BA (Hons) Reklam och varumärkesdesign
Ravensbourne University London
Nyckelinformation
Campus läge
Greenwich Peninsula, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* heltidsstudenter; £ 16 500/år: internationella studenter på heltid
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Gör produkter och tjänster till liv med visuella berättelser. Denna kurs kommer att ge studenterna färdigheter att utveckla en kritisk och kontextuell förståelse för reklam och varumärkesdesign. Genom att arbeta tillsammans kommer studenterna att upptäcka hur industrin förvandlas av ny teknik och upptäcka innovativa sätt att lösa kreativa problem.
Denna kurs undersöker hur visuella berättelser används för att väcka produkter och tjänster till liv. I kursen lär sig studenterna hur man utvecklar varumärkeskommunikation, sociala medier, marknadsföringsstrategi och interaktiv upplevelse, tillsammans med mer traditionella tryckbaserade reklamkampanjer.
Vad kan denna kurs göra för mig?
Våra studenter lär sig med industrin och engagerar sig i yrkesutövning under hela kursen. Under de senaste tre åren har vi arbetat med globala varumärken som Sky, Barclays och The O2 och ledande kreativa studior som Moving Brands, Studio Blup, Kin+Carta och JKR. Senast fick vi förmånen att arbeta med Apple på en utställning som heter Unsigned Stories.
Toppskäl att ansöka
- Arbeta med branschpersonal under hela kursen.
- Möjligheter att delta i levande projekt.
- Praktikavtal med Apple, Sky Creative Agency och Barclays.
- Lär dig professionella färdigheter som pitching, teamarbete och projektledning.
- Arbeta i framkant av innovationer inom kreativ teknik.
- Utveckla en professionell portfölj genom en noggrant strukturerad inlärningsresa.
Idealiska studenter
Blivande varumärkesberättare som vill driva produkter och tjänster genom ett brett utbud av kreativa strategier.
Läroplan
År 1
Årets handlar om att stärka dig som annonsör och varumärkesstrateg. Det kommer att fokusera på utveckling av kärnfärdigheter och hjälper dig att förstå nyckelbegrepp och idéer relaterade till reklam och varumärke.
Du kommer att undersöka disciplinens historiska sammanhang och utforska kreativa principer genom en undersökning av branschstandarddesignprocesser. Året avslutas med skapandet av en fullständig strategisk reklamkampanj.
År 2
Det andra året kommer att bli mer utforskande. Du kommer att undersöka och utmana disciplinens konventioner och samarbeta med andra studenter på institutionen för designpraktik.
Du kommer att välja mellan ett urval av enheter som är utformade för att främja tvärvetenskaplig praxis och undersöka nya metoder inom våra discipliner, såsom skapande av innehåll i sociala medier, publikdeltagande och interaktion, och erfarenhetsdesign.
I slutet av året, du kommer att delta i en serie liveprojekt med stora kunder, som WWE, Barclays, Skydd, MBNA Thames Clippers och Generator Hostels.
År 3
Ditt sista år handlar om att utveckla färdigheterna för att verkligen engagera dig med din publik.
Du kommer att anpassa din övning och presentera idéer för världen. Du kommer att skriva en avhandling och, med stöd av handledarna, skapa en serie självstyrda projekt.
Detta är en möjlighet att utforska personliga intressen relaterade till reklam och branding. Som förberedelse för examen, du kommer också att samarbeta med en branschpartner och förbereda en portfölj och det material som krävs för att presentera arbetet professionellt.
Viktiga studieämnen
- Branding& identitetsdesign
- Copywriting& kreativ strategi
- Kampanjens utveckling
- Skapande av innehåll och strategi för sociala medier
- &Projektledning för teamarbete
- Interaktionsdesign
Antagningar
Karriärmöjligheter
När du tar examen med vår reklamexamen, du kan arbeta i följande jobbroller inom de kreativa branscherna:
- Creative Director
- Copywriter
- Digital Designer
- Varumärke Strategist
- Varumärke Communicator
- Kreativ teknolog
- Innehållsskapare för sociala medier