte är kopplade till typiska klassrum.
BA (Hons) utbildning vid Lincoln syftar till att införliva forskningsbaserade möjligheter. Under hela sin examen uppmuntras studenter att genomföra småskaliga forskningsprojekt inom ett utbildningsområde, såsom lärande eller undervisningsmetoder, jämförelser av globala utbildningssystem, studier av läroplaner eller specialpedagogiska behov.
"Denna information var korrekt vid tidpunkten för publicering (juli 2023)"
Antagningar
Läroplan
Hur du studerar
Det första året fokuserar på inledande kärnmoduler som fokuserar på lärande, undervisning, utbildning och forskningsfärdigheter. Eleverna kan reflektera över de globala och lokala influenserna på politik och praktik, och överväga hur detta har format hur barn och ungdomar kan lära sig.
Ett handledningssystem fungerar under hela treårskursen. Det första året ger studenter möjlighet att utveckla sina egna personliga och akademiska färdigheter och kan ge en bra grund för övergången till det andra året. Kursen innehåller också en serie schemalagda möten med en personlig handledare.
Under andra och tredje året fokuserar undervisningen på specialpedagogiska behov och mångfald, forskningsmetoder inom utbildning och perspektiv i utbildning. Studenterna kan välja valfria moduler för att stödja sina egna specifika intressen. Dessa inkluderar för närvarande studier av barndomen;
Läroplan: Principer och syften; Pedagogisk psykologi; och mellanliggande utbildning.
Det sista året innebär slutförandet av ett utökat forskningsbaserat projekt. Detta tillsammans med ytterligare valbara moduler syftar till att ge studenter möjligheter att bygga vidare på sina egna intressen och kan bestämmas av deras karriär ambitioner.
Undervisningen sker i föreläsningar, seminarier och workshops, och i små grupper, beroende på nivå och ämnesområde. Personalen använder dessutom intranätet för att tillhandahålla material för att stödja undervisningen. Kursmaterial läggs ut i en online virtuell inlärningsmiljö för att komplettera ansikte mot ansikteundervisning och support på plats och fjärrstudie.
Första året
- Introduktion till utbildning (Core)
- Introduktion till pedagogisk forskning (kärna)
- Introduktion till lärande (Core)
- Introduktion till undervisning (Core)
Andra året
- Mångfald, inkludering och alternativ utbildning (kärna)
- Perspektiv i utbildning (kärna)
- Forskningsmetoder inom utbildning (kärna)
- Läroplan: principer och syften (alternativ)†
- Utbildning i det digitala samhället (alternativ)†
- Mellanliggande utbildning (alternativ)†
- Pedagogisk psykologi (alternativ)†
- Studier av barndom (alternativ)†
Tredje året
- Samtida utbildningsfrågor (kärna)
- Avhandling (Core)
- Avancerad digital utbildning: perspektiv och praxis (alternativ)†
- Advanced Psychology of Education (alternativ)†
- Avancerad SÄNDNING (alternativ)†
- Utbildningshistoria (alternativ)†
- Lärande genom reflektion (alternativ)†
- Filosofi om utbildning (alternativ)†
- Utbildningssociologi (alternativ)†
† Vissa kurser kan erbjuda valfria moduler. Tillgången på valfria moduler kan variera från år till år och kommer att vara beroende av att minsta studentantal uppnås. Detta innebär att tillgängligheten av specifika valfria moduler inte kan garanteras. Valfritt modulval kan också påverkas av personalens tillgänglighet.
Hur man bedöms
Syftet med modulbedömningarna är att ge en åtgärd av utveckling och uppnåande av kursresultat, inklusive uppnåande av intellektuella färdigheter på hög nivå, såsom kritisk analys och utvärdering.
Följaktligen varierar bedömningsmetoderna över kursens tre nivåer och kan innefatta uppsatser, kurser, portfolios, presentationer, rapporter och dataanalyser. Bedömningar på nivå ett och två fokuserar på tillägnandet och förståelsen av kunskaper och färdigheter. Däremot lägger nivå tre-bedömningarna mycket större vikt vid förmågan att tillämpa, analysera och utvärdera kunskap.