BA (Hons) Reklam och design
AAS College
Nyckelinformation
Campus läge
Thessaloniki, Grekland
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 6 800 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
" Reklam är förmågan att känna, tolka ... att sätta hjärtat av ett företag i typ, papper och bläck" Leo Burnett
Kursen förbereder studenterna för en karriär inom kreativ reklam och uppmuntrar också kreativt tänkande.
Undervisad av ett team av reklamutövare och akademiska teoretiker är eleverna utrustade med samtida kunskaper för att kunna förstå de teoretiska och praktiska aspekterna på varje nivå inom reklambranschen från planering till kreativ produktion och presentation.
Studier underbyggs av kontextuella studier - designteori och liveöversikter från branschen samt studenttävling vid sidan av en individuell studie av studentens självinitierade trosor. De utmanas över ett brett spektrum av medier som tryck, TV, omgivning, gerilla, webb, virala och sociala nätverk som Twitter och Facebook.
Under det första året börjar kursen med ett program av idéer / konceptgenereringsprojekt introduceras specifika reklamunderlag i slutet av terminen. Under terminen utvidgades två projekt till typografi, layout och datorkunskaper.
Under det andra året förstår studenter att "tanken" är kung och tonvikten skiftar till att utveckla de sunda reklamstrategier som ligger till grund för dessa idéer. Copywriting och grafisk design för reklam utgör en betydande del av undervisningen. Studenter har också möjlighet att förvärva fotografiska, video- och ljudredigeringsförmåga.
Reklam är och har alltid varit en av de mest dynamiska och spännande karriärerna kreativa studenter kan välja och med explosionen av nya medier, som Internet, kräver industrin begåvade och engagerade människor som aldrig tidigare.
Ingångskrav
- Diplom och utskrift från gymnasiet
- Bevis på studentens förmåga på engelska (IELTS 6.0 eller motsvarande). Om tidigare utbildning var på engelska, finns det inget behov av något test, bara ett certifikat där detta bekräftas
- Portfölj
- Pass
- AAS Ansökningsblanketten
Kurs i ett ögonkast
År 1
- Introduktion till reklam 1 & 2
- Introduktion till digital bildbehandling
- Visuell kommunikation
- Designteori 1
- Introduktion till Motion Graphics
År 2
- Integrerade kampanjer
- Branding & Identity
- Boken
- Grafisk kommunikation
- Designteori 2
- Motion Graphics 2
År 3
- Kreativa lagkampanjer
- Designforskningsprojekt
- Boken
- Final Major Project
Viktiga datum och information
- Varaktighet: 36 månader (3 år)
- Utbildningsform: lärd
- Utbildningsvarianter: heltid
- Språk: engelska
- Sista ansökningsdag: 20: e juli 2020
- Klasser Startdatum: 28: e September 2020
- Award Body: University of Sunderland - Storbritannien
- Brittisk examen: Bachelor of Arts with Honor
Antagningar
Läroplan
Undervisad av ett team av reklamutövare och akademiska teoretiker är eleverna utrustade med samtida kunskaper för att kunna förstå de teoretiska och praktiska aspekterna på varje nivå inom reklambranschen från planering till kreativ produktion och presentation.
Studier underbyggs av kontextuella studier – designteori och live-trosor från branschen samt deltagande i studenttävlingar tillsammans med en individuell studie av studenters självinitierade briefs. De utmanas över ett brett utbud av medier som print, TV, ambient, gerilla, webb, virala och sociala nätverk som Twitter och Facebook.
Under det första året börjar kursen med ett program med idéer/konceptgenereringsprojekt, specifika reklamunderlag introduceras mot slutet av termin ett. Under terminen utökades två projekt till att omfatta typografi, layout och datorvana.
Under det andra året förstår eleverna att "idén" är kung och tyngdpunkten flyttas till att utveckla de sunda reklamstrategierna som är grunden för dessa idéer. Copywriting och grafisk formgivning för reklam utgör en betydande del av undervisningen. Studenter har också möjlighet att tillägna sig fotografiska, video- och ljudredigeringsfärdigheter.
Reklam är och har alltid varit en av de mest dynamiska och spännande karriärerna kreativa studenter kan välja och med explosionen av nya medier, som Internet, kräver industrin begåvade och engagerade människor som aldrig tidigare.
Kurs i ett ögonkast
År 1
- Introduktion till reklam 1 & 2
- Introduktion till digital bildbehandling
- Visuell kommunikation
- Designteori 1
- Introduktion till Motion Graphics
År 2
- Integrerade kampanjer
- Branding & Identity
- Boken
- Upplev de kreativa industrierna
- Designteori 2
- Motion Graphics 2
År 3
- Kreativa lagkampanjer
- Designforskningsprojekt
- Boken
- Final Major Project
Viktiga datum och information
- Varaktighet: 36 månader (3 år)
- Utbildningsform: undervisas
- Utbildningsvarianter: heltid
- Språket engelska
- Sista ansökningsdag: 30 juni 2024
- Klassernas startdatum: 7 oktober 2024
- Prisorgan: University of Sunderland - Storbritannien
- Brittisk examen: Bachelor of Arts with Honor
Galleri
Karriärmöjligheter
Kursen förbereder studenterna för en karriär inom kreativ reklam och uppmuntrar också kreativt tänkande.