BA (Hons) Marketing Pathway

Allmänt

3 tillgängliga platser

Programbeskrivning

Översikt

Marknadsföring är en väsentlig integrerad affärsteknik som gör att du kan organisera och planera en rad olika uppgifter med fokus på det slutliga resultatet av affärer med kunden. Syftet med denna examen är att tillhandahålla ett integrerat begrepp för marknadsföring och kommunikation.

Studenter behärskar alla aspekter av att genomföra en strategisk marknadsföringskommunikationsplan. Vår undervisning utvecklar våra elevernas kunskaper i kommunikation och PR och uppmuntrar till sin förmåga att analysera. Studenterna kommer att utveckla sin förmåga att definiera en ny strategisk vision och kunna hantera en mängd situationer.

Kursen ger studenterna en utmärkt balans mellan teori och övning i en värld av ständigt föränderlig kommunikation. Detta program öppnar dörren till spännande karriär inom kommunikation, marknadsföring, media och reklam med lokala och internationella företag.

Potentiella Karriärer

En marknadsföringskarriär är väldigt bred och diversifierad. En marknadsföringskandidat kommer att bli överväldigad av de olika marknadsföringspositionerna som inkluderar: assistent, konsult, samordnare, verkställande direktör, chef, chef, planerare och specialist, helt upp till Chief Marketing Officer (CMO).

Marknadsföringskarriären överstiger dessa typiska positioner och täcker också roller i reklam, varumärkeshantering, digital marknadsföring, e-postmarknadsföring, internationell marknadsföring, e-marknadsföring, mobilmarknadsföring, tryckannonsering och marknadsföring av sociala medier.

På grund av det holistiska tillvägagångssättet för marknadsföring är marknadsförare verksamma inom många olika sektorer: bank- och finansverksamhet, försäkring, bokföring samt ledningsrådgivning, generell ledning, företagsledning och administration. Marknadsföringskandidater kan också utöva sina färdigheter i kampanjavdelningarna som läkemedel och hälso- och sjukvård, energi och verktyg, kultur, musik och scenekonst.

Curriculum

År 1: BA (Hons) företagsledning med marknadsföring Pathway

  • Föreläsning 1.1 Affärsverksamhet i ett globalt sammanhang
  • Föreläsning 1.2 Introduktion till marknadsföring
  • Föreläsning 1.3 Lagstiftning
  • Föreläsning 1.4 Finansiering för chefer
  • Föreläsning 1.5 Hantering av människor och organisationer
  • Föreläsning 1.6 Introduktion till informationssystem
  • Föreläsning 1.7 Personalutvecklingsplanering

År 2: BA (Hons) företagsledning med marknadsföring Pathway

  • Föreläsning 2.1 Samtida problem i politisk
  • Föreläsning 2.2 Ekonomi
  • Föreläsning 2.3 Företagsverksamhet och
  • Föreläsning 2.4 Förbättring
  • Föreläsning 2.5 Business in Action
  • Föreläsning 2.6 Arbetslivserfarenhet med PDP
  • Föreläsning 2.7 Forskningsmetoder för företag
  • Föreläsning 2.8 Konsument, kultur, handel
  • Föreläsning 2.9 Integrerad marknadsföringskommunikation

År 3: BA (Hons) företagsledning med marknadsföring Pathway

  • Föreläsning 3.1 Strategisk förvaltning
  • Föreläsning 3.2 Ledarskap och förändringsledning
  • Föreläsning 3.3 Starta ett företag / uppsats
  • Föreläsning 3.4 Strategisk varumärkeshantering och effektiv reklam
  • Föreläsning 3.5 Internationell och global marknadsföring
Senast uppdaterad November 2018

Om skolan

SIST is the first British Education Institute based in Morocco, delivering programs from the University of Cardiff Metropolitan University leading to internationally recognized British degrees. SIST i ... Läs mer

SIST is the first British Education Institute based in Morocco, delivering programs from the University of Cardiff Metropolitan University leading to internationally recognized British degrees. SIST is also the only school in Morocco to deliver complete, internationally accredited, British degree with an addition to the Moroccan degree accredited by the Ministry of Higher Education. Läs mindre
Casablanca , Rabat , Tangier + 2 Mer Mindre